Ga naar inhoud

Canal Digitaal in Belgie...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen! Ik heb reeds Satelliet tv sedert 1994 en Tv Vlaanderen sedert 2006. Nu heb ik gehoord dat je ook in Belgie een (on) officieel abonnement kan nemen op canal digitaal Nederland, voor natuurlijk de nederlandse commerciele kanalen toch te ontvangen in Belgie. (levenslang verboden op de kabel bij ons...)

Ik heb een samsung smart LED tv met ingebouwde CAM Module voor Tv Vlaanderen (er staat canal digitaal op de module). Ik gebruik dus een losse cam met smartcard erin, rechtstreeks in de tv (common interface). Nu wil ik ook canal digitaal ontvangen maar dan heb ik een 2de smartcard nodig. Hoe moet ik dit gebruiken? Ik wil niet de hele tijd wisselen van kaart tussen Tv Vlaanderen en Canal Digitaal... Bestaat er een module voor 2 kaarten? Of moet ik een aparte ontvanger gebruiken?

Alvast bedankt!  

Geplaatst:

Je kan als belg, je officieel lid maken. Helaas mag ik je geen urls geven van goede verdelers.

Ikzelf zou gaan voor een ontvanger (eventueel pvr, als je 2 lnb kabels hebt), waar je beide kaarten kwijt in kan.

Ik ga verlopig hierin niet uitgebreid gaan, er zijn er zoveel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

1 kaart zit nu reeds in mijn TV via losse Cam module& tv vlaanderen smartcard. In mijn tv zit ook de sat-antenne-aansluiting. Ik weet niet of er een CAM module bestaat voor 2 losse kaarten? zou ideaal zijn.

CAM Module: Tv Vlaanderen & Canal digitaal gecertificeert 

Sat tv: sedert 1994,  Astra 1-Astra 3   Schotel 90cm

Geplaatst: (aangepast)

Als ik het goed begrijp heb je maar 1 satellietkabel? Dan kan je niet en tv en ontvanger aansluiten. dan heb je twee opties, Nr1  twee kaarten in 1 ontvanger ofwel Nr2 een twin lnb op je schotel zetten, dan kan je nog steeds met 1 kabel naar tv met module en kaart kijken en met andere kabel naar ontvanger, naar andere kaart kijken. Maar persoonlijk zou ik gaan voor 1ste optie. In de duurdere prijsklasse zijn er al wel tv's met één module voor 2 kaarten..

aangepast door astro iris
Geplaatst:

Eventueel kan je het proberen met een delta twin cam, maar dan moet je één kaart knippen in sim kaart formaat, en das misschien niet altijd evident. Het is ook niet altijd even gemakkelijk, en zonder risico. Verkeerd geknipt is foetsie kaart en 79€.

Hopelijk heb je geen pech, dat je enkel het nieuw systeem kan verkrijgen, want dan kan je niet meer knippen, want de kaart zit ingebakken in de module. Die is ci+, en je tv, zal in de toekomst (Of ben ik te voorbarig?) dit systeem moeten aankunnen. momenteel (paasweekend getest) werken ze nog in een gewone ci slot ontvanger en waarschijnlijk tv ook.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

DIGIBOY

Er zijn geen officiële twin cams die door beide TV-providers gecertificeerd is...!

Dus alles wat de kat aansleept, is wellicht al dood.

Bovendien er is al maanden een twincam delta reclame bespeurbaar die naar mijn mening niets met goede adviezen en raadgeving van doen heeft.

je kunt voor een tweede M7 kaart veel beter een echte settopbox aanschaffen, dan kun je zelfs opnemen, hetgeen nu niet mogelijk is.

ciao ciao

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

je kunt voor een tweede M7 kaart veel beter een echte settopbox aanschaffen, dan kun je zelfs opnemen, hetgeen nu niet mogelijk is.

Sluit ik me bij aan.

En je kan ook direct bij CDS via hun webshop bestellen, mocht er geen lokale verdeler zijn.

Zo heb ik ook mijn abo afgesloten bij hen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Sluit ik me bij aan.

En je kan ook direct bij CDS via hun webshop bestellen, mocht er geen lokale verdeler zijn.

Zo heb ik ook mijn abo afgesloten bij hen.

Dat was ook mijn mening in optie 1. Voor afsluiten van CD abonnement ben ik even de grens overgestoken en alles geregeld met lokale CD dealer, is ook vlot verlopen.

Geplaatst:

Nu kan je misschien als belg, enkel een ci module bestellen. Ik kon destijds in het prille begin, enkel bestellen met ontvanger en schotel, maar aangezien ik dit al had, vond ik het overdreven. Toen kon ik bij een Belgische verdeler enkel de module met smartcard kopen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen