Ga naar inhoud


Canaal bij consumente progamma kassa


1pm

Aanbevolen berichten


Misschien handig dat je even verder verteld wat er aan de hand is voor de mensen die geen kassa kijken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje verwarrende titel, moet eigenkijk zijn 'Klant komt niet van contract Canal Digitaal af'.

Toch hierop reageren.

Het gaat om het feit dat iemand naar een appartement verhuisd, daar geen schotel mag gebruiken en het contract niet opgezegd krijgt.

 

Nu zou dit gelet op de vele bekende klachten op de afhandelingen door CD niet verbazingwekkend moeten zijn maar schijnbaar kan het ook anders en dit uit eigen ervaring.

Ook wij zijn september 2015 naar een appartement verhuisd.

Nu mogen wij op dit appartement wel een schotel plaatsen maar vanuit ons balkon kunnen wij met een schotel Astra 3 (23.5) niet ontvangen.

Dus de klantenservice CD gebeld en daar telefonisch opgezegd.

Zoals verwacht leverde dit een negatieve reactie want ik moest de schotel dan maar ergens anders plaatsen.

Uitgelegd dat dit niet ging en toen moest ik bewijzen dat vanuit mijn balkon het zicht naar het Zuiden belemmert is en ik dus geen signaal van Astra 3 kon ontvangen.

Dit moest per brief naar de Klantenservice  Postbus 444 te 1200 JJ Hilversum plaatsvinden.

 

Als bewijsmateriaal om 12.00 uur een foto van ons balkon gemaakt waarop de schaduw te zien was en via DishPointer een afbeelding van ons appartementsgebouw met de pijl naar zuidoost meegestuurd.

De volgende dag nog een medewerker van CD aan de telefoon gehad om mij alsnog met een aantrekkelijk voorstel over te halen maar dat had natuurlijk geen zin.

 

Na 3 werkdagen een brief van CD ontvangen waarin stond dat mijn abonnement over 14 dagen zou worden beëindigd en dat is dan ook gebeurd.

 

Ik wil hierbij aantonen dat opzeggen nu ook niet zo moeilijk hoeft te zijn en er soms toch nog iets goed gaat bij CD.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het geval wat bij kassa ter sprake kwam had ik graag meer info gezien. Dit v.w.b het soort contract wat ontbonden zou moeten worden. Werd er meer dan bijv. 2 jaar van CanalDigitaal gebruik gemaakt en onder welke voorwaarden maakte men van CanalDigitaal gebruik. Had men überhaupt nog een contract of was men al zolang klant waardoor een maandelijkse opzegging op zijn plaats was.

Was de schotel en de ontvanger gekregen, gekocht of uitgeleend?

Nu was het een onzinnige tijdvulling welke nergens op sloeg en geen enkele meerwaarde had en waar geen enkele andere klant/kijker iets aan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huilen met de pet op, inderdaad (dat zeggen ze hier in Vlaanderen gewoon ook, weet niet wat daar typisch Bemmels aan zou zijn).

Alleen, door die reportage lijkt het alsof het een alleenstaand probleem is.

Ik lees hier toch regelmatig van klanten met problemen, die extra maanden aangerekend krijgen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regeltjes zijn te strikt gehandhaafd.

Nu wint CanalDigitaal een paar eurotjes maar de anti reclame kost meer.

Iemand laten betalen voor een dienst die hij/zij niet meer kan gebruiken wekt wrevel op en gaat je diensten als het even kan afkraken als hij/zij daarvoor gelegenheid krijgt.

Niets mis mee en als ondernemer moet je daar rekening mee houden, zo niet krijg je terecht onder uit de zak.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contract = Contract.

 

Als je 3 maanden geleden contract afsluit voor 2 jaar bij een bedrijf wat je mobiele telefonie regelt en je dan vervolgens verhuist naar een hutje op de hei waar je geen gebruik meer kunt maken van hun mobiele diensten wie heeft er dan een probleem?

Uiteraard mag je dan hopen op coulance regeling maar dat is nog altijd geen recht maar een gunst.

En dan vervolgens flink gaan janken bij Kassa mag gerust maar dat reken ik persoonlijk de provider niet aan.

