Ga naar inhoud


Vu+ Ultimo instellen voor Ziggo


carlo666

Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

Laten we beginnen wat voor Ziggo kaart je hebt.. Een Irdeto kaart of Nagra kaart. De Irdeto kaart kan eenvoudig in de interne kaartlezer. De Nagra kaart kan alleen via de CI+ en het VTi image gebruikt worden. Heb je een Irdeto kaart, dan hangt het ervan af welke softcam je gebruikt.

 

CCcam 2.3.0 heeft CAMKEY, CAMDATA en voor Premium pakket dev/sci0 TRY ALL CHIDS nodig.

OSCam heeft de boxkey en RSA key nodig in de reader..

 

Beide info's zijn prima via Giechel te vinden. De moderatoren vinden die info hier 'not done'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geen beeld op de ongecodeerde zenders? (bijv. NPO 1/2/3).
Heb je al een Kabel scan gedaan met de juiste parameters?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste stap was de zenderlijst van Hans (kabel) inlezen om NPO1, 2 en 3 te kunnen zien. Helaas geeft ie dan 0% ontvangst. Met automatisch zoeken heb ik wel beeld gehad op L1 en zelfs op RTL4 en 7. Alles zonder kaart. Ik heb een Irdeto kaart, dat zou m'n 2e stap worden om die in Oscam of CCCam aan de praat te krijgen. Maakt het uit dat de Tuner op de 3e plaats zit na 2 sat-tuners?

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De plaats kan ik niets over zeggen. Bezit geen VU+ ontvanger...Zowel in OSCam als CCcam prima instelbaar. RSA is via Giechel prima te vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als je in een oud Ziggo gebied woont:

474.00 Mhz

05555 of 5555

QAM64

Woon je in oud UPC gebied:

164.00 Mhz

43136 netwerk Noord-Holland (andere regio even op Ziggo.nl kijken)

QAM64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar: een voorgebakken lijst plaatsen is ook niet alles. Laat staan de kortste klap.

Niks beter als een vrije scan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt vooral voor Kabel.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Simpel... Hij had geen lokale kabelscan gedaan maar een voorgedefinieerde Ziggolijst uit de feed gedownload. Waarschijnlijk van een verkeerde regio en dat werkt dus (voor een deel) niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede parameters, maar alleen zenderlijst(en) inladen of automatisch zoeken (toen nog in VTi) was niet voldoende om alle zenders te vinden. Een kabelscan (in PLi) bracht uitkomst. 

 

Mag ik zo vrij zijn om te vragen welke regio? En mag je jezelf (nog wel) gelukkig prijzen dat je in vm. Ziggo gebied zit of is het vm. UPC? En heb je in VTi geen Kabel scan? (Ik ken alleen PLi).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...