Ga naar inhoud


Fritzbox url melding is mogelijk een aanval volgens Google.


Con

Aanbevolen berichten

Ik krijg vanuit mijn Fritz de volgende melding;
 
FRITZ!Box Internet Address
Your FRITZ!Box can be reached at the following Web address: https://ww.xxx.yyy.zzz
 

Your FRITZ!Box 7330

 

Als ik dan de URL in Google zet krijg ik de volgende waarschuwing;

Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van ww.xxx.yyy.zzz te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails).

 

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

 

Wat moet ik en wat kan ik hiermee?

 

Blijkbaar mis ik certificaten?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Die melding is standard als je remote access hebt aangezet en je hebt aangemeld bij https:/myfritz.net

De security patch voor poort 443 van Februari 2014 moet dan wel geinstalleerd zijn...

 

Heb je de securitypatch nooit geinstalleerd en je niet aangemeld bij MyFritz dan heb je een problem...

 

Dat certificaat werkt sinds Win7 al niet meer... Dat is niet zo relevant..

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk probleem en hoe kom ik aan die patch, of hoe kan ik zien

of die patch geinstalleerd is?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Even naar www.avm.de. International kiezen. Downloads voor jouw type modem oproepen.

Alternatief kun je een firmware upgrade check doen direct via de GUI van je modem op 192.168.178.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik krijg ..

 

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

 

Wat moet ik en wat kan ik hiermee?

 

Blijkbaar mis ik certificaten?

 

werk jij met citrix remote server / desktop en zijn de poorten daarvoor alom bekend?

ik zou even de poortjes dichten voor je echt ongenode gasten krijgt

Shuck Dub

R.L. Burnside

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even naar www.avm.de. International kiezen. Downloads voor jouw type modem oproepen.

Alternatief kun je een firmware upgrade check doen direct via de GUI van je modem op 192.168.178.1

De patch staat er niet bij en een nieuwe FW durf ik niet.

Reden tot geen nieuwe FW is dat een enorm gedonder

heb gehad met inkomend bellen, dit is een jaar geleden

al hier langs gekomen. (fritz 7330)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

werk jij met citrix remote server / desktop en zijn de poorten daarvoor alom bekend?

ik zou even de poortjes dichten voor je echt ongenode gasten krijgt

Je overvraagd mij maar als ik een portscan op internet doe

is alles potjedicht. Is dat een goed antwoord.

Dat is ook de reden dat ik ook niet op mijn eigen router

(kan) kon komen (zie een ander topic).

 

ps

maar in mijn router staan wel een hoop poorten open.

Denk eraan dat mijn modem een dongel is.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten het adres begint met https en niet http.

Dus niet alleen het ip adres invullen of http:// ip adres maar https://ip adres niks meer niks minder.

Zoals je kunt zien in mijn eerste screenshot stond er een adres met https...

dit heb ik gekopieerd en geplakt in mijn browser.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan houdt het op... De patch zit namelijk in de nieuwere FW en is niet los te laden...

Wat houdt die patch in? Dat je gewoon geen waarschuwingen meer krijgt?

Of worden de juiste certificaten geladen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lopen hier verschillende van elkaar los staande dingen door elkaar.

 

Als je browst naar een website met een ongeldig certificaat, geeft de browser of google altijd een waarschuwing. Als je zeker bent dat het een vertrouwde website is, negeer je de waarschuwing, weet je het niet dan doe je wat je het beste lijkt.

Als je de Fritzbox vanaf internet benadert, krijg je die waarschuwing. Maar omdat het je eigen Fritzbox is, kun je die negeren. Jij weet dat, Google niet.

 

De "security patch" is een firmware update van feb. 2014 voor bijna alle Fritzen toen bekend werd dat de box vanaf het internet te hacken was.

De symptomen zijn onder andere dat er een onbekend tel. device in de lijst staat en er daarmee telefoontjes naar Afrika of landen in voormalig Joegoslavië gepleegd zijn; en dus een hoge telefoonrekening.

De update van feb. 2014 dicht dat lek en de firmware updates daarna ook.

 

Of deze update nodig is als je hem als een router achter een modem gebruikt weet ik niet. Wel werkt de NAS bij veel modellen niet meer zoals daarvoor.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lopen hier verschillende van elkaar los staande dingen door elkaar.

 

Als je browst naar een website met een ongeldig certificaat, geeft de browser of google altijd een waarschuwing. Als je zeker bent dat het een vertrouwde website is, negeer je de waarschuwing, weet je het niet dan doe je wat je het beste lijkt.

Als je de Fritzbox vanaf internet benadert, krijg je die waarschuwing. Maar omdat het je eigen Fritzbox is, kun je die negeren. Jij weet dat, Google niet.

 

De "security patch" is een firmware update van feb. 2014 voor bijna alle Fritzen toen bekend werd dat de box vanaf het internet te hacken was.

De symptomen zijn onder andere dat er een onbekend tel. device in de lijst staat en er daarmee telefoontjes naar Afrika of landen in voormalig Joegoslavië gepleegd zijn; en dus een hoge telefoonrekening.

De update van feb. 2014 dicht dat lek en de firmware updates daarna ook.

 

Of deze update nodig is als je hem als een router achter een modem gebruikt weet ik niet. Wel werkt de NAS bij veel modellen niet meer zoals daarvoor.

Helder, dank.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...