Ga naar inhoud


Boegbeeld John de Wolf


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Het wettelijk minimum loon in Nederland bedraagt voor personen van 23 jaar en ouder € 1.524,60 Bruto.

 

Of het is geen full time job, of ze zijn strafbaar.

 

Verder is het zo dat wanneer je nieuw bij een firma bent, er eerst eens gekeken wordt wat je presteert.

Voldoe je goed volgt er bij een goede firma loon naar werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt je dat echt?

Dus jij vindt dat ik bewust het risico moet gaan lopen en iemand maar 2 jaar ziekte door moet gaan betalen en daarmee mijn eigen bedrijf en mijn eigen baan op het spel zetten om jou maar aan een baan te helpen? Dat ik mijn eigen goed lopende bedrijf die ik zelf ook vanuit een werkloze situatie en met keihard werken heb opgebouwd op het spel moet zetten en alles kwijt kan raken om iemand anders aan het werk te helpen?

 

Ik begrijp je frustratie en dat je graag wilt werken maar het spijt me dat ik het moet zeggen alleen als iemand met zo'n instelling bij mij zou komen solliciteren en ik zou uitspraken van hem/haar op het internet vinden van deze strekking, dan kan deze nog zo goed zijn en ook al zou hij/zij de enige sollicitant zijn maar ik zou bij voorbaat al een betere kandidaat hebben.

 

En nee ook iemand waarbij gezwaaid wordt met een zak subsidiegeld zou ik niet aannemen, misschien ben ik ouderwets maar ik vind dat als ik iemand extra aan zou nemen ik hem ook een fatsoenlijke toekomst moet kunnen bieden en niet na een half jaar oid. weer op straat te zetten zodra de subsidiepot leeg is.

Ik zou tegen zo iemand zeggen, begin je eigen bedrijf, ik huur je in voor de klus die ik heb maar die is na 2 weken klaar en dan moet je zelf iets anders hebben. Ben je goed genoeg dan kun je ook bij een ander aan de slag en heb ik weer een klus dan kun je ook weer terug komen. Zo kun je toch je eigen inkomsten genereren en het wellicht nog beter hebben dan wat je ooit bij een werkgever hebt gehad.

 

suc6

 

Gerrit

 

Ik voorspelde het al; begin een eigen bedrijf zal de boodschap zijn.

Nou mooi niet Gerrit!

Kijk maar naar de cijfers hoeveel ZZP'ers het loodje gelegd hebben na 2008 tot en met Nu.

 

Dat ik niet op jou kosten ziek wil vieren en mag vieren is evident.

Maar dat betekend niet dat JIJ me mag discremineren wegens mijn leeftijd.

 

Discriminatie gezien ras herkomst geloof en geaardheid is verboden, BEHALVE qua Leeftijd.

 

ik heb overigens wel zelf werk maar heb geen cent meer over van mijn ex-huis en alle spaar tegoeden die ik heb moeten potverteren tijdens mijn werkeloosheid.

Ik bedoel je kunt huilen en je kunt er ook iets aan doen.

 

Wat doet de ambasadeur voor 50plussers eraan?

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voorspelde het al; begin een eigen bedrijf zal de boodschap zijn.

Nou mooi niet Gerrit!

Kijk maar naar de cijfers hoeveel ZZP'ers het loodje gelegd hebben na 2008 tot en met Nu.

 

Dat ik niet op jou kosten ziek wil vieren en mag vieren is evident.

Maar dat betekend niet dat JIJ me mag discremineren wegens mijn leeftijd.

 

Discriminatie gezien ras herkomst geloof en geaardheid is verboden, BEHALVE qua Leeftijd.

 

ik heb overigens wel zelf werk maar heb geen cent meer over van mijn ex-huis en alle spaar tegoeden die ik heb moeten potverteren tijdens mijn werkeloosheid.

Ik bedoel je kunt huilen en je kunt er ook iets aan doen.

 

Wat doet de ambasadeur voor 50plussers eraan?

Zo is het

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik bedoel je kunt huilen en je kunt er ook iets aan doen.

 

Wat doet de ambasadeur voor 50plussers eraan?

 

Dat heb ik dus ook gedaan en ben dus op 44 jarige leeftijd voor mezelf begonnen, en dat zonder steun van wie dan ook maar alles met eigen geld en hard werken opgebouwd.

Dan wordt er geklaagd over een loon van 1400 euro maar ik heb ruim 2 jaar rond moeten zien te komen van nog geen 1000 euro per maand en dat met een gezin met opgroeien de kinderen, een eigen woning met hypotheek enz.

