Ga naar inhoud


Ultra HD in kwart van de huiskamers


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Welke verschillen zie je dan, wanneer je naar het nieuwjaarsconcert op CD Nederland 1 HD kijkt en het Nieuwjaarsconcert bij het ZDF?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het zijn Hans Klok encoders die ze gebruiken. Mensen met een goede kijk kunnen het zo zien dat er van alles in het beeld niet klopt. Dat kan ook niet anders want het past gewoon niet op één transponder zoveel zenders. Als ik de zelfde uitzending bij Ziggo bekijk is het een stuk beter en die is niet eens wat het moet/kan  zijn.

 

Ik geloof dat jouw kwaliteitsstandaards wel erg hoog en misschien wel overkritisch zijn. Hans Klok encoders heb ik nog nooit van gehoord.

Wij gebruiken Newtec encoders en dat is in de Broadcast wereld een begrip. Betere zijn er niet.

 

Verder is het zo dat de fabricage kosten van UHD displays net zo duur worden als HD displays. Dan heeft het geen zin meer voor een fabrikant om er nog een HD productie lijn op na te houden. Over een jaar of zo zul je dus geen HD displays meer vinden tenzij het een overjarig uitloop model is. Of er nu wel of niet UHD uitzendingen zijn.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar SD op een UHD scherm is niet meer om aan te zien, deze troep moet er dus vlug uit.

Ik zie het dus eerder zo dat het te vroeg is om een UHD scherm te kopen. Als het inderdaad waar is wat je schrijft... want ik vraag me af waarom een SD uitzending minder scherp zou kunnen worden doordat het op een beeldscherm met meer punten vertoond wordt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoeveel procent van de UHD bezitters kijkt ook dagelijks UHD content?

 

net als met een lamborghini door de 30 km/h nieuwbouwwijk rijden.

 

Het probleem is dat je nooit van tevoren kunt weten hoe zich de dingen ontwikkelen. Iemand die nu een tv koopt moet maar raden hoe lang het duurt voordat er exclusieve UHD content wordt aangeboden die je niet wilt missen. Ik kocht op een redelijk tijdstip een DAB ontvanger die ik nu kan weggooien, op dat moment was nog geen sprake van DAB+. In Duitsland kunnen alle TV bezitters met een dvb-t tuner een apart ontvangstapparaat kopen omdat dvb-t2 de norm wordt. Ik heb een geweldig goede autoradio met o.a. drie kortegolfbanden erop nog nieuw in de kast staan om als ik in Oost Europa ben toch naar Nederlandse en Duitse radiozenders te kunnen luisteren - mag ook op bezoek in de kliko.

 

Alle vooruitgang heeft zijn keerzijde. Ik gebruik nog een ouderwetse JVC glasbak maar als ik aan een flatscreen toe ben zou ik waarschijnlijk ook voor UHD kiezen. (om er waarschijnlijk achter te komen dat Nederland een jaar daarna wel weer voor een nét iets andere norm UHD blijkt te kiezen....  :mad:   )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel opmerken, dat je satelliet ontvanger, heel wat doet, wat op je tv komt ( bericht ceesv). Heb ooit eens op en tv, dat je 2 inputs kon zetten op hetzelfde scherm 2 verschillende ontvangers doen spelen op dezelfde zender. Je zag duidelijk een verschil!

Nu nog, haal je met een lg hd en een module voor de tv, betere beelden via de kabel, dan hun eigen hardware.

Maar om het toppic te gaan, zal er voor de verkoop voor UHD tv's, vooral voor mensen die een goede Hd tv weg doen voor eerder genoemde, toch hier in belgie veel moeten veranderen. Als je hier spreekt over tv zien, dan spreken de mensen over kabel.

Er zijn wel geruchten, dat de kabelaar UHD ontvangers zal uitbrengen voor het EK die eraan komt, maar uit hun kant, nog niks.

Bij de concurent via de koperparen niks. Gaan mensen een UHD tv kopen en hun goedwerkende HD tv weggooien, zonder UHD content?

Enkel via netflix kan je UHD content zien, zonder je huis uit te komen.

