Ga naar inhoud

Geen beeld op Astra 23.5 met Visiosat B5 wel 100% op Astra 1-2 en Hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Opstelling :

Positie Belgische kust, vrij zicht op ZUID EN OOST 

Schotel Visiosat 75 cm

4 single LNB ALPS

Feeder Visioasat B5 

Eerst uitgericht op 19.2 E Astra 1 = 100% signaal, decoder is zo ingesteld dus weet zeker dat het ASTRA 1 is.  schotel vastgezet want nu zou dankzij de de B5 houder de uitrichting van de 3 andere LNB's een 'eitje' moeten zijn.  Volgende LNB op 23.5 = 0 (NUL) % ,  ASTRA 2 28.2 = direct 100%,  HOTBIRD op 13 E ook gelijk 100%.

Ondertussen ook LNB's gewisseld, kabels gewisseld etc....  NIKS op ASTRA 3, 23.5 E 

Waaraan kan het nu liggen ? 

Iemand ervaring hiermee ? 

Groeten

• Moderator
Geplaatst:

Goedendag, welkom op dit forum.

Zit er wel een transponder voor 23 in je transponderlijst op je ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nou, dat gaat lekker. Zomaar drie satellieten met 100% signaalkwaliteit.
Ik neem aan dat je de schotel en de lnb's hebt afgesteld met je satellietontvanger.
En dan eerst 100% signaalkwaliteit op de Astra 19,2 als de lnb-houder in de nul-positie staat?
Tja dan weet je zeker dat de schotel niet optimaal staat want hij kan nu eenmaal niet meer dan 100% aangeven.
Wat heb je voor een ontvanger die zo'n hoge waarde aan geeft want daar moet je helemaal niet zo blij mee zijn.
Ik zou maar eens beginnen door eerst een vochtige zeem over de lnb's te hangen zodat het percentage zo'n 20-25% zakt.
Dan kun je de schotel en de lnb's pas echt op maximaal afstellen.
Maak eens een foto van de lnb's door het toestel tegen de schotel te plaatsen en de voorzijde van de vier lnb's te nemen zodat ik de lnb's mooi recht van voren kan zien.

Geplaatst:

Hallo,

Mijn probleem is verholpen.

Mijn receiver HUMAX FOXSAT HDR geeft nog altijd 0% aan maar als ik de TV rechtstreeks aansluit met de geïntegreerde tuner, heb ik toch beeld op de TV Vlaanderen HD zenders op 23.5 E als ik me niet vergis.

Thx voor snelle reacties

Groeten

Geplaatst:

Hallo, Amberes.

Volgens mij staat er een diseqc-instelling in je receiver HUMAX FOXSAT HDR niet goed.

Vergelijk eens hoe die ingesteld staan voor Astra 23°E op de geïntegreerde tuner van je TV.

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...