jeevanhoof Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Misschien ook meegeven dat wanneer je de schotel draait, je dit zeer rustig moet doen. De ontvanger moet de kans krijgen om te locken en dan moet hij het beeld nog te voorschijn toveren. Dat kan een seconde of 2 duren. Dus steeds rustig draaien en steeds even wachten. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Sprietje Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Beste RazornordVergeet je het regenkapje van de lnb niet omlaag te trekken?
a33 Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Er zit geen multiswitch in die lnb. Laat Inverto dat nou net wel levensgroot op de switch zelf zetten? Zie de foto bij bericht #8. Volgens mij zit er in een quad LNB normaliter een 4/4 multiswitch geintegreerd. Soms noemen ze een quad LNB daarom ook wel een "quattro switch" LNB. Maar ik ben het met je eens dat het wat verwarrend is om bij een gewone LNB te praten over een ingebouwde multiswitch; omdat wij het woord multiswitch meestal gebruiken voor een aparte switch, die ontvangst van meerdere LNB's mogelijk maakt. @razornord: Vooralsnog lijkt het me geen probleem van je LNB, maar vooral van uitrichting. Ga zo door! Met trial and error kom je er wel! groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Razornord Geplaatst: 29 maart 2016 Auteur Geplaatst: 29 maart 2016 Kan het gebeuren dat de decoders niet overweg kunnen met zo'n multiswitch en dat dit een probleem kan geven? Ik ga deze week niet meer thuis zijn dus ik kan het voorlopig niet meer verder testen. Bedankt al voor al jullie input! Ik houd jullie op de hoogte.
Sprietje Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 Dit is een normale lnb net zoals alle andere lnb's. Elke satellietontvanger kan met de hoge en de lage band en met horizontale en verticale polarisatie omgaan.
a33 Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 (aangepast) "Kan het gebeuren dat..... ?" Tja, leuke vraag. Eerder kan het gebeuren dat je zelf in je ontvanger de instellingen wijzigt, waardoor de ontvanger de LNB niet meer aanstuurt als "universele LNB". Dat heb ik zelf ooit in een grijs verleden wel eens gedaan, en toen dacht ik dus eerst dat de ontvanger het loodje gelegd had.... Gelukkig zijn er fora zoals deze, die me op het juiste pad hebben teruggezet! :-) Het kan natuurlijk zijn, dat er iets mis is met je LNB of instellingen. Heb je aanleiding om dat te vermoeden? Vooralsnog zou ik me echter vooral richten op het beter uitrichten van de schotel, als ik jou was. First things first! groet, A33 Edit: Ah! Sprietje was eerder! 29 maart 2016 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 (aangepast) Ja beste A33, ik snap niet waar ze bij Inverto mee bezig zijn om op die lnb te zetten "with Build-in Multiswitch". Voorheen stond dat er helemaal niet op en ook in de specificatie van Inverto wordt bij die lnb met geen woord gerept over een multiswitch.Dit zet mensen op het verkeerde been.Ook Technisat heeft daar een handje van.Die hebben ook eigen lnb's o.a. met vier aansluitingen.Ze hebben de quattro-lnb die je gebruikt om aan te sluiten op een multiswitch en ze hebben de quattro-switch lnb, zie https://www.technisat.com/de_DE/Universal-Quattro-Switch-LNB/352-2751-8712/Daarmee wordt bedoeld dat er in die lnb schakelaars zitten zodat er per uitgang gekozen kan worden tussen de lage en de hoge band en tussen horizontale en verticale polarisatie, iets wat met de quattro-lnb niet kan. Daarom is een quattro-lnb ook altijd een stuk goedkoper dan een quad-lnb.Maar in elke universele lnb zitten schakelaars die kunnen schakelen tussen de lage en de hoge band en tussen horizontale en verticale polarisatie.Ik vind het aardig dom van Inverto om dus op de lnb te zetten "with Build-in Multiswitch". 29 maart 2016 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 29 maart 2016 Geplaatst: 29 maart 2016 ... Dit zet mensen op het verkeerde been. ... Ik vind het aardig dom van Inverto om dus op de lnb te zetten "with Build-in Multiswitch". Beste Sprietje, Strikt genomen hebben ze natuurlijk niet ongelijk. Er moeten gewoon 'oplettende lezertjes' blijven, die niet in de war raken van alle terminologie.... Voor de doelgroep van mensen die voorheen alleen met quattro LNB's werkten, is het natuurlijk wel relevante info dat een LNB een ingebouwde multiswitch heeft. Ook bijvoorbeeld in America, waar ze de 'universal LNB' niet echt kennen en ook 4/1 multiswitches nog gewoon in gebruik zijn, is het wellicht relevante info. Misschien zetten ze het daarom nu op de LNB's? En een 'quattro switch' LNB is dus gewoon een 'quad' LNB. Zullen we term 'quad LNB' maar afschaffen? De term 'universal LNB' vond ik in het begin ook flink onduidelijk. Zo 'universeel' is zo'n ding niet, al kan hij meer dan een LNB die maar één (halve) band kan ontvangen... Maar goed, terug on-topic? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Razornord Geplaatst: 2 april 2016 Auteur Geplaatst: 2 april 2016 Ik heb vandaag nog eens een poging gedaan. Zoals op de foto's te zien is, heb ik geprobeerd te zoeken via de Satfinder van OpenPli waarbij ik als satelliet Astra 3B en transponder 12070 H 27500 Auto heb ingesteld. Ik krijg op één positie deze SNR- en AGC-waardes (en op geen andere positie enige waarde) maar ik was al vrij zeker dat dit veel te ver richting zuid ging zijn als ik naar het kompas kijk. Blijkt dat ik na een scan op die positie uitgekomen ben op Astra 4A (zie tweede foto). Had ik nu niet enkel en alleen mogen uitkomen op Astra 3B? Hier is toch iets heel erg onlogisch lijkt me, niet? Voorlopig nog geen skew-aanpassingen gedaan en zo. Ik denk dat ik eerst nog moet leren wandelen vooraleer ik kan beginnen lopen. ;-) De elevatie staat nog steeds op 29,5°.
Eduard07 Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Conclusie: je schotel moet terug richting oost. En vergeet daarbij niet, dat bij een duo-lnb de kop aan de westkant op de satelliet aan de oostkant gericht staat. Anders gezegd: je moet de kop aan de oostkant op Astra 1/19.2 richten. Met omhoog kantelen aan de westkant staat de andere kop dan automatisch op 23.5/Astra 3. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
jeevanhoof Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Hoi, de vraagsteller heeft een enkele LNB, dus dat speelt hier geen rol. Dat je signaalmeter uitslag geeft op de verkeerde satelliet heeft de maken met de ingestelde transponder. Als deze op de andere satelliet ook aanwezig is gaat de signaalmeter aanduiding geven. De ontvanger weet niet op welke satelliet de schotel staat uitgericht. Als jij in de zenderzoek menu een satelliet selecteert, is dat voor hem maar een naam. De frequentie die daar standaard aan gekoppeld is, kan op meerdere satellieten voorkomen. Dus even terug draaien tot je terug signaal hebt. Als controle dan de zenders inlezen en dan pas weet je of je de juiste satelliet te pakken hebt. mvg 1 dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Eduard07 Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Excuus, ik reageerde ook op sprietje in #22. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen