Ga naar inhoud


wat kost nou zo'n decoder?


hcfreak

Aanbevolen berichten

Ik ben in de weer om over te stappen op een pakket van Canaldigitaal met alles in een.

Ik werd benaderd als CD klant om dit te doen. Zij doen me een goed aanbod voor mijn satelliet ontvangst met mijn schotel, HD TV, internet (50 Mb up and down, ik heb glasvezel) en telefoon.

IK ben zo'n gek die sat ontvangst en kabel TV ontvangst wil hebben (alleen voor mijn Home Cinema gebruikt ik de schotel, voor in de huiskamer etc volstaat "gewone TV") IK ga niet voor elke TV een sat tuner kopen en dan met mijn smartcard heen en weer lopen. 

 

Waar ik tegenaan loop is dat ik voor elke extra TV een decoder moet huren voor 5 euro per maand. (ik heb 4 TV's in mijn huis los van de TV in mijn Home Cinema ruimte). Dit tikt nogal aan per maand. Bij online.nl (een zusje van CD) waar dit aanbod vandaan komt willen ze de decoder niet verkopen en ook geen tweede decoder gratis leveren (zoals sommige aanbieders wel doen).

 

Zo'n decoder kost hun inkoop toch niet meer dan 20-30 euro? Wie heeft hier kijk op en kan me iets wijzer maken. Heb ik gelijk dan is dit een mooie business een kasje verhuren van 20 euro voor 5 euro per maand? (zeker als je zoals ik een eenpersoonshuishouden hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


pardon,

maar als je overstapt naar allinone

wegens het gemak

dan ken ik andere providers die beter en goedkoper leveren!

die decoder krijg je zelfs gratis bij het pakket (en een tweede of per pC ook) ...!

 

en dan gebruik je de wok gewoon zoals altijd voor de FTA uit het buitenland

 

werkt prima is goedkoper en je kunt per maand een pakket opwaarderen of direct ook opzeggen

 

o ja, je hebt dan ook meer HD zenders dan Knaldiguttal

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg bedankt voor de input, erg interessant maar ik moet het wel kunnen begrijpen.

 

Ik wil graag sat TV EN kabel TV!  Maar ga me verdiepen in de Enigma 2 ontvangers want dat klinkt interessant. Heb echter nog geen idee hoe dat werkt. 

 

waar kan ik hierover meer lezen? Dat thuiswerk betekent dat een coax kabel of UTP kabel netwerk waarop de ontvangers aangesloten worden? (ik heb inmiddels ook een cat6 utp kabelnetwerk aangelegd) IK heb al iets gelezen en denk dat het veel te ingewikkeld is voor mij. Een relatie van mij probeerde me een dreambox oplossing aan te praten. Je betaalt 12,50 euro per maand voor alle zenders ook alle betaalde als FOX, Sky, Filmzenders etc. Ze sturen je dan elke maand nieuwe codes op. Lijkt me illegaal dus niets voor mij. IK wil perse ook fastscan hebben (eerder een Todpfield gehad en dat is me veel te veel gedoe). Ga nu een VU+ 4k aanschaffen die vgl. een forum lid ook fast scant.

 

Ik heb gezien dat er nogal wat klachten over online.nl zijn (wel van geschrokken).(zij boden me 50% korting op mijn CD abonnement)

 

Tot slot: wat is een wok (ik wil en heb een Family HD abo bij CD, dus alleen FTA is het niet voor mij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag sat TV EN kabel TV!  Maar ga me verdiepen in de Enigma 2 ontvangers want dat klinkt interessant. Heb echter nog geen idee hoe dat werkt.

Lees je hier op het forum in. Er zijn ondertussen wel voldoende merken die zowel kabel als sat kunnen combineren

 

 

waar kan ik hierover meer lezen? Dat thuiswerk betekent dat een coax kabel of UTP kabel netwerk waarop de ontvangers aangesloten worden? (ik heb inmiddels ook een cat6 utp kabelnetwerk aangelegd) IK heb al iets gelezen en denk dat het veel te ingewikkeld is voor mij.

Als je al een goed lokaal netwerk hebt, heel goed. Kan je intern streamen.

Te moeilijk? Valt al met al mee; dit forum is een verzamelplaats van expertise  :) 

 

 

Een relatie van mij probeerde me een dreambox oplossing aan te praten. Je betaalt 12,50 euro per maand voor alle zenders ook alle betaalde als FOX, Sky, Filmzenders etc. Ze sturen je dan elke maand nieuwe codes op. Lijkt me illegaal dus niets voor mij.

Dit heeft inderdaad een behoorlijk geurtje, en zal op dit forum ook niet verder besproken worden. Fijn voor die kennis van je, maar blijf er toch maar van weg.

 

IK wil perse ook fastscan hebben (eerder een Todpfield gehad en dat is me veel te veel gedoe). Ga nu een VU+ 4k aanschaffen die vgl. een forum lid ook fast scant.

VU 4K is een topkist volgens de meesten hier... Maar mogelijk verwar je twee zaken. Fastscan is de zenderlijst van jouw provider inlezen; snel scannen is iets helemaal anders. Maar dat zou op de 4K geen probleem mogen zijn.

 

 

Ik heb gezien dat er nogal wat klachten over online.nl zijn (wel van geschrokken).(zij boden me 50% korting op mijn CD abonnement)

Ik denk dat die 50% korting maar tijdelijk gegund wordt; en dat je nadien ook niet gelukkig bent met hen. Dus, indien je keuze hebt voor alternatieven, kan je mogelijk beter even voor hen kiezen. Wie weet binnen een jaar of 2.

 

Tot slot: wat is een wok (ik wil en heb een Family HD abo bij CD, dus alleen FTA is het niet voor mij).

Een wok is een kookpan van Aziatische origine. Maar op dit forum wordt deze term vaak gebruikt voor de schotelantenne.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kost zo´n decoder geen drol en het komt allemaal uit China.

Maar heb je wel eens nagedacht wat de infrastructuur van zo´n PlayOut Centrum kost, of gekost heeft?

Het geld moet ergens vandaan komen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrekte interessante informatie; het begint me te duizelen. 

 

Welke provider zou ik eens moeten bezoeken die mij zowel kabel TV, internet als een satelliet abo levert (ik dacht echt dat alleen CD dat kon)? als alternatief voor Online.nl.

 

als de VU + 4k op een simpele manier de zenders binnenhaalt (en niet zoals mijn vorige Topfield ik alles handmatig moet invoeren :mad: ) is het voor mij prima.

 

Overigens biedt Online.nl/Canaldigitaal een korting voor de eerste 6 maanden. IK mag aannemen dat ze het abonnement voor het sat abo niet naderhand omhoog doen. Ze bieden mij voor 63 euro: kabel HD TV, telefoon, internet (50 up and down), 3 extra decoders en het HD basis pakket voor CD (of de wok zoals ik nu weet  :)

 

op streamen in mijn LAN beraad ik me nog. Moet dat hele Enigma verhaal eerst nog bestuderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online heeft geen kabel TV, met kabel wordt volgens mij Ziggo (of oude UPC, schijnt ook nog een Caiway te zijn) bedoeld.TV van Online komt via glasvezel in de aanbieding. De korting op je CD-abo blijf je houden zolang je ook via Online het totaalpakket afneemt, althans dat beloven ze, het zijn zusterbedrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een enigma2 multi Broadcast receiver haalt alles zorgeloos uit de kabels aansluiting en of antennes, indien er een zinvolle Terrestrial / Cable en Satellite . XML als allereerste handeling in gezet wordt.

 

rara hoe kan dat jaren lang zo een vage materie blijven als alle tutneuzen (ja minachtend bedoeld) fastscan de voorkeur geven en geen enigma2 basis info meegeven.

 

dat kan de nieuwe gebruiker iets verontrusten, maar die is goed beraden met de 3 . xml's iets aan te vangen

en dus te zoeken naar goede templates

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Overigens biedt Online.nl/Canaldigitaal een korting voor de eerste 6 maanden. IK mag aannemen dat ze het abonnement voor het sat abo niet naderhand omhoog doen. Ze bieden mij voor 63 euro: kabel HD TV, telefoon, internet (50 up and down), 3 extra decoders en het HD basis pakket voor CD (of de wok zoals ik nu weet  :)

 

 

 

Ik heb er al eerder op geattendeerd, lees eerst even de ervaringen die anderen over On-Line schreven.

Ikzelf was ook geneigd om naar On-Line over te stappen maar na het lezen van deze ervaringen toch maar van afgezien.

 

http://www.ervaringen.nl/online

 

http://www.klachtenkompas.nl/onlinenl

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb het gelezen over Onlin.nl en ben genezen! Ik ga driftig op zoek naar een andere all in one provider (TV, internet, telefoon)

(en zal mijn CD abo ernaast blijven houden/betalen)

 

bedankt (een grote frustratie is me bespaard gebleven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...