Ga naar inhoud

Microsoft verstopt Windows 10-update in Aanbevolen beveiligingsupdate

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Staat in computer idee veel meer over, hier een klein stukje daaruit i.v.m. de nieuw KB3146449 welke windows 10 voor de gebruiker gaat installeren.

-----------------------------------------------------------------

Van 'Optioneel' naar 'Aanbevolen'

Nu lijkt Microsoft Windows zelf ook van categorie te laten veranderen. Waar 'Aanbevolen updates' normaal altijd vrijgewaard bleven van Windows 10, verandert dat nu. "Deze update voegt functionaliteit toe aan Internet Explorer 11 waarmee gebruikers meer kunnen leren over Windows 10", staat te lezen in de release-notes van KB3146449.

In andere update

Opvallend is dat de update niet zomaar te vinden is in Windows Update. Wie daar zoekt op KB3146449 komt niet terecht op de echte lijst met updates. DE update zit namelijk stiekem verstopt in een algemene beveiligingsupdate voor Internet Explorer, KB3139929. Dat betekent dat je de reclame in IE alleen kunt verwijderen door de hele security-patch te verwijderen - niet een heel veilig idee.

Als Windows 10 per ongeluk (of expres) toch wordt geïnstalleerd, levert dat vaak problemen op. Windows 10 is notoir vanwege de slechte compatibiliteit met andere systemen, waarbij bijvoorbeeld de geluidskaart of de netwerkadapter niet werken.

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

Tot nu toe heb ik de migratie op al mijn computers nog steeds weten tegen te houden.

En Internet Explorer gebruik ik niet.

Microsoft wordt wel steeds fanatieker om mij naar Win 10 te laten migreren.

De popup zegt nu dat aan het einde van de week Win 10 op de computer gezet wordt tenzij ik dat actief blokkeer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hier heb ik alleen deze computer nog op Windows 7 Ultimate werken, de rest is allemaal al Windows 10.

Alleen wil ik bepalen of er al dan niet windows 10 door mij zelf op een door mij te bepalen moment op komt.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb nog geen behoefte aan Win 10.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Tot nu toe heb ik de migratie op al mijn computers nog steeds weten tegen te houden.

En Internet Explorer gebruik ik niet.

Microsoft wordt wel steeds fanatieker om mij naar Win 10 te laten migreren.

De popup zegt nu dat aan het einde van de week Win 10 op de computer gezet wordt tenzij ik dat actief blokkeer.

Hier ook ik bekijk de updates 1 voor 1 op mijn Windows 7 machines en haal de updates die Windows 10 willen installeren er tussenuit, ook heb ik de updates niet meer automatish ik doet elke maand gewoon handmatig installeren om verassingen te voorkomen.

• Moderator
Geplaatst:

Met de verstopte functionaliteit van sommige updates, zoals in dit onderwerp betoogd, houdt je die win 10 gerelateerde updates dus niet tegen.

Geplaatst:

We worden door bepaalde mensen die windows opgedrongen. Moest het al werken op linux, dan zou ik overschakelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Windows 10 werkt bij mij al maanden fantastisch, wil nooit meer terug naar Windows 7...(wat inderdaad ook prima was).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Maar als Windows 10 niet lekker draait op een wat oudere PC met minder geheugen vind je het beslist niet fijn dat Microsoft het OS zo opdringt, ik zit iedere maand meerdere updates weg te halen voor de installatie bij Windows 7 die met het upgraden te maken hebben en zo ben ik nu al een jaar bezig en ze blijven maar komen met die upgrade updates, afgelopen maand 3 weg gehaald wat zal het volgende week weer worden?

Geplaatst:

Natuurlijk wil MS van 

J kan toch gewoon de updates uitschakelen? Er komen toch geen updates meer voor windows 7.

Ja dat is een geweldige optie...  Ooit van veiligheidsupdates gehoord? Geloof me, de gewiekste buitenwereld kan zo gek als een deur zijn en voor je het weet open je een topic dat al je gegevens weg zijn of versleuteld en dat je losgeld moet betalen voor je data.....  Je loopt toch altijd al achter de feiten aan maar om dan meteen ook dit soort belangrijke zaken te stoppen is hetzelfde als met een blinddoek op een snelweg te gaan lopen in de hoop dat je niet plat wordt gereden

Uiteraard wil Microsoft zo snel mogelijk van oudere Windows versies af. Dat scheelt geweldig in onderhoudskosten. Dat geld kunnen ze beter steken in de teams om Windows 10 nóg beter te maken want laten we eerlijk zijn: slecht is het niet, maar nog lang niet perfect.

In Nederland zal het niet lang meer duren dat de Windows 10 gebruikers Windows 7 hebben ingehaald: (Wie riep er ook al weer dat Windows 10 zou floppen?)

win10stat.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

(Wie riep er ook al weer dat Windows 10 zou floppen?)

ik Niet... :grin:

Maar dit thema hadden we toch al of heb ik een lichte vorm van alzheimer?

enniehau

als ze aandelen hebben in de mobielnetten dan is dat begrijpelijk dat er zoveel heen en weer gestuurd wordt door microsoft en jou PC

Ik vind het de eerste versie die echt volwassen overkomt na Windows NT Pro, dus best aan te bevelen.

aangepast door Tonskidutch

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

Geplaatst:

M'n laptop werd juist sneller na de upgrade naar Windows 10.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...