Ga naar inhoud


Dubai gaat een nog hogere toren bouwen dan de Burj Khalifa


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Dubai gaat een nog hogere toren bouwen dan de Burj Khalifa.

De Burj Khalifa is tot nu toe de hoogste toren ter wereld met 828 mtr.

Echter, niet lang meer want in Saudi Arabiya wordt op dit moment een nog hogere toren gebouwd met ongeveer 1 km hoogte: de Jedday Tower en zal in 2020 klaar zijn.

 

(CNN) Dubai, long champion of all things biggest, longest and most expensive, will soon have some competition from neighboring Saudi Arabia.

 

140416164143-saudi-freedom-tower-cloud-v
 
Dubai's iconic Burj Khalifa, the world's tallest building, could be stripped of its Guinness title if Saudi Arabia succeeds in its plans to construct the even larger Jeddah Tower -- a prospect looking more likely as funds for the $1.23 billion project have been secured.
A Saudi government press release on Sunday said Jeddah Economic Company and Saudi Arabia's Alinma Investment had signed a financing deal for 8.4 billion Saudi riyals (or $2.2 billion) to build Jeddah City, including the sky-piercing tower.
 
150506131821-spc-one-square-meter-chines
 
Dit kan Dubai natuurlijk niet op zich laten zitten en daarom is er besloten een nog hogere toren te bouwen die ook in 2020, net voor de World Expo 2020 klaar moet zijn.
Hij wordt in de Dubai Creek harbour area gebouwd de hoogte wordt pas bekend gegeven op het moment dat ie klaar is:
 
Dubai already has the tallest tower on the planet, now the emirate has its sights on a new tourist landmark that it claims will be the envy of the world.

The new skyscraper, which is yet to be named, will be as “equally great” as the Burj Khalifa and “as popular” as the Eiffel Tower as plans were unveiled yesterday.

HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Ruler of Dubai, said the structure will be a “unique masterpiece” by Emaar, according to a tweet from the Dubai Media Office.

The media office added: “His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum has visited a new exhibition in Burj Khalifa dedicated to showcase designs for a new tower by Emaar in Dubai Creek area.

“Emaar’s Tower incarnates the greatness of the Islamic architecture with new technology.

“Sheikh Mohammed has described the new tower as a unique masterpiece that will be equally great and glorious as Burj Khalifa, and as popular as the French Eiffel Tower.”

 

Screen-Shot-2016-02-06-at-7.27.26-PM-300Mohamed Al Abbar, chairman of developer Emaar, said

 

that construction of the “cultural and touristic icon” would begin in a few months.

Al Abbar said: “The masterpiece tower will be a cultural and touristic icon. Construction will start in few months and its height will only be announced once the tower is officially open.”

The tower, to be built in Dubai Creek Harbour, has been designed by Santiago Calatrava Valls, a Spanish-Swiss architect, structural engineer, sculptor and painter, who has experience in working with projects including the World Trade Centre Transportation Hub in New York, Chicago Spire Tower, Calgary Peace Bridge and the Olympic Sports Complex in Athens, among others.

The design was short-listed from a competitive international design pitch.
The tower will be directly linked to the central island district of Dubai Creek Harbour with a 4.5 km creek boardwalk offering a wide range of retail, dining, and leisure and entertainment choices.

Screen-Shot-2016-02-06-at-7.27.45-PM-200Emaar said the name and the height will only be announced when it is officially opened.

No completion date or cost was revealed. The tower is the latest major announcement in the plans to develop the Deira area

Four man-made islands are to be built just off the Deira coast, boasting beachfront resorts, hotels and residential communities by Nakheel under their Deira Islands project.

The work includes a 4km stretch of waterfront, big enough to accommodate more than 500 yachts and boats, at the 4.5 sqm south island.

 

Dubai is een geweldige stad en fascineerd mij iedere dag weer. :D

 

Bron: CNN & 7 Days

 

 

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jezus waar gaat dit over, voor mij is dit een heel narcistisch "wij hebben de langste verhaal". Met alle respect voor het technisch en visionair vermogen van de ontwerpers, maar intussen sterven er elders nog elke dag mensen die de meest triviale voorzieningen moeten ontberen. Dit lijkt verdacht veel op "ratten prioriteit".  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar is niets vreemds aan, door de eeuwen heen is de mens groter gaan bouwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezus waar gaat dit over, voor mij is dit een heel narcistisch "wij hebben de langste verhaal". Met alle respect voor het technisch en visionair vermogen van de ontwerpers, maar intussen sterven er elders nog elke dag mensen die de meest triviale voorzieningen moeten ontberen. Dit lijkt verdacht veel op "ratten prioriteit".  

 

Ik snap deze opmerking absoluut niet.

