Delchrys Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en heb een snelle vraag. ik moet bij iemand op de camping een schotel opnieuw instellen nadat de paal is omgewaaid. Maar word niet echt wijzer van het vele geGoogle en kom er niet helemaal uit. Heb een schotel van circa 60cm met knik lnb arm,zal hem morgen even exact opmeten. Duo lnb quad aansluitingen van canaldigitaal. Een m7 kastje vooraf ingesteld door satelliet winkel. Nu het opnieuw plaatsen van de schotel. Binnen filmpje van canaldigitaal zag ik dat ze de schotel op circa 29.5 graden stellen en dan pal zuid richten. Maar klopt dat? Ik lees namelijk ook dat ze hem naar 19.2 of 23.5 richten ipv zuid. Wat moet ik nou doen? Heb wel begrepen dat de lnb 19.2 en 23.5 tegelijk pakt met de 'duo'. Maar naar welke hij dan moet kijken heb ik geen idee van. Of moet de 19.2 in de klem en op 19 2 afstellen? Hopelijk kan iemand mij snel antwoord geven op deze korte en voor jullie simpele vraag. Groeten Bert.
smetje limb.BE Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 (aangepast) de 23.5° in de houder zetten en waar staat die schotel is ook wel handig want 29.5° is ook niet voor elke woonplaats en de lnb instelling 23.5° diseqc a 19.2°diseqc b 2 april 2016 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
satencom Geplaatst: 2 april 2016 Geplaatst: 2 april 2016 Om de schotel uit te richten kijk hier even http://www.uksatellitehelp.co.uk/2007/08/12/satellite-alignment-calculator-v2/ Smeltje het is een duo lnb van CD 23.5° diseqc 2 of b 19.2°diseqc 1 of a Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
katwezel Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Les 1 = gebruik waterpas of schietlood en meten aan al de zijden van de paal anders heb je niets aan de graden instelling M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Delchrys Geplaatst: 3 april 2016 Auteur Geplaatst: 3 april 2016 Staat in zijdewind bij Schagen. Dus de 23.5 in de houder en de schotel richten naar??
Moderator ceesv Geplaatst: 3 april 2016 Moderator Geplaatst: 3 april 2016 Ja, dat is de manier. Kijk op de site Dishpointer voor richting, elevatie en skew. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Delchrys Geplaatst: 3 april 2016 Auteur Geplaatst: 3 april 2016 Hij zegt dus elevation 27.3 Azimuth True 157 Azimuth magn 156.3 Lnb skew-6.2 Voor astra 1d,3a op 23.5
Moderator ceesv Geplaatst: 3 april 2016 Moderator Geplaatst: 3 april 2016 Ja, en je kan op de kaart zien in welke richting dat is, en een punt uitkiezen waarop je visueel uitricht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Delchrys Geplaatst: 3 april 2016 Auteur Geplaatst: 3 april 2016 Dus ik moet hem naar 157graden uitrichten begrijp ik hieruit dus?
dutchandrew Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Plaats het ballonnetje op de plek waar de schotel staat en kies de juiste satelliet. De lijn die je dan ziet, is precies de richting waar de arm naar toe moet wijzen.
Delchrys Geplaatst: 3 april 2016 Auteur Geplaatst: 3 april 2016 Kan iemand me ook nog vertellen welke schaalverdeling er op de lnb gebruikt wordt voor de skew? Begrijp dat hij - 7graden moet hebben, klopt dit? Komt dit ook overeen met het papiertje wat bij de lnb geleverd word met het lijntje erop want dan ga ik die nog even uitprinten
dutchandrew Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Die lijn is 10 of 11 graden meen ik zo uit het hoofd. Dat is de skew voor in NL. Je kan ook een waterpas app installeren op je smartphone en die evenwijdig aan de schroefjes houden en zo de skew afstellen op 11 graden.
theparasol Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Ik heb ook een vraagje/opmerking: Je schrijft dat de paal omgewaaid is, als die onderuit gedonderd is kan de schotel best een oplawaai gehad hebben. In hoeverre is die vervormd? Als die namelijk vervormd is kun je wel stoppen met "uitrichten" want optimaal of werkend krijg je het dan niet meer.
Delchrys Geplaatst: 3 april 2016 Auteur Geplaatst: 3 april 2016 Omgewaaid hield bij mij in door het vele geen en weer waaien van de paal,staat deze nu helemaal los. Dit had de vorige eigenaar achtergelaten. Wij hebben nu gekozen voor een wat robustere oplossing door de locatie te veranderen aan de gevel van een aanbouw. Zo heeft de wind geen invloed meer en hangt te schotel stevig aan de muur.Omgewaaid had ik even gebruikt om een lang verhaal kort te houden,gezien het lastige typen op een telefoon. :-) Ik begrijp dat de lijn op 11 graden staat maar de website geeft 7,nog wat aan.wat kan ik nou het beste doen dan?
theparasol Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Ik zou zeggen eerst de schotel optimaal afstellen op de correcte satelliet: links / rechts draaien en schotel elevatie omhoog/omlaag. Daarna met de hand wat met die lnb roteren in de houder (skew) als signaal niet meer hoger wil staat het goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen