Ga naar inhoud


Nokia v6300 is vastgelopen, hoe krijg ik deze weer aan de gang?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb nog steeds een oude vertrouwde Nokia 6300, maar die is net om weet ik niet voor reden tijdens het lezen van SMS-jes vastgelopen.

 

Uit en weer aan zetten werkt niet, een harde reset door de batterij er uit te halen en opnieuw te plaatsen helaas ook niet.

 

Als ik de telefoon aan zet, vraag de telefoon om de pincode van de simkaart, daarna komt het opstart riedeltje en de 2 handjes die elkaar de hand schudden, vervolgens gebeurd er niets meer.

 

Wat kan ik doen om de telefoon verder te laten opstarten, of is er iets anders aan de hand?

 

Ik heb wel eens gehoord door de plus en de min tegen elkaar te houden als de accu verwijderd is er een reset plaats vindt, helaas zie ik 3 contactpunten en weet ik niet welke de + en de - is, iemand enig idee?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je het micro sd kaartje er al eens uitgehaald en dan geformatteerd 

ik zou dat eerst proberen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als jij je sim kaart er uit haalt hoever start hij dan op

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het micro sd kaartje er al eens uitgehaald en dan geformatteerd 

ik zou dat eerst proberen 

 

Kaartje er volledig uitgehaald, die is niet perse nodig en is slechts 128MB.

 

en als jij je sim kaart er uit haalt hoever start hij dan op

 

Het zelfde, ik heb al van alles geprobeerd, maar het toetsenbord reageert ook niet.

 

Het enige wat gebeurd is bij de aan en uit knop het riedeltje en het filmpje van het handen geven.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die telefoon ook gehad...   en het kan gebeuren dat er een toetsje scheef zit dat dan ingedrukt blijft (doordat je heb per ongeluk hebt laten vallen oid) Kijk even naar het toetsenbord of alles "vrij" zit...  dat zou ook nog kunnen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Geen enkele toets werkt na de pincode, helaas werkt het voorgestelde niet.

 

Ik heb die telefoon ook gehad...   en het kan gebeuren dat er een toetsje scheef zit dat dan ingedrukt blijft (doordat je heb per ongeluk hebt laten vallen oid) Kijk even naar het toetsenbord of alles "vrij" zit...  dat zou ook nog kunnen.

 

Dat is het rare juist, het toestel is niet gevallen, de pincode werkt wel, het opstartscherm en riedeltje ook, en daarna alleen langzaam wegzakkende verlichting wat volgens mij juist is, maar dan moet ik wel al beeld hebben. Als ik een toets in druk hoor ik een toon, nu helemaal niets, behalve bij de pincode.

 

Ik heb wel een vervangende accu, maar die heb ik al een tijdje, dus dat lijkt mij het probleem niet, want ik heb ook nog de originele die werkt. Is het verstandig dat ik de telefoon open maak, heb ik wel eens met andere toestellen gedaan, niet dat het mijn hobby is, maar ik heb ergens van die speciale kleine schroevendraaiers. Voor mijn gevoel is het softwarematig, tijdens het lezen van een SMS ging het mis en gleed deze bijna uit mijn handen, zou dat wat schokjes hebben gekregen of heb ik het toestel wat verkeerde knoppen aan geraakt? Ik zou niet weten wat er softwarematig met die telefoon mis kan gaan, want het is geen smartphone.

 

 

@All,

 

Ik heb de Nokia 6300 al aan de laptop gehangen, maar deze wil geen verbinding met Nokia Suite maken, want normaal moet de telefoon dan reageren en ik kiezen uit een beperkte lijst waaronder meer Nokia Suite in staat.

 

Na het aanzetten van de mobiele telefoon pincode en het opstart riedeltje en het even aan blijven van de verlichting geeft het display alleen de batterij indicatie weer, maar wil niet via de aan en uit knop op de bovenkant uit, ik moet van de accu er uit trekken, want anders doet het toestel helemaal niets.

 

De accu is er ook een nachtje uit geweest in de hoop dat even geen stroom zou helpen, maar helaas.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders rij je er met je auto met aangetrokken handrem overheen en dan neem je een waardig afscheid van de overblijfselen en flikker je het ding in de cruncher.

 

Uhm, ik heb geen auto, wat nu? :P

 

Ik ben langzaam aan het overstappen naar een ander bejaard toestel, de Nokia Lumia 800, maar die moet ik nog even door krijgen voor ik over ga stappen, daarbij is de Nokia 6300 best een fijn toestel, ik heb zelfs nog 4 nieuwe accu's gekocht waarvan er slechts 1 in gebruik is, 1 reserve, de 2 andere zijn voor iemand anders.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van iemand hulp gehad, maar het toestel doet vreemd, maar kan het nu wat beter uitleggen:

 

De Nokia 6300 aanzetten, kan indien de simkaart een pincode gebruikt die normaal intypen, anders gaat deze zonder pincode aan. Het riedeltje en de twee handen vinden elkaar en alleen de batterij is in beeld, verder niets. Het licht van het scherm gaat langzaam uit, dan lijkt niets meer te gebeuren, maar na even wachten is de batterij aanduiding weg en komt de verlichting even weer op gang. Het volgende wat is geprobeerd is *#7370# , maar verder dan *# is het niet gekomen i.v.m. dat deze weer vast loopt. Ik weet even niet wat de code precies doet, maar bij de eerste paar tekens gaat het goed, je hoort ook de tonen van het toetsenbord, maar daarna lukt het niet verder. Meestal lukte alleen de * , maar bij # bleef de toon wat bij het toetsenbord hoort hangen.

 

Mogelijk geeft dit meer informatie, weet iemand hoe ik verder kan kijken?

 

Ik ga van de week even een nieuw setje torx schroevendraaiers in klein formaat kopen, die oude met de juiste maat lijkt versleten, maar handig zijn ze altijd.

 

Mocht ik er niet in uitkomen, zijn er 2 telefoon shops in de directe omgeving waar ik het eventueel nog kan vragen.

 

Het is jammer dat ik nog nieuwe accu's heb gekocht, duur waren ze niet, maar het is een makkelijk en handig toestel. Het grootste probleem is dat ik concepten via SMS opsloeg, die gaan zover ik weet niet naar de geheugenkaart, de foto's echter wel. Er zijn dus aardig wat informatie SMS-jes die ik graag terug zou willen halen, de telefoon zelf is jammer en pech als deze het helemaal niet meer doet, maar mijn gevoel zegt dat het een software probleem is, al wil ik wel eerst voor de zekerheid even onder de motorkap kijken of het geen stof is, want dat kan ook vervelend roet in het eten gooien.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Geen stof aan de binnenkant te bekennen, dus dat valt af.

 

Even bij een telefoonshop geweest, die wilde er niet eens aan beginnen, maar is ook niet de slimste.

 

Misschien die andere winkel en anders een rondje Beverwijkse Bazaar maken, is kijken wie tegen een klein bedrag het misschien toch de software toegankelijk kan maken.

 

Iemand toevallig nog tips behalve meteen de boel slopen?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...