Ga naar inhoud


Horizon vervangen door Vu Duo+: hulp nodig bij how-to


bobenjanneke

Aanbevolen berichten

Beste leden, 

 

Ik ben nieuw hier, en heb enkele vragen.

Ik weet niet of ik deze hier moet plaatsen, of in het Vu Duo+ gedeelte.

 

Op moment heb ik een Ziggo abbo ( alles in 1 ) welke over 4 maanden afloopt.

Dit wil ik gaan vervangen door een Vu duo+ receiver, waarmee ik alle ( betaalde ) zenders van Ziggo kan gaan kijken.

 

Nu krijg ik niet duidelijk wat ik dan nodig heb van Ziggo, en wat mijn mogelijkheden zijn met de Duo+.

Van de één hoor ik dat ik een basis abbo tv van Ziggo nodig heb, eventueel aan te vullen met een internet abbo, de ander zegt dat alleen een internet abbo voldoende is.

Bellen via Ziggo doe ik niet.

 

Mijn wensen:

- Horizon Go app blijven gebruiken, of een gelijkwaardige app van Vu, zodat ik tot een week terug kan blijven kijken.

- Alle Ziggo zenders kijken ( ook de betaalde ) in de woonkamer, tv via standaard coax op de slaapkamer.

 

Hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten

 

Bob

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De allerbelangrijkste vraag om de gecodeerde zenders te kunnen bekijken is of je in vm. UPC gebied woont of niet.

 

In het oude UPC gebied krijg je een Nagravision smartcard, deze werkt alleen in de Mediabox of CI+ module (€2,- per maand extra), de CI+ module werkt in sommige VU+ boxen i.c.m. bepaalde images maar welke weet ik zo niet. Daarnaast ondersteunt Gigablue dat op bepaalde boxen met een officiële licentie voor CI+. Het fijne hierover zal wellicht een ander kunnen beantwoorden.

In het "oude" Ziggo gebied kan je een Irdeto smartcard aanmelden (nog wel) via Mijn Ziggo. Deze dien je zelf te kopen (indien nog voorradig bij sommige handelaren en anders tweedehands).

 

Bij Ziggo kan je geen internet only abonnement afsluiten, er zit altijd TV bij.

 

Daarbij heb je (gezien je wensen) de keuze uit:
 

Kabel TV (€18,70 per maand): Alleen de ongecodeerde zenders (alleen NPO 1/2/3 in HD), deze kan je altijd op de VU+ ontvangen.

 

Play Start (€24,95 per maand): 70+ zenders, incl. 29 HD zenders.

 

Play Start kan je nog aanvullen met:

TV Royaal (€9,95 per maand extra)

HBO (€14,95 per maand extra)
Film1 (€14,95 per maand extra)
Ziggo Sport Totaal (€14,95 per maand extra)
FOX Sports Compleet (€24,95 per maand extra)
FOX Sports Eredivisie (€17,95 per maand extra)
FOX Sports International (€12,95 per maand extra)
Hindi (€15,95 per maand extra)
Turks (€7,95 per maand extra). Alle zenders van dit pakket (en veel, veel meer) zijn overigens gratis via de satelliet te ontvangen.
Erotiek (€12,50 per maand extra)
Gay Lifestyle (€9,95 per maand extra)

 

Horizon Go werkt bij alle Ziggo abonnementen (uiteraard alleen voor de zenders waarvoor je een abonnement hebt en die beschikbaar zijn via Horizon Go).

Je kan uiteraard altijd (en m.i. beter) gebruik maken van de apps van VU+ zelf.

Beide abonnementen zijn uit te breiden met internet:

De pakketten bij Kabel TV:
Kabel TV + Internet Complete 150/15 Mb/s (pakketprijs €49,95 per maand).

Kabel TV + Internet Max 200/20 Mb/s (pakketprijs €53,95 per maand).

