Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog even voor de duidelijkheid, ik ben nu al begonnen met informatie verzamelen om te weten waar ik aan toe, en of ik eventueel dingen hier kan kopen/regelen.

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

We horen graag hoe het afloopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

In Sousse Tunesië moet de rail voor de tweede lnb 10 graden schuin staan.

Omdat bij een offsetschotel van 150cm er altijd twee schoren aanwezig zijn, is het waarschijnlijk dat als je de schotel op de Astra 23,5 gaat richten en de lnb voor de Astra 19,2 er rechts omlaag bij gaat zetten, deze achter de schoor komt te staan.

Daarom stel ik voor de schotel op de Astra 19,2 gericht te laten staan en de lnb voor de Astra 23,5 er links boven bij te plaatsen.

Je monteert de SAB-rail dus om de hals van de bestaande 19,2-lnb en zet deze 10 graden schuin naar links omhoog.

De skew van de Astra 23,5-lnb moet ook op ongeveer 10 graden staan dus net zo schuin als de rail.

Komt de extra lnb helemaal niet achter de schoor te staan, dan kun je beter de schotel naar de Astra 23,5 richten en de lnb van de Astra 19,2 er rechts omlaag bij zetten ook met de rail 10 graden schuin.

De skew van de Astra 19,2-lnb moet ongeveer 4 graden zijn.

Een Inverto Black Ultra single koop je in Nederland voor €9,75

De SAB-rail koop je in Nederland voor €6,95

De Spaun SAR-212 WSG diseqc-switch koop je in Nederland voor €24,95

post-60869-0-35092000-1460210944.png

post-60869-0-04168700-1460211089.png

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik ben blij dat ik op dit forum terecht gekomen ben, je hebt me van heel veel informatie voorzien Sprietje. Bedankt voor je tijd. Ik zal alle informatie laten zien aan de monteur die we vragen. Zo moet het zeker gaan lukken. Ook bedankt voor je prijsopgave. En je zult zeker van me horen op dit forum of het gelukt is, ja of nee. Maar dat wordt ergens in juni. Nogmaals hartstikke bedankt!!!!!!!

• 3 maanden later...
Geplaatst:

En daar ben ik eindelijk weer, het is dan uiteindelijk gelukt. We hadden tot nu toe geen tijd maar vandaag is de installateur er geweest. We kunnen Astra 23,5 ontvangen. Met een prima signaalsterkte. Nu komt het volgende probleem: ik heb een M7 HD ontvanger, onderop de ontvanger staat een sticker Pace model DSR7141/22. Op de één of andere manier lukt het maar niet om Astra 23,5 te koppelen. Als we bezig zijn met zoeken kom je in het menu op disqc enz. Aan de rechterkant van het scherm komt dan te staan dat we Astra 19 nodig hebben. Heeft iemand hier een oplossing voor. Of moeten we nu toch een nieuwe ontvanger kopen?

Geplaatst:

Ik neem aan dat de monteur er een diseqc-switch er tussen heeft geplaatst en de lnb van de Astra 19,2 op positie 1 heeft gezet en de Astra 23,5 op positie 2.
Je ontvanger moet op diseqc 1.0 ingesteld worden als die dat al niet automatisch doet.

Geplaatst:

Ja, dat is gebeurd, we waren er tot nu toe mee bezig en het ligt toch duidelijk aan het signaal zijn we nu net achter gekomen, Astra 23,5 is dus duidelijker moeilijker in te stellen als Astra 19. En moet ook echt heel precies worden ingesteld. Maar we hebben nu sinds vijf minuten beeld. Dus uiteindelijk, na jouw adviezen is het gelukt. Ik wil je hartstikke bedanken voor alle reacties, maar vooral met name door Sprietje. Chapeau!!!!!

Geplaatst:

Ik heb geen idee wat er boven gebeurd is, maar ik ontvang nu alle zenders. Ik had de materialen gekocht die jij aangegeven hebt. Omdat de zenders weg bleven vallen, hebben we uiteindelijk nog iets moeten doen . We hebben een nieuwe kabel van boven naar beneden gekocht (de winkels zijn hier open tot 8 uur) en nu is de ontvangst heel erg goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen