Sprietje Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 Beste Hetmet Nou, ik ga er van uit dat het inderdaad een normale offsetschotel is. De signalen van de Astra 19,2 en Astra 23,5 vallen dan 121mm van elkaar, uitgaande dat de schotel een f/D-verhouding heeft van 0,6. Je zou uit Nederland de volgende zaken mee kunnen brengen die je zeker kunt gebruiken op die offsetschotel: - Een Inverto Black Ultra lnb die je gaat gebruiken voor de Astra 23,5. - Verder heb je een houder nodig om de tweede lnb te bevestigen. Omdat de lnb's hart op hart 121mm van elkaar moeten komen te staan, blijven er niet veel bevestigingen oven die deze grote afstand kunnen overbruggen en ook de mogelijkheid hebben de extra lnb naar het midden van de schotel te laten kijken. Een die dat wel kan is de SAB lnb-houder GK2 A024, zie afbeelding. - Ook heb je een 4/1 diseqc-switch nodig. Nu zijn die van vele merken te koop maar een topmerk die nagenoeg altijd probleemloos werkt is de Spaun SAR 212 WSG. Hoeveel aansluitingen wil je hebben? 1 als je een slechts 1 satellietontvanger op aan sluit. 2 als je er 2 satellietontvangers op aan sluit. 2 als je een satellietontvanger hebt waarmee je kunt kijken en opnemen tegelijk van een andere zender. 4 als je een satellietontvanger hebt waarmee je kunt kijken en opnemen tegelijk van een andere zender en nog een tweede ontvanger hebt bijv. op de slaapkamer of in de keuken.
Hetmet Geplaatst: 7 april 2016 Auteur Geplaatst: 7 april 2016 Sprietje, hartstikke bedankt voor al deze informatie. Nadat ik gisteren las, dat het dus mogelijk was om Astra 23 te ontvangen, bedacht ik me wat voor soort LNB ik dan nog nodig had, maar jij hebt hier ook al antwoord op gegeven. Wat betreft die switch enzovoort, heb ik die nodig? We zijn van plan om die andere LNB dan gewoon weg te halen. We doen toch niets meer met Astra 19 dan. Het gaat ons alleen om de ontvangst van de Nederlandse zenders. Wat ik nu begrijp is, dat ik met de LNB die jij voorstelt, de HD zenders van Canal Digitaal kan ontvangen, klopt dit?
Alex1970 Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 Sprietje, hartstikke bedankt voor al deze informatie. Nadat ik gisteren las, dat het dus mogelijk was om Astra 23 te ontvangen, bedacht ik me wat voor soort LNB ik dan nog nodig had, maar jij hebt hier ook al antwoord op gegeven. Wat betreft die switch enzovoort, heb ik die nodig? We zijn van plan om die andere LNB dan gewoon weg te halen. We doen toch niets meer met Astra 19 dan. Het gaat ons alleen om de ontvangst van de Nederlandse zenders. Wat ik nu begrijp is, dat ik met de LNB die jij voorstelt, de HD zenders van Canal Digitaal kan ontvangen, klopt dit? Een aantal zenders zullen op Astra 19.2 blijven Alle MTV zenders Comedy Central Nickelodeon/Spike Nick Jr. BVN Mezzo Motors TV Vivid Brazzers Eurosport 2 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Hetmet Geplaatst: 9 april 2016 Auteur Geplaatst: 9 april 2016 (aangepast) Sprietje, het is een M7, dsr7141/22. Wat ik begrijp op google is het een Philips Receiver., er zit een sticker op de onderkant van canal digitaal, tv Vlaanderen en er staat ook op Télésat. Hij werkt met een smartcard van canaldigitaal. 9 april 2016 aangepast door Hetmet
Hetmet Geplaatst: 9 april 2016 Auteur Geplaatst: 9 april 2016 Alex1970, met deze zenders doe ik helemaal niets. Alleen Eurosport 2. Dank je voor de reactie
Sprietje Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Beste Hetmet CanalDigitaal verandert regelmatig de fastscanzenderlijsten. Met de M7 DRS7141/22 kun je de zenderlijsten niet via de Astra 23,5 inladen. Ook omdat je Eurosport 2 niet kunt ontvangen zonder Astra 19,2, adviseer ik je toch een dubbele lnb te nemen zoals ik in bericht 31 heb aangegeven.
