Ga naar inhoud

Geen signaal meer op Astra3 (23,5 oost) sinds enkele dagen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wanneer ik je goed begrijp moet ik astra 3 als nr A zetten en dan B, C, D op leeg bij die philips. Anders instellingen zijn niet mogelijk met die decoder

En dan kanaal 75 opzetten en voorzichtig draaien totdat ik beeld heb?

Geplaatst:

Lijkt me sterk dat je diseqc-1.0 niet uit kunt zetten maar als je die aan laat staan dan is de kop van de Astra 19,2 positie 1 of A en de Astra 23,5 positie 2 of B. Dat is bij elke 4,3 graden duo-lnb zo en moet je dus nooit anders instellen want dan werkt het niet.

Geplaatst:

Bertfrance spreekt alleen van signaal wel of niet op astra 1 en 3 maar nooit van een beeld op bv BVN en heeft ook een reset gedaan met zijn DSR7141 maar dat gaat alleen maar lukken als Astra 1 ok is. Dus eerst BVN zoeken en dan reset.

Geplaatst:

beeld van BVN en alle zenders van astra1 heb ik gewoon

Maar het zal inderdaad wel zo zijn dat het met die triax altijd netaan heeft gewerkt, en met die nieuwe schotel niet omdat die iets kleiner is.

Ik ga vandaag eens proberen te tunen alleen op astra 3 , dus 5 graden naar Z draaien en kijken of er dan beeld komt van astra 3.

Anders proberen die schotel om te ruilen, of anders een andere kop hierheen laten komen

Bedankt nog voor de link sprietje!

Geplaatst:

Ben een stukje verder gekomen

Door op kanaal 75 te zetten de de schotel langzaam te draaien kreeg ik ineens omroep gelderland

Maar nu het gekke: kijk je dan naar die signaal balken krijg ik op 19 niets maar ook op 23 geen signaal balk.

Daarom zit ik nu al dagen te tobben. Met het ronddraaien van die schotel krijg ik 2x een piek, en allebei geeft dan geen beeld.

En deze stand zit net tussen die 2 in, en geen signaalbalk maar wel beeld. 19 doet dan niets.

Ik ga de oude triaxschotel weer terugzetten, en proberen die schotel om te ruilen. Volgens de kassabon zouden ze dat doen zolang je maar de verpakking nog hebt.

Geplaatst:

als laatste bericht

triax teruggezet. Exact dezelfde richting aangehouden, elevatie 33 graden, skew iets van 10 graden.

Direct beeld op HD, en tevens ook beeld op astra 1

Wanneer ik dan weer kijk naar die signaalbalken geeft astra 1 bijna vol schaal, en astra 3 niets.

In het menu technische informatie, bladzijde 3 krijg ik nu op astra 1 80 % signaal en 75% quality, en op astra 3 82% signaal en 100% quality.

De signaalbalk waarop je dus moet tunen met die DSR 7141 klopt dus niet, tenminste niet altijd.

De methode is dus inderdaad draaien totdat je beeld van astra 3 hebt en niets van die balk aantrekken.

Weer wat geleerd. De nieuwe schotel gaat in de doos en we gaan die dinsdag proberen om te ruilen voor een 80 cm disk. Sporen zie je niet, ben er netjes op geweest.

En gelijk een signaalmeter bestellen, nooit weg

Bedankt voor alle tips!, in het bijzonder Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen