Ga naar inhoud


langwerpige micro sd kaartjes nog te koop?


hansputters

Aanbevolen berichten

Columbo... een FKK strandje... haha...

Maar even zonder gekheid...  mijn kamera maakt ook prima foto's hoor... Uiteraard is de techniek sterk vooruit gegaan, maar ik moet toch zeggen dat kwaliteit van de 505V die ik heb echt heel goed is. Destijds was dat echt een top kamera

Ik zat overigens te denken over de DSC-HX400V (prijs ca 349 euro)

 

de kamera die ik nu heb, en werkt met dezelfde memorysticks als waar het hier over gaat in het topic. Ik heb er dus ook van 128 en 64 MB...

 

post-39968-0-64626100-1459860106.jpg

 

post-39968-0-04372000-1459860245.jpg

 

en dit zou de nieuwe kunnen zijn...   ik heb op diverse duitse websites tests gelezen. Het kameramagazine ( www.dkamera.de ) heeft goede tests, en op de site kan je ook foto's die met de betreffende kamera's gemaakt zijn downloaden om ze op je computer te bekijken...

 

post-39968-0-27921200-1459860120.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Ik zat overigens te denken over de DSC-HX400V (prijs ca 349 euro)

 

 

 

deze foto is uit de hand gemaakt op een afstand van 384.000 Km

maan1.jpg

 

en dat gewoon met een Olympus Stylus SP-100EE

 

maar ook deze foto is uit de hand gemaakt (kun je ook wel zien)

 

oldenzaal%20frisian%20viking%20in%20topc

 

met een tussenliggende afstand van zo'n 350m

 

en dacht dat ik net geen 250 euro voor deze camera heb betaald.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GerritB

 

Ik heb die kamera ook bekeken...Hij is in Zweden goedkoper dan de Sony, in Duitsland niet, maar de Sony is wel beter... Als je de testfoto's op de site van Dkamera bekijkt die bv de scherpte aan de randen bekijkt, zie je een overduidelijk verschil...

 

je kan op de website de 2 kamera's naast elkaar zetten en vergelijken....

Nu hoef je uiteraard niet altijd het "beste" te kiezen... maar een kamera is iets wat je niet eens om de 10 jaar koopt... dus is het een investering voor een lange tijd...  ik probeer dan altijd goed uit te kijken en goed te vergelijken...  Ik zal uiteraard de "gewone" foto's van de olympus ook nog wel eens goed bekijken.... maar met testfoto's zie je steeds hetzelfde motief, en dat helpt wel bij het goed vergelijken.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D_V :  sorry voor mijn verlate reactie.

Ik ben in afwachting van een 64 Mb-kaartje.

Mocht het bij de post verloren zijn gegaan (niet echt uitzonderlijk) dan kom ik eventueel graag op je aanbod terug

 

Is goed! Ik hoef er niets voor te hebben hoor, het ding ligt hier toch maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige van de foto's van mijn kamera zijn al 7 MB in omvang, met een 64 MB geheugenstick is die na 8 foto's vol.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wegwerpmaatschappij hé  :( .veel zaken, zijn nog goed maar worden (bewust?) onbruikbaar gemaakt.

Maar als T.S., enkel foto's maakt voor aanbieden te fotograferen, vraag ik me af, of de pixels daar veel deel van uit maken?

In mijn beperkte familie groep, worden de meeste foto's gewoon gemaakt, met een duurdere klasse gsm. Soms kan je het niet zien, dat ze met een gsm gemaakt zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pixels zijn van belang als je je foto's wil gaan vergroten... maar om gewoon op een computerscherm te bekijken of op papier in een fotoboek te bekijken, waar de foto's meestal niet groter zijn dan 18 bij 10 cm oid kom je gewoon toe met 3 megapixel camera's, zoals de mijne ook is...  Wat veel meer van belang is , is het objectief wat gebruikt wordt... Bij mobieltjes is dat meestal niet echt super... maar bij oudere camera's van de betere klasse (zoals de mijne) is dat wel prima...

 

Een goed objectief is dus veel belangrijker dan megapixels...  als je beide hebt, is het uiteraard nog beter ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onderste foto is voor mij heel duidelijk, en zo'n camera zou voor mij volstaan. Maar ik ben snel tevreden.

Ik kan wel begrijpen, dat het iets anders is, als je familie foto's op een 4KHD tv van een zeer groot formaat toont aan genodigden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige van de foto's van mijn kamera zijn al 7 MB in omvang, met een 64 MB geheugenstick is die na 8 foto's vol.

 

 

Dus? Een film in UHD kwaliteit past ook niet op een DVD, maar er zijn nog mensen die de kwaliteit van een DVD voldoende vinden, ondanks dat het wat "ouderwets" is.

 

De camera is geleverd met een 16MB kaart wat voor die tijd blijkbaar een redelijk formaat was, de camera is niet door de tijd heen grotere foto's gaan maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachicon.gif 3 Mp,camera ? ,mijn Moto XT1068 smartphone heeft 2 camera's front ,2 Mp en back 8.5 MP,daar mee kun je hele aardige foto's mee maken ,die 2 MP is alleen voor selfies.

Ook is het oa van belang hoe goed de beeld sensor is

 

Wel een interessante manier om condensatoren te solderen :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...