Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kennis van me in Perigeux belt me op, omdat ze geen signaal heeft op sommige TVV zenders...

Afstand tss schotel en decoder is 50m: vanwege bomen, kan de schotel niet dichter geplaatst worden.

Zijn er in-line versterkers om dit signaal te versterken beschikbaar?

Schotel is 85cm met Dual kop4aansluitingen LNB

Geplaatst:

50 meter is niks

heb zelf ook 50 meter met koka gehad in amsterdam

-0- probleem

denk dat er wat anders aan de hand is als het sommige TVV zenders betreft

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Om welke TTV zenders gaat het?

50meter zou problemen kunnen geven als er coaxkabel gebruikt is van slechte kwaliteit. Welke coaxkabel is het? Dit staat om de paar decimeter op de coax gedrukt.
Welke duo-lnb wordt er gebruikt?

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb in de directe omgeving van Perigeux een Wavefield T-90 staan met 60 meter antennekabel, en heb geen problemen.

Je hebt echter antennekabel en Antennekabel voor satelliet ontvangst.

Daar de TVV zenders een hoge transponder frequentie hebben gaat de kwaliteit van de kabel dan wel een rol spelen.

Wat oo een rol speelt, is welke hals van de duo LNB in de klem zit.

Het is aan te bevelen om de 23 kop in het brandpunt te plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De centrale geklemde kop is die van 23°.

De zenders welke niet te nemen zijn, zijn op transponder is 12129 en enkele zenders op 12110.

Verleden week waren overdag de zenders niet te nemen maar 's avonds alles OK, nu ook 's avonds niks

Welke kabel weet ik niet. Heeft gewerkt tot verleden week en plots problemen???

Ne franse technieker heeft da geinstalleerd.

• Moderator
Geplaatst:

Ik ken hier in de buurt een techniker en dat is een Belg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zodra zaken aan de orde komen zoals "Verleden week waren overdag de zenders niet te nemen maar 's avonds alles OK, nu ook 's avonds niks", dan gaat het bijna altijd over een te zwak signaal.
Daarbij komt ook nog eens dat de twee vernoemd transponders niet makkelijk te ontvangen zijn.

Misschien is de schotel iets verdraaid of is er water in de coax gekomen waardoor er meer verlies optreed.
Snij de coax eens opnieuw aan en kijk of de middenader nog helemaal blank is. Blinkt die niet meer, dan zit er vocht in en moet je er een stukje afsnijden.

Geplaatst:

Ik denk dat het meer last van lnb-skew is . Heeft de technieker daar wel een signaalzoeker voor ?

Enige tijd terug zat tvv nog op Astra 1 , een horizontale TP op 12721 . Die jij zegt is een vertikale . Neem daarbij nog een lnb met 2 koppen en dan is het schipperen .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen