Ga naar inhoud

Xtrend 9500 met een mij onbekend probleem.

Ga naar oplossing Opgelost door Frans B,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Xtrend 9500 gaf de laatste maand herhaaldelijk het probleem dat hij in standy staand niet meer op afstandsbediening of op drukken op aan/uit knop reageerde. De spanning moest eraf en daarna wilde hij wel booten. Dit was niet constant, vaak werd wel goed opgestart.

Tot enkele weken geleden. Het schermje gaf in standy netjes de tijd aan maar opstarten met AB of aan/uit knop ging niet, dus de schakelaar achterop op uit en dan weer op aangezet. Maar afgezien van het gebruikelijke enkele malen blauwe oplichten van de aan/uit knop gebeurde er niets.

Intussen zijn ALLE elco's eruit geweest en gecontroleerd waarbij voor alle zekerheid een flink aantal vervangen hoewel er geen enkele defect was, de platte batterij gaf ook ruim voldoende spanning. Deze is uiteraard NIET uit het toestel verwijderd geweest. Verder is de hele voeding bij het begin nog even zonder succes met die van een andere 9x00 ontvanger verwisseld dus daar ligt het in elk geval niet aan,

Nu wil hij intussen nog wel weer vanuit standby opstarten, maar als het toestel van het net los is geweest en wat afgekoeld dan is hij alleen nog maar aan de praat te krijgen door de kap eraf en de föhn erop te zetten.En dan doet hij het daarna gewoon.

Weet iemand misschien wat daar verder nog aan gedaan kan worden?

Geplaatst:

Dag Steve,

Heel hartelijk dank voor je reactie. Echter, dat hele rijtje bij de spanningsregelaar is reeds door hoogwaardiger exemplaren vervangen. Dus daar kan het helaas niet aan liggen...

Geplaatst:

Pas ook z'n reparatie gedaan. Alle elco's waren goed, en als hij koud was wilde hij niet opstarten. Me warme lucht en koudspray de storing kunnen localiseren. Het was in dit geval de onderste spanningsregelaar (op de foto hiernoven). Deze vervangen en het probleem was opgelost. Wel zit dit IC zowel gesoldeerd als vastgeplakt, dus voorzichtigheid geboden.

System Administrator (niet van deze site)

• Oplossing
Geplaatst:

Ik heb nog een LSP5503 liggen, had er 2 besteld uit het verre oosten. Mocht die stuk zijn , laat het me weten.

• Like 1

System Administrator (niet van deze site)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...