Moderator ceesv Geplaatst: 22 mei 2016 Moderator Geplaatst: 22 mei 2016 Je stelt je vraag in een onderwerp over het gebruik van een duo lnb in Frankrijk. Dan ga je dit soort misverstanden krijgen en wordt het onderwerp onleesbaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
meg96 Geplaatst: 22 mei 2016 Auteur Geplaatst: 22 mei 2016 (aangepast) Geen probleem hoor, de vraag van Betta vind ik ook interessant --- ik heb mijn duo-LNB voor de twee Astra satellieten nog niet ontvangt van CD, maar ik hoop dat ik er geen probleem mee zal hebben om beide satellieten te ontvangen. 22 mei 2016 aangepast door meg96
Betta Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 (aangepast) Dank je Meg96 ik heb even niet door hoe ik een foto moet plaatsen dat is handig voor Sprietje, heb jijn enig idee hoe ik dat doe? (word het toch nog gezellig hier haha) 22 mei 2016 aangepast door Betta
Sprietje Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Beste BettaDe schuinte van de duo-lnb staat niet goed. Ik heb het gemeten en hij staat maar liest 21 graden schuin i.p.v. 10 graden zoals het zou moeten zijn in Nijmegen.Verder is deze zogenaamde Hirschmann Hit FESAT 65 schotel in feite een Gibertini OP 65 L. Deze schotel heeft geen standaard f/D-verhouding van 0,6 maar een f/D-verhouding van 0,66. Deze f/D-verhouding samen met een feitelijk wat grotere schotelmaat dan de standaard 60cm-schotel, betekent dit dat de signalen van de schotel 7mm verder uit elkaar vallen dan dat je een standaard 60cm schotel had bij deze duo-lnb voor 60cm schotels.Gezien het feit van een grotere signaalafstand en de veel te schuin ingestelde duo-lnb, heb ik het vermoeden dat de schotel heel goed op de Astra 19,2 staat afgesteld met de vrijhangende kop maar dat daardoor de kop van de Astra 23,5 naast het signaal staat.Ik adviseer je dan ook de schuinte van de duo-lnb te halveren. Stem af op de zender TA3 op positie 239 van de CanalDigitaal zenderlijst.Richt dan de schotel uit op maximale signaalkwaliteit.Heb je de Nederlandse zenders eenmaal te pakken, ga hem dan nog eens fijntunen op de zender TV Oranje.
Betta Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Oke bedankt ga het proberen en denk je dat de schotel goed is dan? Hopelijk wel want ik word er een beetje gestoord van, als het allemaal niet lukt geloof ik maar dat ik weer kabel moet nemen. Wie weet hoeveel veranderingen ons te wachten staan bij de canaldigitaal? Sorry dat ik je lastig gevallen ben op het foute forum, ik werd op mijn vingers getikt door een beheerder, zal de volgende keer eerst beter uitkijken naar welk forum de vraag moet. Je hoort nog hoe het afloopt, regent bedankt alvast.
Sprietje Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 De schotel is prima, hij staat alleen niet goed uitgericht op de Astra 23,5.
Alex1970 Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Ik heb een 78 cm schotel. Ik heb deze schotel van een satelliet-verkoper in Nederland gekocht, samen met mijn huidige SD Philips receiver, LNB, enz. Heb je ook al een nieuwe receiver?En een nieuwe smartcard? (Oranje) Meer die Philips ga je weinig ontvangen op de Astra 3. Dat is wel een HD-ontvanger dus daar zit het probleem niet. http://apps.canaldigitaal.nl/satellietontvangers/philips-dsr-7141.aspx Er staat toch duidelijk SD Philips receiver? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
youriy Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Dit staat er: " Ontvanger is Philips DSR 7141 " Maar ik zie het al, jij reageerde nog op de oorspronkelijke topicstarter. @Betta: daarom moet je dus voortaan een apart topic starten, dit levert alleen maar verwarring op. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Aanbevolen berichten