Hetmet Geplaatst: 9 april 2016 Auteur Geplaatst: 9 april 2016 Sprietje, kan ik met die LNB die je adviseerde dan wel de zenders van Canal Digitaal ontvangen? Of ook niet. Als ik begrijp wat je schrijft dan ligt dat dus aan de Receiver. Kan ik de zenders dan zonder abonnement ontvangen??? Of misschien weer een nieuwe Receiver kopen. Dat is gewoon de hele opzet van CD, iedere keer weer moeten we wat anders kopen. Of kan ik een VPN server nemen en dan via internet kijken? Misschien klinkt dit een beetje dom, maar ik heb absoluut geen verstand van deze dingen?
Sprietje Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 Je kunt geen nederlandse zenders ontvangen zonder abonnement alleen BVN en 5 regionale zenders. Hoe vaak heb jij door veranderingen door CanalDigitaal al een nieuwe receiver moeten kopen? Als het geen cent mag kosten, dan stop ik er wel mee en ga ik m'n tijd besteden aan iemand anders.
Hetmet Geplaatst: 9 april 2016 Auteur Geplaatst: 9 april 2016 Zo bedoel ik het helemaal niet, sorry. Ik heb er juist wel geld voor over om tv te kunnen kijken, dat mag toch wel blijken, ivm de schotel die we hebben. Maar als je eens wist hoeveel ik al die jaren van Receiver heb moeten veranderen. Nogmaals dat intereseert me niet. Het zijn er in al die jaren nu zeker zes geweest. Dat is het nadeel dus van in Tunesie wonen voor een gedeelte van het jaar. Maar ik weet ook dat ik zonder abonnement geen Nederlandse zenders kan krijgen. Volgens jou kan ik met de Receiver die we nu hebben dus geen zenderlijst inladen, dus heeft het geen zin om een nieuwe kop te kopen. Kun je dan wel een advies geven over welke Receiver ik dan wel nodig heb, met de LNB die jij aangegeven hebt. En dank je wel voor de tijd die je voor me over hebt. Dat is het nadeel van schrijven, mondelinge informatie gaat iets makkelijker.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 april 2016 Moderator Geplaatst: 9 april 2016 Sprietje,Kan ik de zenders dan zonder abonnement ontvangen??? Of misschien weer een nieuwe Receiver kopen. Dat is gewoon de hele opzet van CD, iedere keer weer moeten we wat anders kopen. Canaldigitaal richt zich op de Nederlandse markt en levert ontvangers, LNB's en toebehoren voor de Nederlandse situatie. Je mag van geluk spreken dat je in Tunesië Nederlandse tv kan ontvangen, op de rand van het verzorgingsgebied. en je hoeft niets te kopen, je kan ook bij Canaldigitaal bruikleen ontvangers "krijgen". Aan jou de keuze. Canaldigitaal is een van de laatste providers, waar je zelf nog mag kiezen, hun ontvanger, of je eigen ontvanger. Heb je de huidige ontvanger zelf gekocht of zat die bij je abonnement? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 9 april 2016 Geplaatst: 9 april 2016 (aangepast) Als je er een lnb bij zet zoals ik eerder heb aangegeven, dan kun je de Astra 19,2 en 23,5 ontvangen en heb je geen nieuwe ontvanger nodig om de fastscanlijst in te laden. Tevens kun je dan ook alle zenders in het abonnement van CanalDigitaal ontvangen inclusief Eurosport 2. 9 april 2016 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 9 april 2016 Moderator Geplaatst: 9 april 2016 + de diseqc switch. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hetmet Geplaatst: 9 april 2016 Auteur Geplaatst: 9 april 2016 Ceesv, van geluk spreken mag ik zeker. Dat weet ik. Omdat ik ook in Nederland via canal digitaal kijk, (waarom dubbele abonnemenstskosten?) heb ik daar dus ook een Receiver nodig, bij veranderingen krijg ik er één van hen en één koop ik zelf.
Hetmet Geplaatst: 9 april 2016 Auteur Geplaatst: 9 april 2016 Sprietje, ik begrijp nu hoe het in elkaar steekt. Nogmaals hartstikke bedankt voor je hulp. Zo gauw ik een andere LNB en de andere materialen heb gekocht en het is geplaatst zal ik laten weten of het gelukt is. Dat duurt nog wel een poosje. Voor nu iedereen bedankt voor het meedenken .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen