Ga naar inhoud


Dubai gaat een nog hogere toren bouwen dan de Burj Khalifa


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

@Penthe

Precies. En daarom staat dat werelddeel me steeds meer tegen.

 

 

Nederland heeft helemaal geen gastarbeiders?

 

Nee, die hebben we inderdaad niet. Het is je waarschijnlijk ontgaan dat in Nederland het woord gastarbeider niet meer bestaat. Dat woord mocht niet meer gebruikt worden want dat drukte een stempeltje. Net zoals nu het woord allochtoon not-done is.

 

Maar er was wel wat mis met het woord gastarbeider:

1. Hij / zij komt hier om te werken.

2. Hij / zij gedraagt zich zoals het een goede gast betaamt.

3. Hij / zij gaat vroeg of laat ook weer naar huis.

 

In het begin was dat ook zo. In mijn jeugd kwamen er veel gezinnen van Spaanse afkomst bij ons in de buurt wonen. Fijne mensen, harde werkers. Het woord "integreren" hebben ze zelf uitgevonden. Daar waren geen inburgeringscursussen voor nodig.

 

Maar ineens kwamen er andere immigranten die niet meer aan bovenstaande definities voldeden.

 

En de rest is geschiedenis.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ze geven werk aan honderdduizenden expats die erdoor een beter leven hebben dan in hun eigen armzalige landen. En brood verdienen voor hun vrouw en kinderen.

 

Op deze manier kan je kinderarbeid ook goedpraten.

 

 

Effe een voorbeeldje dan uit die regio

http://www.hpdetijd.nl/2014-06-23/zien-hoe-slavernij-qatar-het-wk-van-2022-mogelijk-maakt/

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de situatie in Qatar erg goed, kom er regelmatig.

 

De reden dat de paspoorten worden ingehouden is dat een werkgever heeft geinvesteerd in een arbeidskracht door hem of haar aan te werven via een bemiddelingsbureau in het thuisland. Dat heeft geld gekost. Ook de vlucht van het betreffende land naar Qatar heeft geld gekost alsmede de visakosten, werkvergunning, ziekteverzekering en nog meer kosten.

Omdat het om doorgaans ongeschoolde werknemers gaat krijgen ze ook een interne opleiding. (je kunt maar niet zomaar gaan metselen als je dat niet geleerd hebt).

Zouden deze mensen hun paspoort behouden, dan loopt de werkgever het risiko dat zo´n werknemer de benen neemt en onderduikt. Wordt ie dan opgepakt door de politie wordt de werknemer uitgewezen.

Dan is de sponsor (=werkgever) verplicht voor alle kosten op te draaien die daardoor kunnen onstaan. De werkgever is namelijk over het algemeen de sponsor van de werknemer en wil dat risiko niet lopen.

Wil de werknemer toch weg bij een bedrijf binnen de contracttijd, dan zal ie voor de kosten die onstaan zijn de werkgever moeten compenseren. En dat kan ie over het algemeen niet omdat al het verdiende geld al lang naar het thuisland is gevloeid.

Dat het is uit het gezichtspunt van een werkgever eigenlijk wel begrijpelijk dat dit gebeurd.

 

In de Emiraten mag een werkgever al een paar jaar niet meer het paspoort van en wernemer inhouden. Dit is wettelijk geregeld.

 

De krant heeft zich niet goed geinformeerd over het hoe en waarom van het inhouden van paspoorten en had de situatie moeten vermelden.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de ophef over "gastarbeiders" (het zijn arbeiders die te gast zijn) niet zo goed hoor...  de inheemse bevolking, waar dan ook, wil niet werken voor dat bedrag, OK, geen probleem, dan haal je mensen ergens vandaan die wel bereid zijn om eerlijk voor hun geld te werken. Ik zie het probleem niet... al die zogenaamde moraalridders maken erg veel kapot in mijn ogen. Door het vrijwel onmogelijk te maken dat er mensen voor weinig geld werken, wordt alles te duur, en zullen de producten/goederen/diensten niet meer afgenomen worden door de grote massa...  en komt er pas echte ellende. Maar dat willen die moraalridders niet zien...  Niemand is verplicht voor een bepaald bedrag te werken, vind je het te weinig, doe jet toch niet... maar dan moet je uiteraard niet zeuren dat je "geen werk kan vinden".

En de zogenaamde opwarming van de aarde.... tja....   dat is nog steeds niet echt bewezen volgens mij. De aarde warmt al miljoenen jaren op en koelt ook weer af.... Engeland was ooit een tropisch regenwoud zag ik eens op de tv. Ze hebben veel fossielen en andere bewijzen daarvoor gevonden....  toen was het warmer dan nu.  In dat soort onzin geloof ik dus ook niet, en zal er zeker niets extra's voor willen betalen... het is een hype, net als zoveel andere dingen die ze je proberen te laten geloven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

de inheemse bevolking, waar dan ook, wil niet werken voor dat bedrag, OK, geen probleem, dan haal je mensen ergens vandaan die wel bereid zijn om eerlijk voor hun geld te werken.

 

Jij hebt niet goed opgelet bij je economie lessen. Dat is verre van OK! Jij denkt alleen weer in je eigen portemonnee.

In de politiek zullen ze het rekensommetje niet maken voor je maar het importeren van uitheemse bevolking kost uiteindelijk de samenleving meer dan het opbrengt.

 

Of je moet het normaal vinden dat ze voor een hongerloon werken zoals ijzerbout, want dan verdien je er natuurlijk wel op.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je moet het normaal vinden dat ze voor een hongerloon werken zoals ijzerbout, want dan verdien je er natuurlijk wel op.

 

Huh...je gelooft toch niet dat ik voor een hongerloon werk.

Moet goed spul zijn wat je daar rookt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij misschien niet maar die duizenden ongeschoolde arbeiders wel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die ongeschoolde arbeiders worden niet verplicht om voor dat bedrag te gaan werken... de realiteit leert dat ze staan te springen om te mogen werken voor het geboden bedrag... dan zou je bijna gaan denken dat je nog te veel betaalt. Maar zó ver wil ik nog niet gaan...  maar het is wel een gedachte die volgens mij dichtbij de waarheid zit.

Er is werk wat goed betaald wordt, en er is werk wat weinig betaald wordt... maar er zijn ook "functies" die te veel betaald worden... en die moeten eigenlijk uitgeroeid worden.  Niet door te verbieden dat mensen bonussen krijgen etc etc... maar gewoon, het bedrijf moet gedwongen worden door de economische omstandigheden... doen ze dat niet, en daardoor worden hun producten te duur... dan koop je ze eenvoudig weg niet... en zo gaat het vanzelf.

 

Je bepaalt in grote lijnen zelf wat je wil aan verdienen... dat is het soort baan waarnaar je solliciteert.  Ik heb ook altijd geprobeerd om genoeg per tijdseenheid te verdienen, zodat ik zo weinig uren als mogelijk hoef te werken...  het zijn allemaal keuzes die je maakt....  en ik geef toe, dingen lopen uiteraard niet altijd zoals je dat graag zou willen.... en mensen moeten redelijk blijven uiteraard.

 

Of ik bij de economie lessen niet goed opgelet heb weet ik niet meer...  ik zie alleen niet in waarom het de bevolking meer zou gaan kosten als je een groep mensen wat minder betaalt.  Dat is alleen maar beter voor de 'handel'.  Het lijkt wel alsof ik hier de enige ben die op de prijs van een produkt let... al lees ik ook dat mensen 65 euro voor een afstandsbediening "te veel" vinden.  Of dat zo is, laat ik in het midden, maar in principe draait vrijwel alles om de prijs... en is die "te hoog voor het gebodene" dan koop je het niet.  Dus goedkope arbeidskrachten zijn echt goed voor de economie...  bovendien wil je ook dat bepaalde werkzaamheden voor je gedaan worden... je wil je kantoor schoon hebben om iets banaals te noemen... en die schoonmaakster/-maker ga je uiteraard geen 20 euro per uur betalen... je zou gek zijn als het voor minder ook kan. Want betaal je te veel worden je producten duurder en worden ze niet verkocht.... uiteindelijk is het het einde van je bedrijf....   dat is iets wat ik uit de economielessen onthouden heb....  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die loftuitingen op de landen die werk verschaffen aan arme sloebers.... Die ongeschoolde werkers van jouw @sverige, die niet verplicht worden en zogenaamd staan te springen doen dat enkel uit noodzaak, in jouw perceptie ontlopen ze vrijwillig de hongerdood, wat is daar nog vrijwillig aan? Dat ze in eigen land amper werk hebben en verhongeren spreekt voor zich. Een moreel aanvaardbare wereldwijde welvaarts-verdeling, daar lees ik bij jouw reactie's weinig over. Jij lijkt graag voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten, als ik je een tip mag geven, kijk nog even of je daar nog wel op een stoel zit in plaats van op de rug van een minder bedeelde.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die diepgang van Sverige's gedachten gaan ook niet dieper dan zijn eigen portemonnee.

 

Als jij hier mensen naar toe haalt om je kantoor schoon te maken of tomaten te plukken dan vergeet je blijkbaar dat er ook een paar Hollanders zijn geweest die daar geen zin in handen en die liever niets doen en een uitkering vangen. En raadt eens wie dat dan mag betalen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect Drs.Ijzerbout, maar kun je of wil je nu niet de moeite nemen om dat "gelul" fatsoenlijk te beargumenteren of te weerleggen? Ik vind het nogal arrogant om andere inzichten of zoals je wilt opvattingen af te doen als geouwehoer. Er wordt hier toch ook iets getoond van andere opvattingen, wensen of verlangens?  Naar mijn mening bieden veel reactie's op dit onderwerp, mooie vergezichten maar dan ver weg van dierbaren en vrienden en dat enkel om "thuis" je geliefden de kans te geven om te overleven. Voor even is het goed maar structureel stelt het toch niets voor?   

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak je niet dik jongens, er is genoeg om over te ouwehoeren of off topic over te kibbelen

dat is intrinsiek de functie van het off topic subforum

 

of uh?,  heb ik het verkeerd dat ik die arme John de Wolf en een Dubaai Toren effe de grond in kan boren zonder het op dit Forum zakelijk en informatief over Satelliet en relevante technieken te hebben

 

maak geen hart van je moordkuil

geen moordkuil van je Hart :grin:

aangepast door Tonskidutch

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die ongeschoolde arbeiders worden niet verplicht om voor dat bedrag te gaan werken... de realiteit leert dat ze staan te springen om te mogen werken voor het geboden bedrag... dan zou je bijna gaan denken dat je nog te veel betaalt. Maar zó ver wil ik nog niet gaan...  maar het is wel een gedachte die volgens mij dichtbij de waarheid zit.

 

Of ik bij de economie lessen niet goed opgelet heb weet ik niet meer...  ik zie alleen niet in waarom het de bevolking meer zou gaan kosten als je een groep mensen wat minder betaalt.  Dat is alleen maar beter voor de 'handel'.  Het lijkt wel alsof ik hier de enige ben die op de prijs van een produkt let... al lees ik ook dat mensen 65 euro voor een afstandsbediening "te veel" vinden.  Of dat zo is, laat ik in het midden, maar in principe draait vrijwel alles om de prijs... en is die "te hoog voor het gebodene" dan koop je het niet.  Dus goedkope arbeidskrachten zijn echt goed voor de economie...  bovendien wil je ook dat bepaalde werkzaamheden voor je gedaan worden... je wil je kantoor schoon hebben om iets banaals te noemen... en die schoonmaakster/-maker ga je uiteraard geen 20 euro per uur betalen... je zou gek zijn als het voor minder ook kan. Want betaal je te veel worden je producten duurder en worden ze niet verkocht.... uiteindelijk is het het einde van je bedrijf....   dat is iets wat ik uit de economielessen onthouden heb....  

 

Ik weet niet, maar volgens mij heb je nooit economie lessen gehad.

Als mensen minder verdienen, geven ze minder uit.

Minder geld uitgeven, is slecht voor de economie.

Als er minder geld uitgegeven wordt, gaan de mensen geen extra dingen doen, zoals uit eten, vakantie, andere auto kopen, enz.

Dus er zullen bij dat soort bedrijven mensen worden ontslaan, en die kunnen dan ook weer minder geld uitgeven aan extra dingen.

En zo rolt het balletje verder.

 

Maar gezien je zuinigheid, ben jij een van de mensen die slecht is voor de economie, en zijn bedrijven genoodzaakt om mensen uit te buiten en minder te gaan betalen.

Dit omdat jij niets uit wilt geven, en er zo minder geld in de roulatie komt.

 

Maarja het is jou levens wijze, en daar geloof je heilig in.

Dus ik had geen andere reactie verwacht van je.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...