 

Bij Play Start (zonder telefonie):

Play Start + Connect Start 40/4 Mb/s (pakketprijs €54,50 per maand).

Play Start + Connect Complete 150/15 Mb/s (pakketprijs €58,50 per maand).

Play Start + Connect Max 200/20 Mb/s (pakketprijs €62,55 per maand).


Maar, voordat je je abonnement gaat verlengen/wijzigen (wat misschien niet nodig is):
Welk abonnement heb je nu voor welke prijs?

Dit kan je vinden in Mijn Ziggo.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je het antwoord hierboven leest begrijp je dat dit niet gaat werken.

Je woont in UPC gebied.

 

En goedkoper als het officiële abonnement wordt hier niet besproken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het "fijne" ervan is dat Nagra kaarten van UPC alleen leesbaar zijn Enigma2 apparaat als de unieke boxkey en RSA bekend zijn. Deze is niet publiekelijk extraheerbaar. De oudere Ziggo kaarten volgens het Irdeto codeersysteem zijn wel inzetbaar omdat deze RSA key wel bekend is en deze niet uniek is voor iedere kaart. M.a.w. de RSA key werkt op iedere Ziggo Irdeto kaart. Je kunt Ziggo Irdeto kaarten gewoon kopen, alleen kun je hem nooit op je eigen abo registreren! Je zal iemand bereid moeten vinden om deze te activeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat niet werken, omdat UPC gebied een kaart gebruikt die niet in een alternatieve ontvanger werkt.

 

Je bent, als consument, veroordeeld tot de Horizon box.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik heb hier in Haarlem gewoon 2 Irdeto kaarten werkend hoor Ceesv. Probleem was de activatie. Maar éénmaal geregeld werkt het prima hoor.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als gewone consument, met een kaart rechtstreeks van Ziggo/UPC  gaat het niet werken.

Wanneer je gaat kijken of er in Ziggo gebied iemand genegen is een Irdeto kaart voor jou te registreren heb je het al niet meer over een gewone consument.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Die mening deel ik niet Ceesv... Ik heb geen zakelijk belang in Ziggo. Ben dus gewoon een consument, net als ieder ander. Dat er legale creativiteit ten toon gespreid wordt doet daar niets aan af. Heb namelijk een hekel om als "lammetje" behandeld te worden. Simpele reden: ik (als consument!) betaal voor de service en stel dus de eisen en niet andersom al zouden de Rothschildjes dat heel graag anders zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik bedoel, is dat je wonend in het oude UPC gebied niet via een winkel een irdeto kaart kunt kopen als consument.

 

Je zal, zoals je zelf aangeeft, iemand in Ziggo gebied moeten vinden die voor jou een irdeto kaart wil activeren op zijn naam en adres en die kaart dan aan jou ter beschikking stelt.

 

Ken je niemand, moet je via een of andere veilingsite of andere alternatieve manier proberen een Irdeto kaart te bemachtigen.

 

Of weet jij een winkel waar je die kaart gewoon kunt kopen?

(Hier noemen mag niet, door onze forum regels.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het proberen zo netjes mogelijk te houden en uit te leggen:

Ik ken mensen die een Vu duo+ box hebben, en met een "alternatieve" kaart erin, alles kunnen kijken wat Upc aanbied.

Zij betalen alleen voor een werkend coax signaal ( basis tv abbo ).

Daarnaast komt 1 x per jaar iemand langs die de firmware flasht / upgrade.

 

Nu dacht ik / nam aan, dat het kopen van een vu box en ergens een image vandaan trekken voldoende was voor het bijna gratis kijken naar het complete aanbod van Ziggo.

 

Ik hoopte hier antwoorden/ uitleg / etc te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus verboden,netjes kan je dit dan ook niet uitleggen.

Jij wil niet betalen voor het merendeel van de zenders maar ze toch kunnen kijken.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wettelijk strafbaar gestelde handelingen kan je niet netjes uitleggen.

 

En daarom gaat hier een slotje op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...