Ga naar inhoud


Boegbeeld John de Wolf


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Wat betreft de switch wel maar als je inzoomt op de kabels zie je dat je ze 1 utp kabel hebben weten gebruiken waar gelijktijdig de telefoon en de data voor de computer overheen gaat.

Simpel een koppelblokje aan deze kant van de kabel en aan de andere kant nog zo'n blokje om het spul weer uit elkaar te halen. :sick:

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

nee hoor, maar wel even een voorbeeld waar het naar toe gaat als er geen diploma's meer nodig zijn en als er geen ouderen meer werkzaam zijn met verstand van zaken die jongeren leren hoe iets uitgevoerd moet worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ten eerste een groot verschil tussen een ZZP-er en een klussen bedrijf, tenminste in mijn ogen.

Een ZZP-er is in mijn ogen iemand die zichzelf vaak uitleent aan andere bedrijven om daar tegen betaling werkzaamheden uit te voeren en waarbij dit bedrijf zelf voor de materialen, planning enz. zorgt zodat de ZZP-er aan het werk kan en de klus op tijd klaar is.

 

 

 

Een klussen bedrijf is een heel ander bedrijf die neemt zelfstandig opdrachten aan, werkt voor diverse verschillende opdrachtgevers, koopt en verkoopt zelf de benodigde materialen en is dus eigenlijk ook geen ZZP-er maar gewoon een klein zelfstandige maar dan wel zonder personeel.

 

 

 

suc6

 

Gerrit

 

 

Volgens mij staat ZZP daar ook voor, Zelfstandige Zonder Personeel.

 

En je schrijft het zelf ook al, iedereen kan zo maar even een meterkastje vervangen, dus ook handige Harry die ZZP is en dus gewoon klusbedrijf of bouwbedrijf op zijn bus heeft staan.

De ene dag elektricien, de volgende dag loodgieter, en de dagen daarna even een cv keteltje hangen.

Ach vrouwtje we leggen die alarminstallatie ook wel effe aan tussendoor, scheelt weer een bak geld als dat je zo een gecertificeerd bedrijf laat komen.

 

En zo werkt het in heel veel gevallen, omdat de mensen vaak de goedkoopste nemen, en de ZZP ers elkaar kapot beconcurreren om de goedkoopste te zijn om werk te houden.

 

En wie profiteert er dan van, vooral de bedrijven waar ze voor werken. 

 

 

Ook het uwv speelt hierop graag in, om van je af te komen.

Als je in de ww zit, helpen ze je heel graag om ZZP er te worden.

Zo zijn ze van je af, en zit jij in de problemen.

Want je zit niet voor niets in de WW, omdat er geen werk is, dus ook vaak als ZZP er zullen de bedrijven niet staan te wachten op jou.

Plus je moet een hoop kosten maken om te kunnen werken, en dan moet je al heel veel verdienen, wil je goed verzekerd zijn, als je dat al kunt, en dan nog vervoer en gereedschap aanschaffen.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het uwv speelt hierop graag in, om van je af te komen.

Als je in de ww zit, helpen ze je heel graag om ZZP er te worden.

Zo zijn ze van je af, en zit jij in de problemen.

Want je zit niet voor niets in de WW, omdat er geen werk is, dus ook vaak als ZZP er zullen de bedrijven niet staan te wachten op jou.

Plus je moet een hoop kosten maken om te kunnen werken, en dan moet je al heel veel verdienen, wil je goed verzekerd zijn, als je dat al kunt, en dan nog vervoer en gereedschap aanschaffen.

 

Volgens mij heeft het UWV toch een vrij riante voorziening en kun je beginnen met behoud van uitkering en wordt pas na een jaar gekeken of je dit geheel, gedeeltelijk of niet terug moet betalen omdat je genoeg geld hebt verdient of niet of maar gedeeltelijk in je eigen onderhoudt kunt voorzien.

1 ding is in ieder geval zeker, blijf je op je kont zitten dan zal het ook nooit lukken om weer aan de bak te komen of in je eigen onderhoud te kunnen voorzien want er is niemand die zegt "joh jij bent zo'n beste vent ik zal je wel sponsoren met een goed betaalde baan".

Daarnaast als ik de keuze zou hebben om 2500 euro per maand te kunnen verdienen (en dat heb je al met 20 uur per week voor 35 euro per uur te werken) en minder goed verzekerd te zijn of 1400 euro te krijgen met je hand ophouden dan is de keuze voor mij niet moeilijk. Weet je werkweken van 40 uur te maken tegen 35 euro per uur dan heb je het in 4 weken wel over een bedrag van 5600 euro hé en over een jaar gezien is dat wel ruim 70.000 euries. ;)

Maar het belangrijkste is wel dat je het wel in je moet hebben zitten, ben je niet iemand die zijn handen uit de mouwen steekt en er tegenaan gaat, begin dan ook niet voor jezelf want dat is gedoemd om te mislukken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schilderd het wel mooi voor Gerrit.

Als ik morgen 2500 per maand over kan houden, en daar maar 20 uur voor hoef te werken, doe ik het meteen.

Maar die 2500 per maand hou je dus echt niet over netto.

Daar moet je dus ook je verzekering voor betalen.

Minder goed verzekeren, is de grootste fout die je kunt maken.