En op het berichtje, dat je de UHD zenders met de toekomst niet meer zal zien op een HD of zelfs glasbak, geloof ik niet echt in. De providers zullen wel voorzien dat hun toekomstige UHD ontvangers beeld zullen kunnen geven op gewone HD tv's, en misschien glasbakken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het dus eerder zo dat het te vroeg is om een UHD scherm te kopen. Als het inderdaad waar is wat je schrijft... want ik vraag me af waarom een SD uitzending minder scherp zou kunnen worden doordat het op een beeldscherm met meer punten vertoond wordt.

Upscaling heeft ook zijn grenzen, en deze kom je dus tegen in dit geval.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

Bij de concurent via de koperparen niks. Gaan mensen een UHD tv kopen en hun goedwerkende HD tv weggooien, zonder UHD content?

Enkel via netflix kan je UHD content zien, zonder je huis uit te komen.

 

Hoe kom je erop.

Blijkt ook hier dat je geen weet hebt van IPTV en streamen

 

bekijk maar eens de Youtube UHD

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch. Ik schrijf, voor personen, die ik gemiddeld ken, en laat youtube en andere wegen (legaal of minder legaal) buiten schot.
Mensen hier die ik ken, kijken meest via de kabel, in minder mate via ip, en nog minder via satelliet.

En degene die ik dan ken, zijn dan nog het merendeel kijkers naar commerciele zenders als medialaan en sbs. 

En bij mij weten zijn er nog geen officiele berichten, dat proximus of telenet zal beginnen met UHD.

Er gaan wel vage geruchten, dat telenet het EK in UHD zou willen uitzenden, maar zelfs een demo/ prototype ontvanger, zelfs reclame ervoor heb ik nog niet gezien.

Misschien is mijn info verouderd/onjuist, en kan je met toegelaten links, het tegendeel bewijzen, zodat ik ook mee ben.

Het is me niet bekend, of de V5 receivers van proximus UHD aankan.

Kan de digicorder het aan, ik heb gelezen van niet.

Maar ja, ik hou niemand tegen om zijn goedwerkende HD tv weg te smijten voor een UHD model, om UHD content te bekijken van youtube  :grin:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar SD op een UHD scherm is niet meer om aan te zien, deze troep moet er dus vlug uit.

SD op een UHD scherm is slecht daar heb je gelijk, maar niemand verplicht je om SD te kijken hé, maar veel UHD keuze heb je nog niet. Ik kocht in 1979 een B&O tv met teletekst erop en er waren toen ook nog geen TT uitzendingen (misschien al op BBC, ben het even vergeten). ik ben intussen afgestapt om altijd als eerste de laatste snufjes te hebben, ik heb nu 2 jaar een LG smart HD tv en heb fantastisch beeld, is wel maar een 46 inch scherm, mocht niet groter want zouden te dicht van scherm zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, er zeggen nu al 2 mensen dat SD op een UHD tv erg slecht is... dus als mijn tv de geest geeft, en ik een nieuwe moet hebben, zal het zeker geen UHD worden, zolang er nog zó ontzettend veel SD zenders zijn waar ik regelmatig naar kijk.

Ik zat ook nog te denken dat het misschien door die veel te grote afmetingen van UHD tv's zou komen dat het beeld slechter wordt...  maar goed, dat zie je ook bij 50" tv's, dat is ook niet goed meer.  Ik hou me bij meer beschaafde afmetingen ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn interieur past een TV van 42" precies.  Groter, dan moet ik gaan herinrichten, en op 66-jarige leeftijd begin ik daar een hekel aan te krijgen.

Dus groter wordt het scherm niet.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een 55" UHD TV en de SD zenders (o.a. FTA Duitsland) via de satelliet zien er prima uit.

Nee, natuurlijk niet zo goed als UHD, of zelfs HD, maar gewoon goed.

 

Alleen de analoge SD zenders via de kabel zijn een minder, maar dat ligt ook aan het binnenkomende signaal.

Wie kijkt er nog analoog als alle zenders ook digitaal te bekijken zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...