Wellicht heb ik geluk gehad dat het wel goed is gegaan, maar denk eerder dat het juist goed is gegaan door continu op de kosten te letten, geen financiële avonturen aan te gaan, ben begonnen met goedkoop gebruikt gereedschap, een 4e hands bedrijfsauto enz. en dus ook door juist geen extra personeel aan te nemen die in de afgelopen slechtere jaren als een molensteen om de nek van menig bedrijf hebben gehangen.

Voor de werklozen onder ons natuurlijk minder leuk maar voor degene die niet meer werkloos wilde zijn en niet meer van de grillen en grollen van een werkgever afhankelijk wilde zijn (ikzelf dus) is het wel de beste beslissing gebleken die ik ooit heb genomen.

En dat heeft dus niets met discriminatie op welk gebied dan ook te maken maar uitsluitend met mijn eigen zakelijke inzicht (hoe dom die in de ogen van sommigen dan ook mag zijn)

En misschien had ik met extra investeringen in extra personeel ed. het nog wel veel beter kunnen hebben maar als ik in de toekomst kon kijken had ik al wel een paar keer een winnend staatslot gekocht maar tot die tijd speel ik liever op zo safe mogelijk.

 

En die ambassadeur voor de 50 plusser hoeft denk ik maar 1 ding te doen nl. er voor zorgen dat de politiek de risico's voor de ondernemer kleiner maakt als hij/zij een 50 plusser in dienst neemt.

Want wees reëel en kijk eens om je heen, hoeveel collega's zijn er bij jou op het werk van 50 en ouder die nog de volle werkweek werken?

Met de huidige vergrijzing zouden er dat meer moeten zijn dan de overige leeftijdscategorieën maar met uitzondering van een enkele branche is dat meestal toch niet het geval. Maw. ook ik met mijn nu 50+ behoor gewoon tot een risicogroep die hoogstwaarschijnlijk de pensioengerechtigde leeftijd niet zonder wat mankementen zal halen.

Met dit in het vooruitzicht zal ik dus zelf maatregelen moeten nemen om toch de eindstreep zo goed mogelijk te halen en hoe meer financiële risico's ik in de tussentijd kan vermijden hoe eenvoudiger dat zal gaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de regering de regels en de wetten voor een werkgever gunstiger zouden maken, zou bijna iedereen boven de 50 jaar aan het werk zijn.

Een ander voordeel zou dan ook zijn, dat er meer jongere goed opgeleid worden tot vakman door deze oudere werknemers.

Ook zouden ze de oude ambachtsschool, en de huishoudschool terug moeten komen, en de jeugd gestimuleerd moeten worden om een echt handwerk vak te leren.

Ook de meiden zouden verplicht moeten leren, hoe de was gedaan moet worden, en gekookt moet worden, zo hoeven ze als ze niet zo goed kunnen leren toch een huishouden regelen, en hoeven niet allemaal kapster of nagelstyliste te worden.

 

Nu lopen ze bijna allemaal tot hun 20 / 25 jaar rond te hangen op school, zonder vaak een echt gericht vak te leren.

Of ze gaan een richting op, waar in de toekomst geen werk in is te vinden.

 

Ook het gehele zzp gebeuren, had nooit toegelaten moeten worden.

Nu kan elke fietsenmaker  zonder enige kennis van zaken een bouwbedrijf of installatie bedrijf beginnen.

 

Vroeger had je nog een echt vakdiploma nodig, en een middenstand diploma wilde je bv een tegelzetters of e- installatie bedrijf beginnen.

Nu zijn het heel veel jongens die maar een paar jaar of maanden ervaring opgedaan hebben, of ontslagen zijn omdat ze geen goed werk maakte bij de baas.

En die worden dan zogenaamde volslagen vakmannen en beginnen een klusbedrijf, en staat er met grote letters aannemers bedrijf op de bus.

Dat zijn dan ook de mannen met de grootste mond in de kroeg, dat ze alles kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D....

Maw. ook ik met mijn nu 50+ behoor gewoon tot een risicogroep die hoogstwaarschijnlijk de pensioengerechtigde leeftijd niet zonder wat mankementen zal halen.

Met dit in het vooruitzicht zal ik dus zelf maatregelen moeten nemen om toch de eindstreep zo goed mogelijk te halen en hoe meer financiële risico's ik in de tussentijd kan vermijden hoe eenvoudiger dat zal gaan.

 

suc6

 

Gerrit

alle inspanningen ten spijt

 

Gerrit en gelijkwaardige zakenmannen, het is allemaal jullie taak geworden om die oudere jongere in dienst te nemen

Heb je het begrepen, dan doe je dat ook maar natuurlijk niet als ZZP'er

 

die heeft geen personeel.

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de regering de regels en de wetten voor een werkgever gunstiger zouden maken, zou bijna iedereen boven de 50 jaar aan het werk zijn.

Een ander voordeel zou dan ook zijn, dat er meer jongere goed opgeleid worden tot vakman door deze oudere werknemers.

Ook zouden ze de oude ambachtsschool, en de huishoudschool terug moeten komen, en de jeugd gestimuleerd moeten worden om een echt handwerk vak te leren.

Ook de meiden zouden verplicht moeten leren, hoe de was gedaan moet worden, en gekookt moet worden, zo hoeven ze als ze niet zo goed kunnen leren toch een huishouden regelen, en hoeven niet allemaal kapster of nagelstyliste te worden.

 

Nu lopen ze bijna allemaal tot hun 20 / 25 jaar rond te hangen op school, zonder vaak een echt gericht vak te leren.

Of ze gaan een richting op, waar in de toekomst geen werk in is te vinden.

 

Ook het gehele zzp gebeuren, had nooit toegelaten moeten worden.

Nu kan elke fietsenmaker  zonder enige kennis van zaken een bouwbedrijf of installatie bedrijf beginnen.

 

Vroeger had je nog een echt vakdiploma nodig, en een middenstand diploma wilde je bv een tegelzetters of e- installatie bedrijf beginnen.

Nu zijn het heel veel jongens die maar een paar jaar of maanden ervaring opgedaan hebben, of ontslagen zijn omdat ze geen goed werk maakte bij de baas.

En die worden dan zogenaamde volslagen vakmannen en beginnen een klusbedrijf, en staat er met grote letters aannemers bedrijf op de bus.

Dat zijn dan ook de mannen met de grootste mond in de kroeg, dat ze alles kunnen.

Je slaat de nagel op zijn kop

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ook het gehele zzp gebeuren, had nooit toegelaten moeten worden.

Nu kan elke fietsenmaker  zonder enige kennis van zaken een bouwbedrijf of installatie bedrijf beginnen.

 

Er is ten eerste een groot verschil tussen een ZZP-er en een klussen bedrijf, tenminste in mijn ogen.

Een ZZP-er is in mijn ogen iemand die zichzelf vaak uitleent aan andere bedrijven om daar tegen betaling werkzaamheden uit te voeren en waarbij dit bedrijf zelf voor de materialen, planning enz. zorgt zodat de ZZP-er aan het werk kan en de klus op tijd klaar is.

 

Dat is dus ook de reden waarom de wetgeving is verandert en de VAR verklaring per 1 mei komt te vervallen. Veel bedrijven ( en dan met name bouwbedrijven) ontslaan hun werknemers en deze kunnen als zgn. ZZP-er weer terug in dienst komen om tegen minder loon en mindere arbeidsomstandigheden weer hetzelfde werk te gaan doen.

Dit kan dus straks niet meer en dit soort schijnzelfstandigen krijgen niet zelf meer een boete maar het bedrijf die hun aanneemt mag op de blaren gaan zitten als ze door de mand vallen.

 

Een klussen bedrijf is een heel ander bedrijf die neemt zelfstandig opdrachten aan, werkt voor diverse verschillende opdrachtgevers, koopt en verkoopt zelf de benodigde materialen en is dus eigenlijk ook geen ZZP-er maar gewoon een klein zelfstandige maar dan wel zonder personeel.

 

Verder zijn er best de nodige opleidingseisen voor de verschillende branches. Zo kun je echt geen gecertificeerd beveiligingsbedrijf worden zonder de nodige opleidingen en diploma's en zou je eigenlijk ook geen installatiebedrijf of bouwbedrijf kunnen beginnen zonder de nodige papieren. Maar je kunt dus wel morgen een telecom bedrijf of computer bedrijf beginnen zonder er maar 1 stukje verstand van te hebben.

Ik heb nog de diploma's telecom A en telecom B en moet soms monteurs van grote telecombedrijven laten zien hoe iets uitgevoerd moet worden en om maar helemaal te zwijgen over de zgn. telecombedrijven die wel even een IP telefoonsysteem of databekabelingssysteem komen installeren. :sick:

 

Het probleem bij de bedrijven waarvoor je wel de nodige papieren nodig hebt is echter dat daar vrijwel geen enkele controle op is en zolang men maar onder horizon blijf kan men van alles doen zonder er problemen mee te krijgen.

 

Kijk dat er geen middenstandsdiploma meer nodig is daar kan ik me nog wel enigszins in vinden, ik ben ook goed met mijn handen en wat mijn ogen zien kunnen mijn handen maken. Maar komt het op boekhouden aan......... facturen maken is een noodzakelijk kwaad maar om nu te zeggen dat dit mijn favoriete bezigheid is?

Dus dat deel heb ik daarom dan ook uitbesteed en laat ik gewoon door een ander doen maar daardoor is de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden er geen spat minder om en wellicht zelfs beter omdat de techniek bij mij ligt en het papierwerk bij een ander zodat we elkaar op een goede manier aanvullen en de eindgebruiker op beide vlakken het best mogelijke krijgt.

 

Maar het probleem in deze is veel dieper geworteld.

Ik kan hier in Nederland gewoon zelf een verwarmingsketel kopen en aan de wand schroeven, aansluiten en gebruiken zonder dat daar ook maar 1 instantie aan te pas komt om te kijken of het wel goed is en dat de gaskraan wel veilig open kan.

Ik kan in elke bouwmarkt de wereld aan spullen kopen om mijn elektrische installatie aan te passen, tot zelfs complete meterkasten aan toe en er is geen kip die komt kijken of het allemaal wel goed en veilig is aangesloten. 

Dus als een boekhouder dit allemaal wel zelf aan de wand kan schroeven waarom zou dan iemand die er nog een beetje verstand van heeft dit niet mogen doen?

Dus daar zit in mijn ogen het probleem, er komt pas een instantie aan te pas zodra het fout is gegaan.

De echte vakman wordt door deze manier van werken simpelweg buitenspel gezet en veel van die echte vakmannen zijn heden ten dage wel 50+ omdat ze op school dit soort zaken vrijwel niet meer leren.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om Gerrits verhaal te onderschrijven zou je dit verhaal eens moeten doorlezen.

 

https://www.wijgelderland.nl/nieuws-overzicht/beroepsverbod-loodgieters-uit-harderwijk-na-leveren-slecht-werk-met-als-gevolg-twee-doden/

 

Waarbij ik mij afvraag of we hier te doen haddan met echte loodgieters of met "handige harry en zijn maatje"

Een echte loodgieter is hoog opgeleid en weet wat hij doet.

 

En de uitspraak:

 

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/dodelijk-slordige-loodgieter-hoeft-niet-de-cel

 

En de gedachte dat je 2 mensenlevens op je geweten hebt.

 

Maar zoals Gerrit zegt, eerst na het ongeluk wordt er tegenwoordig gecontroleerd en krijgt iemand de verantwoording toebedeeld voor fouten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, ik ga ervan uit dat we het altijd over vaklieden hebben als we elkaar beoordelen en in de ogen kijken.

 

Gerrit's verhaal en jouw bijdrage ceesv is m.b.t. de correcte afhandeling van opdracht krijgen en uitvoeren alsook de nazorg een heel ander punt dan het economische effect van al die 50+ zelfstandigen in de pool gooien.

Resultaat is ze worden allemaal nat.

 

Die pool ZZP'ers genereert heel veel geld voor de advieseurs, zoveel zelfs dat ook het zwartwerken weer op 70-tiger jaren Niveau terug is.

Die ZZP'ers hebben overigens allemaal boekhouders, verzekeringsmakelaars en belastingconsulenten nodig.

Zelf komen ze er niet meer aan toe.

 

Gouden tijden voor de Boekhouder ZZP'er

Geweldig

off topic

Als je ziet hoeveel tijd iemand nodig heeft om een reglementair bod uit te brengen voor een opdracht acquisitie en hoeveel tijd daarvan kan worden bespaard voor een zwart bod dan besef je dat men failliet gaat aan de administratie daar je geen tijd meer hebt om het echte werk te leveren.

 

Maar terug naar de vraag wat stimuleert men nu inzake deze oudere collega's?

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fouten zijn nooit uit te sluiten, als je niets doet kan er moeilijk iets verkeerd gaan ...

 

Als boegbeeld voor de werkloze 50 +er was het beter geweest om een werkloze 50 +er te nemen.

Dat was dan alvast een werkloze 50 +er minder.

Nu zitten de 50 +ers met iemand opgescheept die parttime met de klus bezig is ... 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het juiste woord, wat hier va toepassing is:

 

Symbool politiek.

 

I.p.v. de oorzaken weg te nemen huren we iemand in om de werkgevers over te halen om tegen het lijfsbehoud in toch de 50+ in dienst te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een citaat uit eigen werk

 

 

Ik heb nog de diploma's telecom A en telecom B en moet soms monteurs van grote telecombedrijven laten zien hoe iets uitgevoerd moet worden en om maar helemaal te zwijgen over de zgn. telecombedrijven die wel even een IP telefoonsysteem of databekabelingssysteem komen installeren. :sick:

 

even een voorbeeld van wat je krijgt als wat snelle IT jongens zonder verstand van zaken (en die dus vandaag de dag geen vakdiploma oid. meer nodig hebben) een netwerk gaan bouwen.

 

puinhoop%20it.jpg

 

Zodra het project klaar is dan zal ik laten zien hoe iemand die er wel verstand van heeft orde in de chaos kan brengen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er lijkt tenminste nog een scheiding aangebracht te zijn tussen de telefoons en het LAN.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...