Ga naar inhoud


Wifi, ipcamera op grotere afstand.


Aanbevolen berichten

Hoi

Ik wil graag hetvolgende weten. De situatie is als volgt. Bij familie willen ze graag via een ipcamera en tablet hun jonge veulen in de stal kunnen zien en in de gaten houden vanuit hun woonhuis. Het verhaal hoe ipcamera werkt dat is me bekend. Het probleem is als volgt. Ze hebben KPN internet met een 20 mbit download en (ongeveer) 1 mbit upload dit alles met een experiabox die in de meterkast in hun woonhuis is geplaatst echter de stal met het veulen is ongeveer een 70 tal meters verderop gelegen. Weinig obstakels gelegen tussen het woonhuis en de stal. Wat zijn hier haalbare mogelijkheden om het wifi signaal / internet stabiel en snel genoeg te krijgen voor dit haalbaar te maken?

Bij eventuele reacties graag ook merk en type vermelden van eventueel apperatuur dat hiervoor kan zorgen.

 

Liever werken we niet met wifi repeaters gezien de vele nadelen.

 

Groet

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hebben ze stroom, elektra, in de stal dan zouden ze powerline adapters kunnen gebruiken en hebben ze een goede verbinding.

Anders een repeater er tussen zetten dat werkt, bij een goede instelling, ook erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de tips. Neem aan dat ik aan dat deze ook voldoen, Ubiquiti NanoStation Loco M2?

Heb er dus twee nodig, 1 om te verzenden en 1 om te ontvangen?

Als ik het goed begrijp moet ik dan bij de Ubiquiti NanoStation Loco M2 ontvanger in mijn geval een ap aansluiten om het wifisignaal aldaar te verzenden aangezien de ipcamera alleen maar via wifi te benaderen is en niet via utp?

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt er 2 nodig

 

Om de Ubiquiti te gebruiken als Point-to-Point dient je de unit in WDS Bridge mode te zetten

En de Tweede als access point instellen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is besloten om vanaf het modem KPN Experiabox (in het woonhuis) wat ook fungeert als router en het wifisignaal in het woonhuis verdeelt met utp cat 6 kabel te gaan werken. Om de afstand te overbruggen naar de stal zal dan om en nabij de 90 meter kabel in beslag nemen. Mijn volgende vraag is nu. Wat kan ik vanaf de stal dan het beste gebruiken om vanaf daar het wifisignaal te verspreiden richting de ipcamera? Neem aan een ap? Moet ik dan nog verder met dingen rekening houden aangezien het hier om een KPN verbinding gaat en welke ap is aan te raden hiervoor? Het hoeft geen je van het te zijn maar moet wel goed functioneren.

 

Groet

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Netgear Universal WiFi Range Extender, lekker klein en een goed bereik, kan los en ook gewoon aan de UTP-kabel gezet worden.

Klein, deze kan je netjes wegwerken zodat het niet erg opvalt, maar als je al een UTP kabel er heen legt dan sluit je de camera gewoon op de kabel aan.

post-51681-0-93680900-1460137916.jpg

WN3000RP_DS_22Mar11.pdf

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de prijs van die extender koop je ook een camera met een ethernet aansluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat van belang is dat ze de camera op een android toestel/tablet in de gaten kunnen houden. Heb ze gezegd voor een camera te gaan met utp aansluiting scheelt weer een ap en rechtstreeks altijd beter.

Dank jullie wel voor de info.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan alleen zoals alles gesteld is ga ik er van uit dat de camera er dus al is.

En het voordeel met een extender er bij is dat ze dan ook de iPad en iPhone (of een andere) met wifi kunnen gebruiken.

Kunnen de foto's gelijk uit de stal doorgestuurd worden naar de andere belangstellenden via WiFi. :)

 

Zie nu android en daar werkt het ook prima nee.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een ipcam, en gebruik daarvoor op mijn ipad en iphone of op andere plaatsen gewoon vlc player.

Als je dat thuis doet, kan je op je laptop of andere toestellen gewoon vlc opstarten. De ipcam moet wel rtsp ondersteunen.

Dus ik moet doen RTSP://ipadres ipcam:poort van de stream

Ik heb 2 streams, eentje voor mobiele toestellen en eentje voor vaste.

Mijn vlc lijntje ziet er dan bvb zo uit:

RTSP://192.168.0.128:3476/11

Die elf is voor bvb mobiele streams, en andere niet mobiel is een ander nummer.

Ik had wel een bijgeleverde app, echter die was van triestige kwaliteit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...