Ga naar inhoud


Dubai gaat een nog hogere toren bouwen dan de Burj Khalifa


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Iedereen die niet in zijn eigen land woont of werkt is expat.

 

Werkgelegenheid voor expats uit arme landen, een eufemisme voor moderne slavernij als ik de berichtgeving over de bouw van complexen voor een a.s. WK voetbal in die contreien alsook dienstmeisjes aldaar uit bijv. Indonesië en Filipijnen mag geloven.

 

Moderne slavernij kun je het voor mijn part noemen maar heeft niets met de realiteit te maken.

De bouwvak-arbeiders die voor zulke projecten worden inderdaad uit landen als de Philipijnen, Bangladesh, Kashmir, Indie, Pakistan, Ethiopie gehaald.

Die mensen komen naar de UAE uit vrije wil. Ze verdienen maar weinig voor onze maatstaven, maar het is altijd nog veel meer dan dat ze in hun eigen land zouden krijgen. Deze mensen zijn over het algemeen ongeschoold.

Verder krijgen ze het transport naar de UAE betaald en ze mogen één maal per jaar op vakantie naar hun land voor een paar weken op kosten van de werkgever. Het salaris is geheel belastingvrij. Ze krijgen gratis onderdak (accomodation, housing). En ze krijgen gratis transport van de de plaats van hun werk naar hun accomodation.

Alle kosten voor het verkrijgen van een visum wordt door de werkgever betaald. Ziekteverzekering, tandarts wordt voor 100% door de werkgever betaald.

Dus de verhalen over slavernij zijn overtrokken. Natuurlijk heersen er geen luilekkerland-toestanden zoals in Nederland maar in hun eigen land zouden ze werkeloos zijn en in een veel grotere ellende leven.

Het geld dat ze verdienen gaat voor het grootse gedeelte naar hun familie in hun thuisland die daar goed van kunnen leven.

Verder profiteert het thuisland er ook van door de devisenstroom naar die landen en die zijn niet te onderschatten.

 

In Nederland zou een dergelijk project niet te financieren zijn vanwege de veel hogere loonkosten en arbeidsregelingen.

 

Wij hebben ook een nanny (dienstmeisje) uit Ethiopie. Die woont bij ons in, heeft haar eigen woongedeelte met eigen badkamer.

Het vrouwtje is zielsgelukkig en zou nooit meer weg willen bij ons.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogmoed komt voor de val?

 

Ja...? Wat wil je daarmee zeggen?

Het begrotingstekort in Nederland is net zo hoog als in Abu Dhabi namelijk 10,6 miljard €uro.

Waarbij de UAE geen inkomsten- en vermogensbelasting kent.

 

Eigenlijk een goede zet bij de uiterst lage rente van deze tijd.

 

Inderdaad, het Emiraat Abu Dhabi heeft last van de lage olie inkomsten...maar dat probleem is af te zien.

Het Emiraat Dubai heeft helemaal geen olie inkomsten meer en weet zich prima te redden.

 

Kan het zijn dat er een....hoe zal ik het zeggen...een bepaalde jaloersheid of ongunst van jou naar dit land uitgaat? Met je hoogmoed komt voor de val?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest nutteloze werelddeel. Het draagt helemaal niets bij aan de vooruitgang van de wereld. Af en toe lijkt het of ze daar wat moois presteren maar dat wordt allemaal door buitenlanders gedaan. Vaak in slechte omstandigheden. Het is dat de olie daar spontaan in de woestijn omhoog komt anders hadden ze nu nog achter hun geiten aangelopen.

 

Ik stuur niet voor niets die link mee. Ik kan je er nog wel 20 sturen.

 

Gaat mooi worden als de olie straks niet meer nodig is. Moeten we alleen voorkomen dat ze onze industrie met ons eigen oliegeld opgekocht hebben.

 

Ik snap jou wel hoor, bijt nooit de hand die jou voedt. Maar iets kritischer mag toch wel!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest nutteloze werelddeel.

 

dat meen je toch echt niet hé..?

Je bent er dus nooit geweest. Dan kan je er dus ook niet zo'n dom oordeel over velgen.

 

Het is dat de olie daar spontaan in de woestijn omhoog komt

 

De olie in Dubai is al lang op. Kijk eens naar Singapore...daar sproeit helemaal geen olie uit de woestijn. Toch is het één van de meest rijke en welvaarenste landen ter wereld.

 

maar dat wordt allemaal door buitenlanders gedaan.

 

Nederland heeft helemaal geen gastarbeiders?

 

Psychosammie, je loopt echt uit je nek te zwetsen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste link ook gelezen?

 

Maw: hoe versnel je de opwarming vd aarde...

 

Hier in west europa moeten we de broekriem aanhalen ivm duurzaamheid..en terecht..en tegelijk helpen we de opwarming een handje door ook zelf de gletsjers af te breken.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen en zelfvernietiging dat is iets wat al eeuwen gaande is, zolang er wat te halen valt en ik leef maar ene keer mentaliteit.

 

Alles wat er om ons heen gebeurd is enkel nog maar gebaseerd op zo veel mogelijk geld verdienen en dat desnoods over lijken, en daar moet je dan tegenwoordig gelukkig mee zijn en dagelijks lachen want het leven lacht jou toch ook toe.

 

Die toren wordt gebouwd door onderbetaalde arbeiders om later voor de rijksten extra winst te behalen. Voordelen zijn er beslist niet.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Penthe...dat verschil tussen arm en rijk zal er altijd zijn. Of die werknemers al dan niet onderbetaald worden is jouw mening.

Ze zijn er uit eigen vrije wil en worden niet gedwongen. Dan zou het slaverij zijn. Ik heb het geprobeerd uit te leggen in één van mijn vorige postings maar je hebt het waarschijnlijk niet gelezen.

Ik ken de toestanden in de Emiraten beter dan jullie.

Ze geven werk aan honderdduizenden expats die erdoor een beter leven hebben dan in hun eigen armzalige landen. En brood verdienen voor hun vrouw en kinderen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...