De kosten van de Burj Kahalifa zijn er allang weer uit. Daar zijn luxe appartementen, studio´s in die verhuurd of verkocht worden, restaurants, hotels, een gigantische infrastructuur erom heen en er komen per jaar miljoenen touristen naar toe om deze trekpleister te bewonderen. Het gaf werkgelegenheid die met geen ander project te vergelijken is. Heb je daar wel eens over nagedacht?

 

De nieuwe toren zal op dezelfde manier teruggefinanceerd worden en geeft werkgelegenheid voor honderduizenden expats uit arme landen. Het zal het aanzien van de stad nogmaals verhogen, zeker als de Expo 2020 van start gaat.

 

Ik vind jouw opmerking van narcistisch en ratten prioriteit uiterst kwetsend en is eerder calvinistisch. Wat is eigenlijk ratten prioriteit?

 

We zijn toch ook naar de maan gevlogen? Of hadden we dat ook maar niet moeten doen.

De bouw van een dergelijke toren is een uitdaging voor architekten waar veel bouwfirma´s en medewerkers uiteindelijk van zullen profiteren. Wees blij dat er landen zijn die zo´n project op de benen zetten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt van 1.000 meter hoogte wel een mooi zicht op de omgeving.

Ik ben benieuwd of er zich wolken gaan vormen rond de spits.

 

Ik heb vaak op de Tafelberg staan genieten van het uitzicht over Kaapstad,die berg is ook 1.000 meter hoog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle respect Drs. Ijzerbout maar je begrijpt het echt niet dus, alle kosten zijn eruit, dan kost het dus niets? Je gaat toch niet vertellen dat er mensen komen te wonen zonder goed drinkwater, riolering, etc.. Welke toeristen, werkgelegenheid voor wie, of was het uitbuiting. Ik wil een aantal van jouw argumenten graag geloven maar ik ben van de generatie eerst zien en dan..... En mijn definitie van een ratten prioriteit, is prestige building enkel tot meerdere eer en glorie van een stelletje puissant rijke staatjes. En dat we ook naar de maan zijn gevlogen vind ik een slecht excuus, we kunnen het, maar op andere gebieden laten we het afweten. Opmerkingen als; de mensen zijn dit, of hebben het altijd gedaan, flauwe kul. Het eind is zoek, zo kun je alles faciliteren. Nog even en een mening wordt weggezet omdat je de oorlog niet hebt meegemaakt of je bent respectabel omdat je 80 jaar bent. Het enige wat mij te binnen schiet is, dat je wonende in zo'n toren vanaf de 472e verdieping de mensen in Yemen kan zien creperen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, ik ben blij dat je het gebrek aan en het niet kunnen vinden van plausibele tegenargumenten bij jezelf zoekt.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat ik er dan op reageren.

 

Je gaat aan een eenvoudig punt voorbij.

Zo een gebouw levert eenvoudig veel werkgelegenheid op voor de plaatselijke bevolking, ook veel lager geschoolde baantjes.

Wanneer ik in Afrika aankwam stond er ergens langs de weg een bord wat aangaf dat elke toerist 4 banen creëerde.

 

IK weet niet of je veel gereisd hebt.

Ga eens kijken in een land als India, Afrika of China, dan begrijp je dat je de westerse waarheden thuis kunt laten, die werken daar niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 Mooi bord, voor zo lang het duurde of zit je er nog? Elke toerist 4 banen en ja je moet ergens beginnen. wie weet het nog, we beginnen daar nu al zo'n 4 eeuwen. Zo is er voor de armoede en misstanden in de wereld altijd wel een excuus, toeristen naar dat soort oorden alle goede bedoelingen ten spijt; aalmoes trippers. Waarheden, vul daar maar medeleven en betrokkenheid voor in, ik reis niet met waarheden maar met ogen en een weliswaar westers referentiekader. Lekkere vakantie, Uw ellende is mijn waarheid niet.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al die bestemmingen bezocht ik niet voor vakantie.

 

Ik heb maanden in die landen vertoefd en heb daardoor een andere kijk op onze westerse "waarheid" gekregen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... werkgelegenheid voor honderduizenden expats uit arme landen. Het zal het aanzien van de stad nogmaals verhogen, zeker als de Expo 2020 van start gaat.

 

Iedereen die niet in zijn eigen land woont of werkt is expat.

 

Werkgelegenheid voor expats uit arme landen, een eufemisme voor moderne slavernij als ik de berichtgeving over de bouw van complexen voor een a.s. WK voetbal in die contreien alsook dienstmeisjes aldaar uit bijv. Indonesië en Filipijnen mag geloven.

 

Zo zei iemand uit Amsterdam eens dat je bepaalde jonge crimineeltjes in onze hoofdstal expats op scootertjes zou kunnen noemen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...