Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Hier mijn vraag met nogal lange intro.

Ik heb vandaag een Thomson THS 804 , voor franse TNT op HD geïnstalleerd in België voor later gebruik in Spanje. Heb daar nu een SD ontvanger en alle franse zenders gaan naar Hd, vandaar. Ik moet de ganse Astra 19.2 scannen om ook andere zenders dan de "fast scan" geprogrammeerde franse zenders te hebben. Werkt ok, heb vele duitse en andere zenders. Ik had geen spaanse zendrs, heb handmatig de transponder(s) toegevoegd ( info LYngsat) en heb ze ontvangen ( bijvoorbeeld 11068 V 22000 geeft sp zenders). Maar BVN is een probleem; ik heb de transponder ( VRT info en Lyngsat info , 11186 V 22000) toegevoegd en krijg geen ontvangst (decoder geeft force: 8% quality 11%) op de andere freq van Astra 19.2 heb ik Force: 83% en Quality: 92%. Wat is  er fout of is BVN toch een andere freq/transponder?

Ik heb hier een installatie "tv vlaanderen " met duo LNB, had eerst "no " switch en heb ook al Disecq 1.1 ingesteld ; geen verandering in resultaat; weet ook niet of dat laatste nodig of gewenst was.

Ik vraag de wijsheid van het forum..... nu reeds mijn dank.

Jacques 

Geplaatst:

Frequentie e.d. klopt (FEC 5/6), als je overige zenders van Astra 1L (bijv. TV Record, Telesur, Cubavision of Russia Today) kan ontvangen (deze gebruiken dezelfde parameters) dan is er niks mis met je switch en LNB...

Kan ik alleen nog bedenken of je last zou hebben van een stoorbron? Bekabeling eens goed nakijken?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

jvasabra

heb je ook signaal op canal sur andalousia 11156V  symbol  rate 22000  fec 5/6  ?

deze ligt vlak naast bvn  zelfde polarisatie ,  zelfde symbol rate zelfde fec ?  zie lynsat.

hereberie1234

Geplaatst:

Hallo,

Ik kan slechts 3 dingen instellen freq , H of V, en bv 22000 . Geen 5/6 enz. Vind ik ook raar maar is zo.

Ik heb manueel de freq met canalsur ( Andalucia) en tve en nog wat franse en engelse zenders ingesteld, verschillende frequenties en dus transponders die niet standaard op het toestel stonden, en die werken allemaal; Ik denk niet dat is deze van Cubavision heb ingesteld; zal het vanavond nakijken.

• Moderator
Geplaatst:

Geen dect telefoon op je ontvanger geplaatst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

k heb oa canal sur 11156 V 22000, Russia today 11538, cubavision 11509; ik heb geen dect tel nabij de ontvanger. Er is niets aan de installatie gewijzigd. Ik heb een SD ontvanger weggenomen en de Thomson HD ontvanger geplaatst ; kabels idem geen oxidatie; niets gewijzigd aan de parabool buiten.

Net nog gekeken en de transponder voor BVN blijft "rood " "force " en rood quality. Die Thomson geeft zeer duidelijk beeld in een window en tegelijk de transponder info en de ontvangst "force" en "qualité", voor zenders die je ontvangt. Handig. Niks op de BVN golflengte natuurlijk.

???? 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...