Ga naar inhoud

Geen signaal meer op Astra3 (23,5 oost) sinds enkele dagen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

een raar probleem

Zondag had ik de zenders nog van astra 3 en astra 1

Maandag raak ik per ongeluk de schotel.

Die uit het lood, en terug gezet.

Geen astra 3 zenders meer. Wel een signaal balk (voldoende, goed)

Daarna nog enkele dagen aan het prutsen en klooien geweest met instellen.

De hele installatie op een andere plek gezet voor de zekerheid, maakt allemaal niet uit.

Op de 7141 ontvanger van CD krijg ik 100% signaal voor astra 3 en 0 quatlity.

Nog gekker, op vrije kanaal 239 100% signaal astra 3, en 100% qualitity, maar geen beeld "geen signaal"

Dit forum van voren naar achter doorgelezen, kop van sat 23 in het brandpunt gezet, zelfde verhaal, sat 19 doet het prima, sat 23 krijg ik "geen signaal" maar wel een vrije volle balk.

Tot zover van alles geprobeerd.

1- andere LNB, zelfde resultaat

2-andere 60 cm schotel gekocht (in de triax zat een klein deukje, maar dat teruggedrukt) geen resultaat.

3- schotel verzet, en hele spul zelfs 30 meter verder gezet met 100% vrij uitzicht, geen resultaat.

4-DSR7141 gereset, SD zenderlijst ingeladen, geen resultaat, ook de HD zenderlijst ingeladen, geen resultaat.

5-andere coax genomen, geen resultaat

6-schotel diverse keren ingesteld, waterpas, op 34 graden (omgeving departement 36), en 155 ZO. Ook daar wat mee gespeeld. Of je krijg een balk, of niet. Maar in alle gevallen op de HD zenders "geen signaal" Meest merkwaardige is dat kanaal 239 wel 100% quality geeft, maar geen beeld.

Kortom, eigenlijk alles gedaan.

Zou het kunnen dat CD wat heeft veranderd en dat die philips niet meekan?

Anders mogelijkheid is dat ik -toevallig 2 defecte LNB's- hier zou hebben.

De gebruikte LNB's zijn vermoedelijk voor 80cm schotels, meet iets van 55m afstand tussen de LNB koppen, maar dat heeft altijd goed gewerkt, al jaren. En ook de 23 LNB in het brandpunt maakt niets uit. Dan nog steeds werkt 19, en niet 23.

Iemand nog enig idee?

Geplaatst:

zou je dan nog steeds 19.2 kunnen ontvangen naast de 28 als dat het geval zou zijn?

op dit moment geven ze allebei een balk, maar wat ook gek is, 28 (disq C) geeft ook een balk.

Ik heb diverse keren zitten tunen, maar zou een keer kunnen proberen om alleen op de balk van 23 te tunen en dan te kijken of er beeld komt

Geplaatst: (aangepast)

Staat niet goed uit gericht, koop even een satmeter , anders gaat het niet lukken

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

zet je ontvanger er met een kleine tv bij en stel hem dan terug af tot je een vrije zender hebt van canaal digital

post-41606-0-87081000-1459011783.jpg

post-41606-0-98256500-1459011785_thumb.png

post-41606-0-28235300-1459011787.jpg

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

In Departement 36 Frankrijk moet de elevatie voor de Astra 23,5 op 31,88 graden staan en voor de Astra 19,2 op 33,34 graden.

Verder is de signaalsterkte van weinig belang. Heb je meer dan 20%, dan weet je dat de lnb zijn voedingsspanning krijgt van de satellietontvanger en dat de coaxverbinding in orde is.
Belangrijk is de signaalkwaliteit.
Ontvang je wel de zender TV Luxemburg op positie 242 van de zenderlijst?

Een duo-lnb waar de koppen 55mm hart op hart van elkaar staan is ongeschikt voor een schotel van 60cm.

Geplaatst:

kanaal 242 geen beeld, 82% signaal, 0 quality

maakt het verschil wanneer ik die 60 cm schotel probeer om te ruilen voor een 80 cm?

Die dual lnb verkopen ze hier niet, alles in de bouwmarkt is voor orange tv

Beide Lnb's die ik heb meet ik 55 cm hart tot hart. Dat heeft altijd goed gewerkt met die triax schotel, maar daar zit nu een klein deukje in, en mogelijk deformeerd.

de 60 cm schotel die ik hier kon kopen is van telfunken.

Overigens heb ik de 23 kop nu in de houder zitten, en de kop een beetje naar beneden rechts gezien

ze verkopen hier wel deze LNB ****Link naar winkel verwijderd.****

maar verder geen details van die kop

aangepast door ceesv
Geen commerciele links plaatsen.
Geplaatst:

Als de schotel een flinke opdonder gehad heeft, dan kan het heel goed zijn dat je er helemaal niets meer mee kunt.

Het monoblock wat je laat zien is een 6 graden monoblock voor Hotbird en Astra 19,2. Daar heb je dus helemaal niets aan.

Geplaatst:

Voor een 60cm schotel moet je een duo-lnb hebben voor een 60cm schotel. Als jij duo-lnb's hebt die 55mm uit elkaar staan, dan zijn ze voor een schotel van 80cm.

Je kunt dus twee dingen doen.

Of een schotel van 80cm kopen of een duo-lnb kopen voor een 60cm schotel.

Hoeveel aansluitingen wil je hebben.

Als je een schotel van 80cm wilt kopen, weet je dan om welk merk en type het gaat?

Als je een nieuwe schotel hebt gekocht die je om wilt ruilen, dan zullen ze meestal moeilijk doen als te zien is dat de bouten of moeren zich op de mastklem hebben afgetekend.

deze hebben ze bij diezelfde bouwmarkt. weinig gegevens ****Link naar winkel verwijderd****

Inderdaad zouden ze moeilijk kunnen doen omdat de doos opengemaakt is.

Alleen waar ik nog mee zit: wanneer ik even astra 1 vergeet, en dan met deze lnb probeer te tunen op astra 3, moet dat kopverschil toch niets uitmaken? CD gaat alle zenders overhevelen, en die zijn al beschikbaar in HD.

Wanneer ik steeds maar astra 2 + astra 1 ontvang, en geen astra 3+astra 1 wat ik ook probeer met tunen, wat kan er dan fout zijn?

Enigste wat ik heb opgemerkt is dat ze per 22 maart (dezelfde dag dat ik met die ladder tegen de schotel kwam) de zenderlijst hebben aangepast oa voor RTL7 en Net 5. Die zijn nu alleen in HD, ook met een SD lijst

aangepast door ceesv

Met die informatie van die schotel kan ik inderdaad niets mee.
Dat jij de Astra 19,2 en 28,2 ontvangt komt door het feit dat die duo-lnb voor een 80-85cm schotel gemaakt is. Gebruik je die op een schotel van 60cm, dan ontvangt hij satellieten die een stuk verder uit elkaar staan dan de Astra 19,2 en 23,5.

Dat ze de zenders RTL 7 en Net 5 uit de zenderlijst hebben gehaald, kan niet het probleem bij jou veroorzaken.

Je zou met een duo-lnb die niet geschikt is voor je schotelmaat de kop van de Astra 19,2 kunnen gebruiken om de schotel op een bepaalde satelliet uit te richten, ongeacht welke als je de ontvanger niet op diseqc-1.0 zet.

In Departement 36 Frankrijk kun je het beste deze duo-lnb nemen: Maximum Duo single LNB XO-31
Die koop je in Nederland bij een webshop voor €13,95.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen