Ga naar inhoud


Boegbeeld John de Wolf


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

 

John de Wolf boegbeeld aanpak werkloosheid vijftigplussers

hier kun je de story lezen

 

 

Oud-profvoetballer John de Wolf wordt het gezicht van de aanpak van de werkloosheid onder vijftigplussers.

De zesvoudig international gaat het komende jaar als boegbeeld aan de slag om de positie van vijftigplussers op de arbeidsmarkt te verbeteren.

 

Bron: de rijksoverheid

 

Dat is echt heel mooi.

Maar mensen, is dat niet een beetje laat?

Een actieplan dat nu aan de Kamer gestuurd gaat worden.

 

ciao ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

.... maar daaraan kan je zien dat het huidige kabinet het niet zelf kan regelen....

Natuurlijk niet. Geen enkel "kabinet" kan dat.

Regeringen scheppen geen (echte) banen, behalve ambtenaren. Ook al gooi je miljoenen belastingcenten weg aan allerlei "projekten". Klinkt leuk voor de naïeve kiezer en voor de bühne maar levert uiteindelijk helemaal niks op voor de samenleving.

 

Het enige dat helpt is goede voorwaarden scheppen en minder domme regeltjes/voorschriften bedenken voor bedrijven. Dan komen de échte banen vanzelf. Ook voor 50+'ers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wat het waard is,

 

Minister Asscher is verheugd dat John de Wolf zich wil inzetten als boegbeeld: ‘John de Wolf is een voetbalvedette die altijd dicht bij de mensen is blijven staan. Een man van ‘geen woorden maar daden’. Een 50-plusser met een groot netwerk en de gave om mensen in beweging te krijgen.’

 

Volgens mij zit het probleem niet bij die 50 plussers, maar bij de wetgeving welke alle risico's bij de werkgever legt wanneer hij iemand aanneemt en die daarom probeert die risico's te beperken.

 

De minister zegt er het volgende over in zijn brief aan de Kamer.

 

De heer de Wolf is zelf 50-plusser. Hij is iemand die zich betrokken voelt bij de 50-plussers die werkloos zijn. Hij straalt daadkracht uit en hij kan naar mijn mening een positieve bijdrage leveren aan de beeldvorming over 50-plussers op de arbeidsmarkt. Iemand die werkgevers, werknemers en werkzoekenden streng kan toespreken als het moet, maar ook een schouderklopje uit kan delen. Juist de kwaliteiten die nodig zijn om een boegbeeld te zijn voor de mensen die het nodig hebben.
Het boegbeeld wordt minimaal 6 uur per week ingezet en hij krijgt een vergoeding per uur voor daadwerkelijk verrichtte werkzaamheden. Hij declareert de uren per maand op basis van nacalculatie. Het tarief voor de werkzaamheden is conform de Handleiding Overheidstarieven 2016 (loonschaal 18) en de SZW richtlijn honorering van personen die op verzoek van de bewindspersoon bepaalde taken uitvoert.

 

 

Schaal 18 is € 133,-/uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is,

 

Minister Asscher is verheugd dat John de Wolf zich wil inzetten als boegbeeld: ‘John de Wolf is een voetbalvedette die altijd dicht bij de mensen is blijven staan. Een man van ‘geen woorden maar daden’. Een 50-plusser met een groot netwerk en de gave om mensen in beweging te krijgen.’

 

Volgens mij zit het probleem niet bij die 50 plussers, maar bij de wetgeving welke alle risico's bij de werkgever legt wanneer hij iemand aanneemt en die daarom probeert die risico's te beperken.

 

De minister zegt er het volgende over in zijn brief aan de Kamer.

 

De heer de Wolf is zelf 50-plusser. Hij is iemand die zich betrokken voelt bij de 50-plussers die werkloos zijn. Hij straalt daadkracht uit en hij kan naar mijn mening een positieve bijdrage leveren aan de beeldvorming over 50-plussers op de arbeidsmarkt. Iemand die werkgevers, werknemers en werkzoekenden streng kan toespreken als het moet, maar ook een schouderklopje uit kan delen. Juist de kwaliteiten die nodig zijn om een boegbeeld te zijn voor de mensen die het nodig hebben.

Het boegbeeld wordt minimaal 6 uur per week ingezet en hij krijgt een vergoeding per uur voor daadwerkelijk verrichtte werkzaamheden. Hij declareert de uren per maand op basis van nacalculatie. Het tarief voor de werkzaamheden is conform de Handleiding Overheidstarieven 2016 (loonschaal 18) en de SZW richtlijn honorering van personen die op verzoek van de bewindspersoon bepaalde taken uitvoert.

 

 

Schaal 18 is € 133,-/uur.

Dat is dus niets waard!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of hierdoor een 50 plusser extra aan het werk komt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf 50 + aan t werk kom je niet meer werkgever kijkt je cv ziet staan 57 dan weg ermee als ik een afwijzing krijg bel ik altijd welke reden .

Dan krijg je te horen ja zijn betere kandidaten vraag je door zeggen ja leeftijd maar op papier krijg je dit niet dan , bedrijven komen ernog wel zelf achter want de bevolking vergrijst nl jeugd wil niet meer vieze handen krijgen studeren tot hun 27 krijgen geld van overheid moet wel terug betaalt worden maar dat maakt die niks uit .

 

Al met al ned is gewoon rot

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of hierdoor een 50 plusser extra aan het werk komt?

In ieder geval 1 nl. John de Wolf zelf.

Maar voor 6 uur per week a 133 euries per uur ofwel 3192 euro per 4 weken zijn er ook wel mensen te vinden die daar graag 38 uur per week voor willen werken en zo aan een volledige baan geholpen zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval 1 nl. John de Wolf zelf.

Maar voor 6 uur per week a 133 euries per uur ofwel 3192 euro per 4 weken zijn er ook wel mensen te vinden die daar graag 38 uur per week voor willen werken en zo aan een volledige baan geholpen zijn.

 

suc6

 

Gerrit

wat weet je wat je gaat verdienen als 50 + de werkgever krijgt een bonus voor jouw als 50 + van ik dacht 7000 euro op loonkosten dan moet ie je weleen half jaar contract geven dit gebeurt ook je krijgt een 7/8 maanden contract dan vlieg je eruit hoor loon circa zoeen 1400 euro p/mnd (netto) reiskosten nee krijg je niet vergeet dat maar hoor .

Je wordt uitgebuit hoor ik spreek uit ervaring zo nl , ik heb zoeen anderhalf jaar gelden als brandwacht gewerkt bij shell in rotterdam nog nooit gedaan de vereiste papieren waren zo binnen hoor ik ben niet op cursus of wat dan ook geweest dit werd allemaal door het uitzend bureau geregeld nl .

ik woon in het zuiden moest iedere dag zoeen 260 km rijden reiskosten ja de eerste 150 km niet dan 6 ct p/km ik kon blijven overnachten dat ook moest ik zelf bijlappen nl , en dat 8 dagen p/week beschikbaar zijn hoor de eerste 6 maanden kreeg je geen verlof enz .

Loon netto p/mnd 1650 euro dan netto !

Dus vertel me niet hoe in ned omgegaan wordt met een 50 + , is goed wat ie doet maar of dit helpt ik ben bang van niet hoor .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...