Ga naar inhoud


langwerpige micro sd kaartjes nog te koop?


hansputters

Aanbevolen berichten

Ik zou mijn bejaarde, maar nog goed functionerende, digitale Sony camera graag voorzien van een andere micro SD kaart met meer geheugen.

Alleen.......het toestel is inmiddels ruim 12 jaar oud en het standaard kaartje nog van een afwijkend langwerpig model.

Ik vang overal bot (natuurlijk?)

Heeft iemand misschien een tip waar ik zo'n ding nog kan kopen?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Pedro Newbie

Heb je al gezocht met google op "Sony memory stick pro duo"

 

Dan krijg ik allerlei webwinkels met deze kaarten. Welke capaciteit zoek je?

 

Ik zie een 8GB voor ~ 23 euro en een 4 GB ook voor die prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een 12 jaar oude camera zou ik niet meer naar een memory kaartje gaan zoeken,maar naar een nieuwe camera.

 

De laatste jaren is er heel wat veranderd t.a.v. de techniek en beeldkwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt; ik heb eigenlijk alleen bij computer- en fotozaken geïnformeerd. (als het niet in de stelling ligt, hebben we het niet...)

@ceesv: ik ben van de oude stempel en dus niet meer geschikt voor deze wegwerpmaatschappij.

Bovendien gebruik ik de camera niet als "toerist" maar meer om product- en detailfoto's voor MP o.i.d. te maken en dat lukt met de macro stand heel aardig.

Een paar tientjes voor een nieuw kaartje heb ik er graag voor over.

 

Ik ga op het Web rondneuzen, dank voor de suggesties!

 

edit: meteen al waardevolle info gevonden, geweldig!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je de Sony Memory Stick? Die is er in een paar versies.
De originele (5cm lang) en de duo (3 cm lang). Die eerste zal je niet makkelijk niet vinden. De tweede wel.
 
Er bestaan adapters (Sony MSAC M2NO):
De Memory Stick Duo-adapter stelt u in staat Memory Stick Duo-media te gebruiken in alle hardware die compatibel is met Memory Stick Standard. Ondersteunt Memory Stick Duo, MagicGate Memory Stick Duo, Memory Stick PRO Duo en Memory Stick PRO High Speed Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een wat oudere Sony... de DSC-F505V gekocht in 1999 en daar passen de memorysticks in...  ik heb er een paar van 64 MB en eentje van 128 MB....  Ik zocht ook al bij diverse Duitse, Deense en Zweedse shops en vond ook niets....  nu heb ik meer dan genoeg geheugen, want ik neem toch steeds de laptop mee, en iedere dag download ik de foto's en formatteer dan de stick weer opnieuw in de kamera...  maar als de sticks het begeven is het helaas over en uit...

De beeldkwaliteit is gewoon nog steeds top vind ik... dat komt opdat het objektiv dat Sony gebruikt (Zeiss) erg goed is...  enig probleem is dat je niet zoveel pixels hebt, maar dat is alleen een probleem als je wil gaan afdrukken op groot formaat...  en dan de snelheid van de kamera is ook wel een punt...  die sticks zijn niet echt supersnel, maar goed....

Ik zit wel al een paar weken na d´te denken over de aanschaf van een nieuwe (sony?) kamera...  maar ik vind het zonde om de oude dan niet meer te gebruiken...   dus ik weet het nog niet wat ik al doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen @Pionewbie,

 

Ik heb er de camera maar even bijgepakt; het gaat (helaas?) om de 5 cm lange versie.

Niet lachen nu: het kaartje heeft een capaciteit van wel 16 Mb wat indirect onderstreept hoe ik het toestelletje gebruik........

Het kaartje heeft als typenummer MSA-16A

 

Ik ga me vanavond inlezen over de adapter waarover je het had.

Fijn overigens dat je zo veel moeite voor me wilde doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een wat oudere Sony... de DSC-F505V gekocht in 1999 en daar passen de memorysticks in...  ik heb er een paar van 64 MB en eentje van 128 MB....  Ik zocht ook al bij diverse Duitse, Deense en Zweedse shops en vond ook niets....  nu heb ik meer dan genoeg geheugen, want ik neem toch steeds de laptop mee, en iedere dag download ik de foto's en formatteer dan de stick weer opnieuw in de kamera...  maar als de sticks het begeven is het helaas over en uit...

De beeldkwaliteit is gewoon nog steeds top vind ik... dat komt opdat het objektiv dat Sony gebruikt (Zeiss) erg goed is...  enig probleem is dat je niet zoveel pixels hebt, maar dat is alleen een probleem als je wil gaan afdrukken op groot formaat...  en dan de snelheid van de kamera is ook wel een punt...  die sticks zijn niet echt supersnel, maar goed....

Ik zit wel al een paar weken na d´te denken over de aanschaf van een nieuwe (sony?) kamera...  maar ik vind het zonde om de oude dan niet meer te gebruiken...   dus ik weet het nog niet wat ik al doen.

Beste  man ,Doe die camera eens naar het museum ,als je ziet wat een beeld en wat een zoom berijk moderne sony( Compact ) cybershot hebben en met beeld stabilisator ,zie foto,,,zonder statief genomen"" afstand ca 500m 10x optsche zoom modell. DDSC-Hx7v,,afgeziel de vele andere mogelijk heden GPS  AvC.HD ,3D ,panorama ed.

Dan wil je die oude graag daar na toe brengen. deze heeft 16,2 mp.

Ps het is niet de/mijn bedoeling om pasfoto's op deze afstand te maken.

zelfs macro kan met deze camera.

post-40587-0-71416600-1459845014_thumb.jpg

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

En voordat je weer een Sony koopt, verdiep je dan even in de manier waarop deze werkt. Ik heb kort geleden een Sony (Nex 5) weggedaan omdat ik niet met de menu structuur uit de voeten kon. Je moest teveel via de menu's instellen, en als je niet vaak fotografeert dan moet je iedere keer weer opnieuw uitvinden hoe onlogisch dat tegenwoordig bij Sony in elkaar steekt. 

 

Ik ben zelf naar Panasonic overgestapt, maar besef dat dat ook een persoonlijke keuze is, toevallig kan ik daar wel goed mee overweg, maar ook dat zal voor iedereen anders zijn. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms hebben onduidelijke foto's ook voordelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...