Ga naar inhoud


Ultra HD in kwart van de huiskamers


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

In één op de vier huishoudens is voor het einde van dit jaar een Ultra HD-televisie aanwezig. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker WitsView.

 

Wereldwijd gezien is aan het einde van 2016 een penetratie van 23,8 procent van Ultra HD-televisies. Dat is een stijging van meer dan tien procent in een tijdsbestek van een jaar. In totaal worden er komend jaar waarschijnlijk 53 miljoen voor 4K Ultra HD geschikte televisietoestellen verscheept. Deze worden vooral in Europa, Amerika en China verkocht.

 

Grotere televisie in huiskamer

 

Consumenten zijn daarnaast meer geïnteresseerd in televisies met een groter beeldscherm. Dat heeft onder meer met de prijsdaling van de grotere televisies te maken. In steeds meer huiskamers staan televisies met een beeldscherm van 50 inch of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag het me af... groter dan 50" is wel erg groot...  en UHD...  ik weet niet of er echt zoveel animo voor is.

Feit blijft ook dat je niet om het jaar een nieuwe tv gaat kopen. Ik denk toch wel dat een tv het ca 10 jaar moet blijven doen, en dan ga je hem voor die tijd toch niet wegflikkeren als hij het nog gewoon goed doet? Ik heb de mijne in 2007 gekocht, en hij doet het nog prima.

De tijd zal het leren...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker WitsView.

 

Wereldwijd gezien is aan het einde van 2016 een penetratie van 23,8 procent van Ultra HD-televisies. Dat is een stijging van meer dan tien procent in een tijdsbestek van een jaar.

 

Volgens mij is het eerder 23,65 % maar ik kan het mis hebben.

Ik zou wel eens willen weten in welke glazen bol die gasten van WitzView kijken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En WERELDWIJD staat er.... zelfs HD is niet eens algemeen verspreid als je het wereldwijd bekijkt....   ik geloof er niets van.  maar ja... Witz..... view.... ;)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er ook niks van.

Dit soort larie-farie schattingen kun je aan mijn ex-schoonmoeder wijsmaken maar niet aan mij.

 

Bedenk wel dat er in de armste landen ter wereld zelfs nog naar zwartwit beeldbuis TV´s gekeken wordt.

Het zou mij benieuwen waarop die Witz (= grap) gasten deze flauwekul berusten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland misschien. Maar zeker niet in Duitsland, Engeland.

 

 Ja de BBC op 28E en  op 19E ARD/ZDF ondanks dat ze in 1280x720 toch erg goed beeld door andere zeer goede parameterinstellingen. Dan nog een paar zenders die prima HD uitzenden zoals Servus,Anixe en Bibel tv. maar dan heb je het toch wel gehad. Het overgrote deel is matig tot slecht voor HD. Sommige HD zenders zijn zelfs nauwelijks wat de optimale SD zenders waren 4 jaar geleden.Op alle overige satellietposities is het ook niets beter.Dan nog de uitzendingen in Utra HD dat zijn er slecht een paar en dan ook nog voor speciale evenementen voor sportliefhebbers b.v.

Dus graag even laten weten welke zenders dat dan allemaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...