Ga naar inhoud


Ultra HD in kwart van de huiskamers


Sprietje

Aanbevolen berichten

OK, er zeggen nu al 2 mensen dat SD op een UHD tv erg slecht is... dus als mijn tv de geest geeft, en ik een nieuwe moet hebben, zal het zeker geen UHD worden, zolang er nog zó ontzettend veel SD zenders zijn waar ik regelmatig naar kijk.

Ik zat ook nog te denken dat het misschien door die veel te grote afmetingen van UHD tv's zou komen dat het beeld slechter wordt...  maar goed, dat zie je ook bij 50" tv's, dat is ook niet goed meer.  Ik hou me bij meer beschaafde afmetingen ;)

Sverige of het heel slecht is of toch toelaatbaar, hangt af van verschillende factoren, je eigen zienswijze, de grootte van het scherm en de afstand waar je er vandaan zit, merk van tv en kwaliteit binnenkomend signaal. Als ik hier met mijn HD tv via satelliet naar bvb sd zenders kijk, dan zijn er heel wat die een respectabel goed beeld geven hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aha... ik vond het al vreemd dat een zgn Beter display een slechter resultaat zou geven... maar alles kan uiteraard.

Ik vermoed inderdaad dat alles afhangt van je tv, receiver etc etc...  toen ik in 2007 mijn huidige tv kocht, zag ik ook ontzettend veel verschil in beeldkwaliteit tussen de beschikbare tv's... ik koos toen voor een Panasonic van 32" en ben reuze tevreden met die keuze...  prachtig beeld icm met mijn Technisat receiver, ook op de Duitse en Zweedse SD zenders.  Ik heb uiteraard ook al de toeters ebn bellen uitgezet, want die verslechten het beeld alleen maar...

Maar goed, als de tijd daar is dat er een nieuwe tv gekocht moet worden, is het dus erg belangrijk om ook de SD zenders goed te bekijken als ik aan het kiezen ben...  (nu hoop ik van harte dat de aankoop nog lang uitgesteld kan worden, want ik ben gewoon tevreden met wat ik heb)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een 55" UHD TV en de SD zenders (o.a. FTA Duitsland) via de satelliet zien er prima uit.

Nee, natuurlijk niet zo goed als UHD, of zelfs HD, maar gewoon goed.

 

Alleen de analoge SD zenders via de kabel zijn een minder, maar dat ligt ook aan het binnenkomende signaal.

Wie kijkt er nog analoog als alle zenders ook digitaal te bekijken zijn?

Je zou daar nog aardig van verschieten, hoeveel mensen nog analoog zien. Bij mijn bejaarde nonkels en tante's, kijkt nog meer dan 70% analoog. En bepaalden die digitaal zien, is omdat de kabelaar, de Duitse analoog heeft weggenomen.

Ik heb één nonkel die satelliet tv kijkt.

En niet vergeten, in ziekenhuizen rusthuizen, wordt massaal nog analoog gezien, terwijl er overal al hd tv's staan.

Maar als mijn glasbak het hier begeeft, zal ik niet extra uitgeven voor UHD, want tegen dat ze hier denken aan UHD uitzendingen (kabel of ip), Kijken ze in andere delen van de wereld misschien al lang in 8KHD  :grin:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Ultra HD naar analoog.

Het zal ongetwijfeld wel opgemerkt worden ook al heb je een bril nodig maar te ijdel bent om de bril te gebruiken. :)

 

Ulta HD is gewoon de toekomst ook al omdat de UHD trend ons opgedrongen wordt door de fabrikanten.

HD verdwijnt uit de winkel, voor een nieuwe vervangende Tv blijft er niet veel keus meer anders dan een UHD tv.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet wat het gemiddelde aantal gebruikte jaren van een tv is in Nederland, maar als dat 10 tot 12 jaar is zoals hier in Vlaanderen, dan gaan de meesten maar over een tiental jaar over gaan op UHD, want nu moeten er nog een groot gedeelte overgaan naar HD en die zullen deze HD tv's bijna gratis kunnen aankopen op de tweedehands of de iets goedkopere winkelketens . Er zijn zeker genoeg ijdeltuiten die zo'n UHD tv willen, want ja de buur heeft er ook eentje en de mijne moet nog groter, duurder en indrukwekkender zijn, dat er nog bijna geen UHD uitzendingen zijn is vooral bijkomstig, ik heb er toch eentje...... en daarna klagen dat de provider abonnementen 2 euro omhoog zijn gegaan. :confused:

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het hangt voor een groot deel af van je gebruikte decoder en beeldscherm.

Ik kan je de ontvanger in de keuken laten zien en dan zeg je bagger.

 

De ontvanger in de huiskamer daartegen, een subliem beeld.

Nou toen ik nog even CD had en mijn iptv kastje al operationeel was zag ik zelfs op mijn kleine 40" scherm duidelijk verschil. Iptv won het echt op alle fronten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom al aanbiedingen van 8K stream kastjes voor het internet tegen, heb gevraagd wat voor zin dat heeft als particulier, het antwoord laat zich al raden, namelijk helemaal geen antwoord. :lol:

 

Tja, overal proberen ze mensen knettergek te maken, dat schijnt marketing te heten, ik kijk zoals de meesten eerst in de knip of deze ook voor onzinnigheid beschikbaar is, maar dan wil die plots niet meer open.  :(

 

UHD TV's komen er denk ik uit eindelijk in alle formaten, als zal dat bij vooral de kleinere toestellen beneden de 40inch veel tijd kosten, de techniek is er, wordt bijna met de dag goedkoper, dus daar zal niemand meer omheen kunnen, maar het energieverbruik mag dan wel weer drastisch naar beneden aangepast moeten worden, want dat is op dit moment weer achterlijk hoog.

 

UHD TV's zullen in rap tempo in ieders strot geduwd worden, maar voor de ondersteuning van UHD TV's naast een hier en daar een satelliet transponder die vooral niet op Nederland gericht is, toch bij iedereen uit de huiskamer moeten komen.

 

De DVD is een echte standaard geworden, de Blu-Ray zet zich ondanks het redelijke aanbod nog steeds niet echt door i.v.m. dat mensen genoeg hebben aan hun DVD-speler, daarbij zie ik de volgende stap al klaar staan, razendsnelle geheugenkaartjes die qua geheugen steeds hoger worden, daarnaast zijn diverse streams voor beeld en geluid al beschikbaar, al is 4K ook nog geen standaard gezien de meeste mensen hun oude FULL-HD TV het prima doet en geen haast hebben voor alles wat extra geld kost, dat geldt ook voor het bron product.

 

LG is nog steeds bezig met OLED, ook heb ik ergens gelezen dat ze schermen voor andere fabrikanten gaan leveren, curved is net zo'n onzin als 3D, dus als die trend voorbij is, dan is alles ineens betaalbaar.

 

OLED en UHD TV is voor de meeste freaks de juiste combinatie, het zal met een paar jaar wel flink gaan zakken.

 

Meestal draait een hoop verkoop rond het voetbal, wie weet wat 2018 gaat doen, maar ik ben geen voetbalfan, dus na het voetbal is alles een stuk goedkoper.

 

Kort gezegd, 4K komt er wel, het kost alleen tijd en geld.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikant verkoopt , de kijker consumeert :)

Gaat het eigenlijk nog wel om TV kijken of enkel om verkopen van TV's ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikant verkoopt , de kijker consumeert :)

Gaat het eigenlijk nog wel om TV kijken of enkel om verkopen van TV's ??

 

Het is geen echte TV meer, het is een beeldbuis met een computer er in. ;)

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...