Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In eerste instantie had ik het bekende Rode LED probleem bij de VU+Duo.

Omdat er dan ook een SMD IC vervangen moest worden heb ik de VU+Duo naar bevriende elctronicus gebracht.

Hij heeft vervangenC807 door een 220uF/63V en parallel een condensator geplaatst van 1uf en 100nF(multilayer C's)

Zo ook C848 vervanen door 1000uF/25Volt en parallel een condensator geplaatst van 1uf en 100nF(multilayer C's)

C 801 vervangen door 100uF/10V

IC “AOZ1021” vervangen.

Helaas heeft dit alle niet mogen helpen. Hij doet het nog steeds niet.

Soms start hij niet op en soms wel maar dan heb ik wel het OpenPli achtergrond scherm maar dan ontvangt hij geen signaal (0 SNR).

De gevonden draadjes over de VU+DUO:
http://forums.openpli.org/topic/33476-vu-duo-rode-led-alles-over-c807/page-8?do=findComment&comment=467743

https://www.sat4all.com/forums/topic/326283-duo-stuk-repareren-of-vervangen/

Vraag:

1) Bestaat er een schema of service manual van de VU+DUO?

2) zo ja, hoe zou ik daar aan kunnen komen?

Geplaatst:

1.Die zal best wel bestaan , maar die is zoals bij de meeste ontvangers alleen voorbehouden aan de fabrikanten en of importeurs , dus 2 daar kom je niet aan,reden is na maak in china ,dus Eigen handel beschermen.

Geplaatst:

heb je ook de voeding zelf al gecontroleerd?  daar willen ook wel slechte elco s  inzitten

ligt niet altijd aan het mainboard

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

@Pedro: Dankjewel voor de pdf-file!

Ik ben de persoon die voor putemmer zijn VU+ duo2 onder handen heeft genomen.

Maar om werkelijk de fout te zoeken, moet je weten wat je doet. Meten is weten, en zonder schema is dat niet zo makkelijk.

Jouw overzicht van de voedingsspanningen was alvast een handig begin waardoor ik erachter ben gekomen dat er een behoorlijke HF ruiscomponent op de 5V-rail staat die nagenoeg verdwijnt bij het "freezen" van een van de andere twee spanningsregel-IC's.

Ik moet er eens wat dieper induiken...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...