Ga naar inhoud


Ultra HD in kwart van de huiskamers


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ik geloof het, maar wat heb je er als particulier in huis daar aan?

Ach, de consument geilt nu eenmaal op cijfertjes en gaan er gemakshalve van uit dat een hoger cijfer in de productspecificaties automatisch "beter" betekent.

Tja, hoe simpel kun je zijn, maar van simpele zielen moeten de fabrikanten het nu eenmaal hebben.

 

Of 8K het gaat worden weet ik niet, voorlopig zijn net de laatste SD kanalen aan het afsterven, dus voor 8K uitzendingen kunnen we 20 jaar wachten.

 

Het verschil tussen HD en 4k is in elk geval wel te merken, maar dan nog moet je het bier voor de wedstrijden laten staan.

Het verschil is op een afstandje van een meter of 2 alleen waar te nemen voor het geoefende oog, maar het verschil tussen 4? en 8K??

Misschien voor tv's met beeldschermen van 3 meter doorsnede en meer, wat bedoeld is voor mensen die geen zin hebben om te behangen.. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

8K zal eerst in bioscopen toepassing gaan vinden. daar is de stap van 4K naar 8K vergelijkbaar met die in de huiskamer van HD naar 4K.

 

4K in de huiskamer komt tot zijn recht in de huiskamer bij grote schermen en de juiste kijkafstand.

Maar dat gaat ook op voor HD in de huiskamer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en de slimste mens is ook leuk

met die Maarten van Rossum die enkel aan de wal staat

 

of je ons allen als simpele zielen kunt betitelen of dat je dat mag, that is the question

Laat ik het anders stellen: De 'minder technisch aangelegen personen'.

Op sommige gebieden ben ik ook een simpele ziel en dat geld voor elk mens.

..gelukkig maar, want als iedereen evenveel kennis zou hebben en dezelfde handigheid, dan werd het heel erg saai op deze aardkloot. ;)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8K zal eerst in bioscopen toepassing gaan vinden. daar is de stap van 4K naar 8K vergelijkbaar met die in de huiskamer van HD naar 4K.

 

4K in de huiskamer komt tot zijn recht in de huiskamer bij grote schermen en de juiste kijkafstand.

Maar dat gaat ook op voor HD in de huiskamer.

Ik denk dat 8K word overgeslagen, aangezien de techniek voor 16K al lang beschikbaar is. Een hogere PPI dan rond de 300 is voor het menselijk oog niet meer zichtbaar.

16K heeft een PPi van rond de 352, dus de grens is dan wel bereikt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor stereoscopie zou dat aantal misschien nog verdubbeld kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de evolutie en de actualiteit van die simpele app / aap die rechtop loopt en als HOMO Verrecktus gekenschets kan worden zal ter zijner tijd door andere van Rossum's worden beoordeeld.

 

het is juist niet saai daar er een common sence is

saai zijn die zich buitengewoon gedragen en zich afsplitsen van de groep

 

ik wil ook 16K en of U weet waarom ik dat wil zal mij worst wezen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer we uit het venster kijken ervaren we onze directe omgeving zoals die is en niemand klaagt over het beeld wat men ervaart.

Wanneer we naar ons venster op de wereld kijken neemt men plotseling genoegen met een inferieure kwaliteit.

 

 

De mens is een complex wezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8K zal eerst in bioscopen toepassing gaan vinden. daar is de stap van 4K naar 8K vergelijkbaar met die in de huiskamer van HD naar 4K.

 

4K in de huiskamer komt tot zijn recht in de huiskamer bij grote schermen en de juiste kijkafstand.

Maar dat gaat ook op voor HD in de huiskamer.

 

Je wilt niet weten hoeveel bioscopen een 2K projector gebruiken. Het beeld is prima en niemand klaagt erover.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

de evolutie en de actualiteit van die simpele app / aap die rechtop loopt en als HOMO Verrecktus gekenschets kan worden zal ter zijner tijd door andere van Rossum's worden beoordeeld.

 

het is juist niet saai daar er een common sence is

saai zijn die zich buitengewoon gedragen en zich afsplitsen van de groep

 

ik wil ook 16K en of U weet waarom ik dat wil zal mij worst wezen

"saai zijn die zich buitengewoon gedragen en zich afsplitsen van de groep"??

Bespeur ik daar een minimale fascistische inslag dat iedereen volgens tonskidutch hetzelfde moet denken en in hetzelfde stramien moet blijven?

Goh, ik hoop dat je met het goede been uit het verkeerde bed bent gestapt en enige frustraties wil uiten, anders adviseer ik om eens met iemand te gaan praten die meester is in de menselijke psyche.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer we uit het venster kijken ervaren we onze directe omgeving zoals die is en niemand klaagt over het beeld wat men ervaart.

Wanneer we naar ons venster op de wereld kijken neemt men plotseling genoegen met een inferieure kwaliteit.

 

 

De mens is een complex wezen.

Ik klaag over dat eerste wel eens en krijg dan een ramenschoonmaakset in m'n handen geduwd. :eek::grin:

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor UHD-TV moet je toch al bij 40 inch een halve meter van het scherm zitten om het verschil te kunnen waarnemen?

 

Bij 3,5 meter was de berekening 75 inch of hoger, of klopt dat nu ineens niet meer?

 

Wat ik belangrijker vindt is het stroomverbruik van de UHD-TV'eens flink naar beneden gaat, is elke kamer in huis vervangen door een spaarlamp dan wel LED verlichting, komt er een zuipschuit in de huiskamer, dat schiet toch ook niet op?

 

40 a 42 inch is nog de meest gebruikte schermdiagonaal, maar als ik het moet geloven gaan we al snel naar de 55 inch toe die een totaal ander energie verbruik laat zien. Ik bedoel dan niet de labels, maar het aantal watt, want de energiemeter draait niet op het energielabel, maar op het aantal watt dat verbruikt wordt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De term 16K (of 4k, 8K) zegt niets over het PPI getal.

PPI is het aantal pixels per inch. Dus bij hetzelfde aantal pixels is de PPI bij een klein scherm hoger als bij een groot scherm.

Dat is correct, ik ben vergeten te vermelden bij welk beeldformaat.

16K = (als ik mij niet vergis)15360*8640=132.710.400 pixels. ..en nu zou ik nog moeten berekenen hoeveel ppi een 55" tv gaat worden... ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...