Maar je zult als 59 jarige al flink in de buidel moeten tasten, om uberhaubt een beetje fatsoenlijk verzekerd te zijn tegen ziekte kosten.

Ook zal de belastingdienst van die 35 € een graantje mee willen pikken.

Daar gaan dan ook nog eens de kosten van je auto, die je aan moet schaffen, en eventueel extra gereedschap dat je nodig hebt, en normaal door de baas geleverd wordt.

 

En dan praat ik nog niet eens over pensioen.

 

En dan moet je nog maar het geluk hebben, dat je elke week werk hebt.

Ik ken heel veel ex colega's, die als zzp aan de gang zijn gegaan, en de eerste paar jaar leuk gedraaid hebben.

Maar daar zit nu de helft van in grote schulden.

Dit ook omdat ze slecht verzekerd waren, en nu gedeeltelijk afgekeurd zijn en hun werk niet meer kunnen uitvoeren.

 

ZZp worden is leuk, als je alleen maar een schroevendraaier of balpen hoeft vast te houden tijdens je werk.

Maar als je lichamelijk zwaar werk moet uitvoeren, ben je snel versleten.

 

Gelukkig heb ik met mijn 59 jaar nog gewoon werk in de bouw bij een baas ondanks mijn versleten rug.

Hoef ik me nu nog niet druk te maken, want krijg elke maand mijn salaris, en wordt zeer gewaardeerd door mijn baas.

Maarja als het straks mis gaat, moet je al een goede kruiwagen hebben, om straks nog aan de bak te kunnen komen, ook al ben je een goede vakman , en laat je de jeugdige collega's nu nog steeds een poepje ruiken.

Want maar weinig bazen in de bouw, nemen nog oudere werknemers aan, omdat het risico te groot is, dat ze arbeid ongeschikt worden.

En ik zie niet zitten, om met mijn 60 jaar nog voor me zelf te beginnen, want dat is gewoon niet te verdienen wat betreft verzekeringen, extra kosten en pensioen.

 

Kan ik beter als ik straks thuis kom te zitten, en ik ben nog vitaal genoeg, elke 2 maanden een badkamertje verbouwen in het zwart.

Maar hopelijk kan ik nog een jaartje of 9 uitzitten bij een baasje, dan krijg ik tenminste mijn duur betaalde pensioentje, of wat er nog over is hiervan.

Maarja aan de oude lullen dagen gaan ze ook al knabbelen, en die zijn straks ook weg.

 

En dat is natuurlijk ook een punt als je zzp'er bent.

Je betaald geen pensioen, want dat is te duur, en hou je helemaal niets over op het eind van de maand.

Maar dat betekend ook, dat er in het pensioenfonds minder geld ingelegd wordt.

En omdat ook de jeugd steeds later gaat werken, komt er minder geld in het potje.

Dus worden we straks allemaal gekort op ons pensioentje.

 

Dus hopelijk kan ik tot mijn 75/80 jaar nog wat bij klussen, zodat ik ook nog een pilsje kan kopen, en een keertje met de kleinkinderen een weekje op vakantie gaan.

 

En nu ben ik toch wel benieuwd, wat die John de Wolf hierin kan veranderen, om terug te komen op het topic.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schulden ontstaan alleen maar als je meer hebt uitgegeven dan dat er is binnen gekomen.

Een enkeling kan een keer pech hebben gehad omdat een factuur niet wordt betaald er plots lichamelijke klachten zijn ontstaan enz., maar in de meeste gevallen ontstaan schulden omdat de tering niet naar de nering is gezet.

Met behulp van de belasting van alles is gekocht en de transporter nog groter mooier en sneller moet zijn dan die van je collega maar dat men vergeet dat men aan het eind nog wel even af moet rekenen met de fiscus.

Is er dan geen geld dan wordt het inderdaad moeilijk.

 

Persoonlijk denk ik dat daar juist veel leed zit, men is keihard bezig om zijn boterham te verdienen zonder verstand te hebben van de zaken die er ook nog bij komen kijken.

Handige verkopers/adviseurs springen daar op in met gouden bergen in het vooruitzicht en men leeft in een gedachte dat het gewoon niet op kan.

Blijft men echter met beide benen op de grond en realistisch zonder financiële avonturen aan te gaan dan blijf ik van mening dat er ook als ZZP-er of als klein zelfstandige best een goede boterham te verdienen valt, waarbij de grootste risico's gewoon zijn afgedekt en er ook genoeg geld overblijft om straks onbezorgd met pensioen te kunnen gaan met een deel pensioen wat betaald wordt uit de pensioenpot waar je al die tijd aan meebetaald hebt en een deel van je eigen verdiende/gespaarde geld.

 

En misschien is dat wel een goede taak voor het nieuwe boegbeeld,  ouderen er bewust van maken dat als ze voor zichzelf beginnen waar ze dan rekening mee moeten houden. Startende ondernemers beter ondersteunen met adviezen ipv. dit aan commerciële bedrijven over te laten die er ook alleen maar zitten om geld te verdienen. 

Maar ook om ruimere mogelijkheden te creëren om zelf in je pensioen te kunnen voorzien ipv. dit bij verzekeraars onder te moeten brengen die er ook allemaal een graantje van mee willen pikken en waar "in het verleden behaalde resultaten ............." altijd mooier zijn dan wat ze er nu van bakken maar in de tussentijd wel altijd goed voor zichzelf hebben gezorgd.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...