Ga naar inhoud


VU+ SOLO SE V2 of DUO2 voor Kabelontvangst?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals ik al elders schreef is de bij CaiWay meegeleverde Humax 5200C gisteren gesneuveld en ik laat deze ook niet meer vervangen want ik kon er niet veel mee.

In plaats daarvan wil ik een VU+ SOLO SE V2 of DUO2 met 2x DVB-C/T2 bestellen.

 

Waar ik geen zicht op heb is het volgende.

 

Dat de DUO2 van een ander kaliber is dan de SOLO SE V2 is duidelijk maar heeft dat ook toegevoegde waarde voor Kabel ontvangst?

In feite wil ik niet meer dan TV kijken en tegelijkertijd kunnen opnemen op een interne of externe (USB) harddisk.

Ook wil ik Radio streams afspelen.

 

Nu zit ik nog bij Caiway maar misschien eind van het jaar bij een andere provider.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

je hebt de mogelijkheid met een duo2 om tuners te mixen omdat ze pluggable zijn. Dat alleen al maakt de duo2 een stuk veelzijdiger. Kabel ontvangst heb ik geen ervaringen mee, maar dvb-t werkte destijds prima met mijn duo2.

 

Nu ik geen canal digitaal abonnement heb wordt het ding alleen nog gebruikt voor fta kanalen, en de vrije streams van mijn provider speelt hij ook prima af. Radio gebruik ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet goed zou werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je altijd twee VU+ SOLO2 hebt gehad Jürgen, dan kan je een bepaald aspect niet over het hoofd zien

 

dat is de 1000 Mbit NIC in uw oude SOLO2 (en die in de DUO2

 

de solo SE V2 heeft enkel 100Mbit

 

maar verder kun je ook met een kanon op een mus schieten, als je dat kunt betalen.

budget related.

 

het zekere voor het onzekere...

aangepast door Tonskidutch

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonski,

 

Om de technische verschillen boven water te krijgen is uiteraard niet zo moeilijk en dat met de 100 respectievelijk 1000 Mb was mij uiteraard bekend maar dat was ook de vraag niet.

Omdat ik van Kabel ontvangst totaal geen verstand heb vroeg ik mij alleen af of t.a.v. de Kabel ontvangst een DUO2 significante toegevoegde waarde heeft en dat schijnt dus niet het geval te zijn.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je nog niet zeker bent welke provider je straks hebt, is het dan wel verstandig om hardware aan te schaffen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, dat is misschien iets waar je niet over geprakkiseerd hebt maar hij kan wel hardware matig transcoden naar een andere ontvanger, pC of iPad of Mobieltje cq SmartTV.

 

maar verder kun je net zo goed een volwassen Ultimo nemen

tweedehands

een dijk van een receiver, afgezien van zijn afstandbediening

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nog niet zeker bent welke provider je straks hebt, is het dan wel verstandig om hardware aan te schaffen?

Voor zover ik begrepen heb is een VU+ wel geschikt voor de meeste providers.

Veel keuze heb je toch al niet, het zal meestal wel Ziggo worden.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... maar verder kun je net zo goed een volwassen Ultimo nemen

tweedehands, een dijk van een receiver, afgezien van zijn afstandbediening

Dat klopt helemaal maar op MP op één na in België verder geen Ultimo 2e hands te koop.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afhankelijk van welke regio in Ziggoland werkt je softcam wel of niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je met een ci(+) werkt, moet je je realiseren, dat deze beperkt is, tot decoderen van één frequentie tegelijk.

Als bvb rtl4 op een frequentie zit, en sbs6 op een andere, kan je niet de ene bekijken en de andere opnemen. Je kan tot 2 streams opnemen op dezelfde frequentie, ook mux genaamd (hangt ook af van de module en eventueel de kaart)). Heb je het geluk, dat je met een softcam kan werken, heb je die beperking niet. Er kan een beperking in de kaart zitten, ik ken de Nederlandse kabelkaarten niet.

Ik zou niet meer gaan voor een ultimo. De nieuwere modellen kunnen onofficieel ci+ aan, mocht je provider in de toekomst je zo één aansmeren. FTA zenders hebben geen beperkingen qua opname, de beperking zit hem in de module's.

De solo se V2 doet dit werk perfect hier. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Neen je legt de kwestie onjuist uit aan de lezers die toevallig eens rondstruinen op sat4all.com en je bericht lezen.

 

CI+ Cam is nu bruikbaar maar de VELE beperkingen die mogelijk zijn middels het CI+ zijn nog niet in de regio's geactiveerd.

Er zijn heel veel beperkingen mogelijk met het CI+ principe (als CI-Cam of als embedded Cam)

Een daarvan is dat bijvoorbeeld de opname na een of meerdere dagen niet meer kan worden bekeken.

(dat zijn bekende CI+ kwesties in het Internet makkelijk te vinden, indien je er meer over wilt weten)

 

Wat wel klopt is dat je met CI+ Cam maar een zender kunt opnemen in een enigma2 receiver als je DVB-S2 kijkt.

En dat is een Standaard beperking die de CI+ Opdrachtgevers voor alle CAS bedongen heeft op een CI+ Cam

Gebruik je geen gecertificeerde kijkdoos van de Provider dan mag je wel gebruik maken van die kijkdoos met CI+ module maar helaas beperkt qua opnemen.

 

Voorts zijn de VU+ SOLO2 en VU+ SOLO SE V2 en VU+ DUO2 die modellen welke een CI+ herkennen en NU al gebruikt kunnen worden met de desbetreffende kaart en de CI+ module.

 

Dat staat los van het feit of er reeds CI+ verplichtingen opgelegd worden door de providers.

 

 

 

De kaart wordt uiteraard wel gepaired als je niet uitkijkt maar het door de provider gebruikte CAS dwingt nog niet verplicht een gepairde kaart af.

van de maestro himself

{ maar het gaat in dat geval over Sky Duitsland per DVB-S2 }

 

Voor Ziggo met irdeto kaartje is dat nog, NOG niet het geval.

Je kunt die nu makkelijk per oscam gebruiken. Ook op alle andere VU+ modellen.

 

Dus ook op een VU+ Ultimo...

 

De meerwaarde van een nieuwere receiver was er sowieso al.

Dat heb ik geloof ik al voldoende uitgelegd in eerder geschreven reacties op het Topic.

 

En die CI+ Modules zijn op dit moment geen beperking maar een mogelijke desillusie in de toekomst.

Voor veel geld gekocht en misschien over een jaar niet meer bruikbaar in de Enigma2 receivers.

 

Dus blijf de Softcam gebruiken tot U gedwongen wordt over te stappen.

En we weten inmiddels dat Jürgen een DUO2 gekocht heeft.

aangepast door Tonskidutch

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...