Ga naar inhoud


Ultra HD in kwart van de huiskamers


Sprietje

Aanbevolen berichten

Voorloper bij het ontwikkelen van hogere resoluties is Japan. Een woonkamer in Tokyo is niet groot

 

De Japanners maken die dingen niet voor Tokyo maar meer de rest van de wereld. Overigens ik verbaas me nog steeds over deze steeds hogere beeld resolutie daar er nog steeds voornamelijk in matige HD wordt uitgezonden en veel erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hansen

wat is "matige HD"  wordt uitgezonden en veel erger?

 

Uitgezonden wordt wat er nog steeds opgenomen wordt. En die talloze herhalingen uit jaar toebak.

Daar zijn we het allemaal over eens.

 

But

toen ik me voor de Laserdisc ging interesseren in 1978 was eigenlijk al bekend dat die het nog geen 5 jaar zou uithouden op de markt

daar er iets beters zou komen

wel nu er is nagenoeg elk jaar een multimediale verbetering en/of formaat wisseling geweest sinds dien

 

38 jaar toekomst visies ontwikkelen en iedereen loopt met een smartphone waar makkelijk een maanlanding mee te programmeren is

 

en of je het met je ogen nu ziet of niet is minder belangrijk

het is vooral een spin-of van technische en medische wetenschap waar de resolutie HEEL belangrijk is

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, sommige Samsung's uit de 7000 serie hebben een 200hz paneel.

De huidige Panasonic toestellen hebben ook een 200hz paneel, met uitzondering van de 600 serie.

Ik loop alweer schandalig achter.. :rolleyes:

Dat is zeker weten NIET het geval, op het AVS forum word daar duidelijk mee afgerekend dat is ook te zien in het servicemenu, het is 120 hz.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hansen

wat is "matige HD"  wordt uitgezonden en veel erger?

 

Matige HD zijn alle HD zenders van Ziggo,een vaste/beperkte bitrate van ca. net onder 12.000 De HD zenders van Canaal Digitaal zijn vaak nog veel minder. Overigens die van heel veel andere Europese providers ook. Natuurlijk is wat ze uitzenden vaak ook al niet beter van oorsprong maar van wat er wel beter zou kunnen zijn zie je er dus niets van. Toevallig vandaag naar de kwalificatie van de F1 gekeken op SKY Duitsland daar haalden ze een piek van net onder de  18.000 kbp/s en dat zag er ook een stuk beter uit dan bij Ziggo en CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zegt misschien meer over je ontvanger of video processor in je beeldscherm, als over de "matige" kwaliteit van de zender.

 

Bitrate is allang niet meer bepalend voor de beeldkwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zegt misschien meer over je ontvanger of video processor in je beeldscherm, als over de "matige" kwaliteit van de zender.

 

Bitrate is allang niet meer bepalend voor de beeldkwaliteit.

 

 

Ik heb uitstekend ontvangers en tv scherm. Juist daardoor zie ik het verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie het al...

Met Sony is niets mis, maar......

 

Sony Bravia KLD-32.....

 

Ik kijk een Panasonic Plasma 65" en een Vu+ Solo 4K, dan kan je het beeld werkelijk beoordelen op kwaliteit.

En in de keuken hangt als referentie een Philips 37" scherm, en daarop zie je op elke uitzending volop blokjes en andere elende.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bitrate, daar was ik zelf wel eens verkeerd over geïnformeerd, heeft inderdaad niet die rechtevenredigheid m.b.t. kwaliteit

maar ook ik heb ziggo en satelliet naast mekaar geïnstalleerd (bij mijn broer) op een DUO2 en ernaast de ziggo eigen Horizonbox

daar is op een Philips 32" LED/LCD tv prachtig beeld.

 

overigens Sky Germany en Formule 1 Live kun jij enkel kijken maar niet vergelijken met een Nederlandse Zenders daar die uitzendingen niet gelijktijdig plaatsvinden en ook niet in HD formaat worden doorgegeven

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens Sky Germany en Formule 1 Live kun jij enkel kijken maar niet vergelijken met een Nederlandse Zenders daar die uitzendingen niet gelijktijdig plaatsvinden en ook niet in HD formaat worden doorgegeven

 

 Sky Germany HD, Channel 4 HD en Ziggo Sport HD waren alle 3 live en met omschakelen is het verschil duidelijk te zien bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je echt zeker dat die in HD formaat werd doorgegeven aan de zender?

maar oke ik geef je het voordeel van de twijfel ! (op al die paytvzenders)

 

het lijkt me interessant hoe de beeldscherm foto's uitpakken als je vandaag de F1 in Spanje documenteerd

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...