 

Je kunt ook nog proberen het kaartje te verkopen met abonnement tot einde contractdatum aan een geïnteresseerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het geval wat bij kassa ter sprake kwam had ik graag meer info gezien. Dit v.w.b het soort contract wat ontbonden zou moeten worden. Werd er meer dan bijv. 2 jaar van CanalDigitaal gebruik gemaakt en onder welke voorwaarden maakte men van CanalDigitaal gebruik. Had men überhaupt nog een contract of was men al zolang klant waardoor een maandelijkse opzegging op zijn plaats was.

Was de schotel en de ontvanger gekregen, gekocht of uitgeleend?

Nu was het een onzinnige tijdvulling welke nergens op sloeg en geen enkele meerwaarde had en waar geen enkele andere klant/kijker iets aan heeft.

Hierbij sluit ik mij volledig aan, te weinig duidelijke informatie en nog veel vragen. Is natuurlijk voor CD niet leuk. Ik weet niet of in Nederland de wetgeving anders is, maar hier in België kan je ten allen tijde abonnement opzeggen, indien men wel de eerste periode die je verplicht bent voorbij is, bvb 2 jaar.. Dat men daarbij ook nog een bewijs moet aanhalen dat men geen schotel mag of kan plaatsen vind ik persoonlijk wel heel raar, bij mijn weten is dit hier in België nog nooit voorgekomen, maar in Nederland dus wel. Wel jammer dat op het einde van deze soap er niemand van CD bereid was om nog even aan het woord te komen, een gemiste kans.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Contract = Contract.

 

Als je 3 maanden geleden contract afsluit voor 2 jaar bij een bedrijf wat je mobiele telefonie regelt en je dan vervolgens verhuist naar een hutje op de hei waar je geen gebruik meer kunt maken van hun mobiele diensten wie heeft er dan een probleem?

Uiteraard mag je dan hopen op coulance regeling maar dat is nog altijd geen recht maar een gunst.

En dan vervolgens flink gaan janken bij Kassa mag gerust maar dat reken ik persoonlijk de provider niet aan.

 

Je kunt ook nog proberen het kaartje te verkopen met abonnement tot einde contractdatum aan een geïnteresseerde.

Jij hebt helemaal gelijk, contract=contract maar... Voor zo ver ik weet staat in de voorwaarden dat na een verhuizing en herplaatsing schotel niet mogelijk is het lopende contract voortijdig kan worden opgezegd en dat is in mijn situatie ook gebeurd.

Ik had nog een looptijd van 18 maanden en het contract werd zondermeer stopgezegd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contract = Contract.

 

Als je 3 maanden geleden contract afsluit voor 2 jaar bij een bedrijf wat je mobiele telefonie regelt en je dan vervolgens verhuist naar een hutje op de hei waar je geen gebruik meer kunt maken van hun mobiele diensten wie heeft er dan een probleem?

Uiteraard mag je dan hopen op coulance regeling maar dat is nog altijd geen recht maar een gunst.

En dan vervolgens flink gaan janken bij Kassa mag gerust maar dat reken ik persoonlijk de provider niet aan.

 

Je kunt ook nog proberen het kaartje te verkopen met abonnement tot einde contractdatum aan een geïnteresseerde.

 

Een contract kan je met wederzijdse toestemming verbreken.

Kom je daar niet uit krijg je vervelende situaties zoals hier. 

Is CanalDigitaal nu blij met die paar eurotjes die niet opwegen tegen de anti reclame.

 

Ik noem het slecht ondernemerschap.

Een werknemer met een contract die zijn contract vroegtijdig wil beëindigen laat je meteen gaan. 

Doe je dat niet kan je de ellende niet overzien als je de werknemer aan zijn contract houd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatsen van een schotel kan men nooit verbieden. Dat is al vaker aan de orde geweest hier.

Als je geen schotel *kunt* plaatsen wordt het een ander verhaal.

Dat is een uitzondering en dat canaldigitaal voor dit soort situaties dan ook besluit een abonnement voortijdig op te schorten siert hun dan ook!

 

Dus stel jouw controller wil opstappen vlak voor punt dat de jaarrekening ingeleverd moet worden dan vind jij het slecht ondernemerschap om die gast niet direct te laten gaan ipv aan zijn contract te houden zodat de jaarrekening ingeleverd is? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...