Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Tot nu toe gebruik ik een (oud) Philips SD receiver (DSX 6073)

Nu zal ik natuurlijk een HD receiver moeten kopen. Ik heb de mogelijkheid om een SAB Titan FTASC goedkoop te krijgen, maar ik heb toch vragen.

Het blijkt namelijk dat deze receiver alleen maar één SCART-connector heeft voor de aansluiting met de TV.

Op mijn huidige Philips receiver zijn er twee SCART-connectors, één gaat naar de TV, de tweede naar een DVD recorder.

Dus mijn vragen zijn :

- Is het met deze receiver mogelijk om de satelliet-receiver met een DVD recorder aan te sluiten, en indien wel, hoe dan ?

- Indien niet, zijn er goede HD satelliet-receivers die dat mogelijk maken (Philips of anders) ?

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw hulp !

Geplaatst: (aangepast)

Met een goede HD sat receiver heb  je die DVD recorder niet meer nodig  ,daar je opneemt direct op HDD/SSD al of niet ingebouwd.

Als je een opgenomen progamma op DVD/BluRay wild branden doe je hem rechtstreeks naar de PCsturen via netwerk aanssluiting.

Overigens een HD receiver is voorzien van 1 HDMI en 1 scart uitgang,deze kun je niet tegelijk gebruiken .

Philips (M7) behoord tot de aller slechtste receivers ,die troep breng je gelijk naar het milieu park.de kliko is te goed er voor.

aangepast door columbo
Geplaatst:

Daarbij, Scart is analoog. Dat past niet meer in het digitale HD tijdperk. Kijk dus even of je TV wel HDMI aansluitingen heeft anders kan deze ook gelijk naar het recycle station.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen