Ga naar inhoud


Welk soort splitter voor signaal duo lnb


Hermann

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum en weet zodoende helaas nog niet in welke groep ik mijn vraag moet stellen. Ik woon in Duitsland en heb een schotel voor het kijken van televisie. Op de schotel gebruik in een Duo LNB, maar echter maar gebruik van 1 kabel afkomstig van de LNB. Deze kabel loopt nu naar de TV in de woonkamer. Dit werkt prima, goed beeld.

Ik wil de kabel afkomstig van de LNB op zolder onderbreken middels een splitter. Vanuit de splitter laat ik dan 1 kabel naar de TV in de woonkamer lopen en 1 kabel naar de TV op de slaapkamer. Een tweede kabel vanaf de LNB is een logische oplossing, maar voor mij niet wenselijk. Ik ben nu op zoek naar de juiste splitter. Ik weet niet welke parameters van de splitter van belang zijn bij de te maken keuze.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Gr.

Hermann

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hermann, welkom.

 

Dat gaat niet werken.

Op de antennekabel staan stuursignalen voor de LNB, bijvoorbeeld 18 volt voor horizontale transponders en 13 volt voor verticale transponders.

 

Wanneer je dus op de ene ontvanger naar Nederland 1 (horizontale polarisatie, 18 volt) en op de andere ontvanger naar Nederland 2 (verticale polarisatie, 13 volt) wilt kijken komt er 13 en 18 volt tegelijk op de kabel te staan en dat gaat niet werken.

 

Verder staan er nog schakelsignalen voor de lage en hoge bad van een satelliet (22 kHz) en diseqc signalen voor het omschakelen tussen Astra 1 en 3 op de antennekabel.

 

Je zal een 2e kabel moeten trekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ceesv,

 

Allereerst dank voor je antwoord. Ontbrekende info is dat ik maar 1 smartcard van Canaal Digital gebruik. Kijk zodoende ook maar op 1 TV tegelijk! Heb 2 Plasma TV's met ingebouwde receiver Gezien de kosten bij Canaal Digital i.c.m. de tijd dat ik TV kijk heb ik besloten maar een smartcard te behouden.

Principe is dat als ik in de woonkamer geen TV kijk de smartcard mee naar boven neem en in de TV op de slaapkamer plaats.

Is een splitter dan wel te gebruiken? Zo ja, welke is dan geschikt?

Hoor het graag.

 

Gr.

Hermann

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit mag je gaan doe 

een nieuwe duo lnb met 2 of 4 uitgangen en coax bij trekken naar de plaats waar jij je andere ontvanger wil zetten 

post-41606-0-33752300-1459367741.jpg

post-41606-0-72887100-1459367741.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak zonder problemen gebruik van een priority-switch, even googlen.

post-36559-0-36406500-1459368004_thumb.jpg

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de smartcard moet je maar niet teveel gaan verwisselen 

ps als je de ontvanger beneden volledig zou uitzetten dan zou je wel met een t suk tussen je coax kunnen werken 

maar de andere moet volledig uitstaan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alle relevante antwoorden op een rij.

 

Doe er je voordeel mee.

 

Het doorlopend wisselen van de kaart is een heikel punt, de contacten op de kaart en in de ontvanger zijn daarvoor niet ontwikkeld en de kaart kan in strafmode gaan.

Misschien een videolink tussen de ontvanger en de slaapkamer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo samen,

Nogmaals dank voor jullie antwoorden. Hier kan ik zeker mee uit de voeten. Nog n laatste vraag.

Ik maak gebruik van Astra 19 en 23,5. Moet ik hier rekening houden met de frequentie specificatie van de splitter? Is tussen 5 en 2400 MHz (antwoord Johan45) in orde of moet dit tussen de 950 en 2500 MHZ (antwoord waterpas)? Zoals jullie zullen merken heb ik er weinig

verstand van!

Gr.

Hermann

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In ieder geval tussen 950 en 2400 Mhz

 

En ze moeten gelijkspanning (DC) doorlaten.

 

En niet vergeten de ene ontvanger uit te schakelen voordat je de andere inschakelt.

Niet elke ontvanger blijft heel wanneer er 18 en 13 Volt tegelijk op de kabel komt te staan.

Alleen de priority splitter geeft daartegen bescherming.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...