Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In navolging van de topic:

Solo4K en TV gaan ´s nachts automatisch aan.

maar een nieuw topic gestart.

Slecht nieuws, maar weer een stapje verder, dus ook een beetje goed nieuws.

Zoals in de laatste posting van bovenstaand topic te lezen is, was de ¨freeze¨ met de bekende blokjes linksboven in het tv scherm een paar dagen weg. Wel na alles helemaal clean te hebben gemaakt en opnieuw te hebben ingesteld.

Alles werkte perfect uiteindelijk.

Was nu e.e.a. een beetje aan het uitproberen. Selecteerde zomaar om te kijken de stream:  Sport > 6541 Moto Sport en plots waren daar de blokjes weer, van links lopend naar rechts: paars, wit, grijs. Freeze dus!!

Wilde perse weer niet alles opnieuw instellen als ik de 220 v achter op de Vu zou gebruiken.

Proefondervindelijk heb ik de netwerkkabel achterop de Vu los gekoppeld en gelijk weer gekoppeld.

Geen blokjes meer, alle instellingen nog aanwezig!!

Ligt het nu aan de router en wat zou dit kunnen zijn?

Komen wel dichter bij het probleem denk ik.

(niet alleen voor mij hoor, wellicht hebben meerdere mensen hier wat aan,of later...)

Geplaatst:

Welke zenderlijst Heb je er in zitten?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst: (aangepast)

Welke zenderlijst Heb je er in zitten?

Nu Hanssettings, daarvoor Henksat.

Maakt dus niet uit voor zover..hoop dat je de oorzaak vind, omdat je er zo specifiek naar vraagt.

Overigens heb ik nu de netwerkkabel losgekoppeld.

Wat zijn daar de gevolgen van, alleen geen updates meer,.... of??

aangepast door Portuuno
Geplaatst:

Geen updates, geen opnames naar nas, geen mogelijkheid om je box via je pc te bereiken.

Je sprak over stream daarom wou ik weten hoe je aan deze zender kwam.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Geen updates, geen opnames naar nas, geen mogelijkheid om je box via je pc te bereiken.

Je sprak over stream daarom wou ik weten hoe je aan deze zender kwam.

Het was gewoon toeval. Bij het scrollen kwam ik die stream tegen. Daarvoor nooit zoiets geselecteerd, alleen gewone zenders..

Geplaatst:

Ik zou moest ik van jou zijn eens je zenderlijst verwijderen.

En de sat posities die je ter beschikking hebt Zelf In scannen.

Daarna maak je met dreamboxedit zelf je lijst met de kanalen die je wilt kijken.

Dan ben je zeker dat dit ook geen conflicten veroorzaakt.

Geplaatst:

Standaard laat ik altijd de zenders handmatig zoeken per satelliet, bestaande zenders verwijderen etc.

Dan pas laad ik de zenderlijsten.

Is wel een werk om uit een paar duizend zenders de goede te halen. Ok, zal het eens proberen met een beperkt aantal, dus een kleine zenderlijst.

• Moderator
Geplaatst:

Je kan ook even de fastscan lijst inladen,dan heb je de meeste zenders te pakken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je kan ook even de fastscan lijst inladen,dan heb je de meeste zenders te pakken

Moet ik dan weer opnieuw flashen, of is er een andere mogelijkheid om die fastscan te doen?

• Moderator
Geplaatst:

Bij VTI:

Menu

Instellingen

Zenders zoeken

Fastscan

Provider: Canaldigitaal

HD List: Ja

Use Fastscan channel numbering Ja

Use fastscan channel names: Ja

OK toets drukken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Is die dan bij de laatste vti aanwezig? Bij mijn VTI installatie, moest ik een plugin installeren, om een fastscan te doen.
Maar het is normaal, als je een stream wil laden, en die komt (we weten de reden nog niet) niet goed toe bij de vu, deze zal overgaan met de gekende balkjes.

Maar ik zou t.s. eens aanraden, de vu enkele dagen te gebruiken zonder netwerkkabel.

Maar hij zit via de hulp hier toch al een stap verder, momenteel speelt zijn tv 's nachts niet meer  :) .

Beetje bij beetje, zal zijn probleem wel opgelost geraken. 

Maar ik zou vermoeden, dat er iets verkeerd is aan zijn binnen netwerk, hetzij zijn router, switches als hij die gebruikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Standaard laat ik altijd de zenders handmatig zoeken per satelliet, bestaande zenders verwijderen etc.

Is wel een werk om uit een paar duizend zenders de goede te halen. Ok, zal het eens proberen met een beperkt aantal, dus een kleine zenderlijst.

Als je eerst scanned en dan lijsten inleest overschrijf je dan niet de vorige lijst? aangepast door wolverine

Geplaatst:

Wel het  recept om conflicten binnen te halen in je ontvangst: 2 zenderlijsten door elkaar die overlap hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zondagavond j.l. 22:00 (Vu tijd) weer de bekende freeze met balkjes gehad, stond op NPO1.

Met de 4K was niets meer te beginnen, zelfs de NAS, die in slaapstand stond, weigerde aan te gaan.

De truuk met de eth. kabel (uit en in) werkte ook al niet meer.

Nieuwe flash maar weer etc.

Daarna alle mappen van Vti eens doorgenomen en ergens in een eenzame map stond iets met epg.html. van vorig jaar.

Tonski gaf ooit een tip dat de freeze etc. wel eens mee te maken kon hebben met het epg gebeuren.

Heb deze map verwijderd en sindsdien geen freeze meer gehad.

Wacht in spanning af tot vanavond 22:00...

• Moderator
Geplaatst:

Keert dit elke keer op dit tijdstip terug?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...