Ga naar inhoud


beeldscherm mount / draagarm welke is goed


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

zie ook de afbeelding,

 

wie kent (dus heeft zelf) een stabiele voor tafelblad montage voor een 24" LCD/LED die ook flexibel en makkelijk instelbaar is ?

er zijn nergens adviezen te vinden en het wordt enkel via online shops verkocht.

 

o ja het budget is open tot 75€

 

sthank yoe

post-30989-0-93966300-1460881104_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een Brateck 11067 gekocht, geschikt voor 13 tm 27" maar ook tot een gewicht van 15kg, gewoonlijk doen ze maar 10kg.

Ik gebruik hem op zijn kop voor een 32" tv.

De tvmount zit hier dus niet vast aan de tafel (zoals het hoort) maar aan de plank erboven (ikea ivar).

Werkt prima al zit er wel wat flex in, niet zo gek gezien de constructie hierzo, de plank waar die aanzit ligt ook maar los op de plankdragers.

Heb er zelf niet veel aan maar door de dubbele arm kan die ver van de muur af, kan tot een kleine  38cm boven de tafel komen.

Heb deze (15kg versie) voor een fijn prijsje kunnen kopen, meen nog voor <25 euro maar het zou wel eens een retourtje geweest kunnen zijn.

Hij moet worden vastgezet met een meegeleverde imbussleutel, die schroeven gaan je tafelblad wel beschadigen aan de onderzijde, een stukkie laminaat voorkomt dat.

Of je geeft meer uit voor een mount met tafelblad bevestiging die je tafelblad zowiezo niet beschadigd.

 

Voor mijn tv moest ik er wel een 100->200 vesa adapterplaat bijkopen, in china voor 5 euro te koop.

3023844.jpg

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk bedacht ,maar realiseer je wel dat ale krachten ,die mede door de hefboom werking meer dan het gewicht van het toestel zijn ,en allemaal op de ondezijde van het buisje komen,die je open losse plank hebt geschroeft ,dus hoeft er maar weinig te gebeuren en het breekt af of kiept met plank en al omlaag ¶▲╖.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Brateck 11067 gekocht, geschikt voor 13 tm 27" maar ook tot een gewicht van 15kg, gewoonlijk doen ze maar 10kg.

Ik gebruik hem op zijn kop voor een 32" tv.

Oké dank u mietde,

Die ken ik uit de diverse zoek procedures op winkel internet.

 

M'n Eizo 24" is lang niet zo zwaar en mijn tafelblad is vette 38mm MDF.

Dat is het enige ManCo, MDF is redelijk zacht en kan uithollen met die inbus bouten.

Wellicht is daarom een metalen schoteltje of muntstuk ertussen al genoeg.

 

nog andere ervaringen en dus positieve adviezen?

 

thank you mietde

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

columbo,

ook jij bedankt voor je reactie

 

qua kracht*arm = moment en je bedenken inzake de hangende ikea oplossing

volg ik ten dele je kommentaar

 

ik weet wat mechanica en dynamische sterkte berekeningen zijn, ik heb ze zelf moeten maken.

we kijken even verder of er meer flexibele Monitor beugels in gebruik zijn.

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet soms de tafel helemaal vrij hebben voor manueel handtekenwerk en controle werk van tekeningen, vandaar dat de monitor effe helemaal uit het werkgebied / werkvlak moet kunnen verdwijnen, zonder dat het armpje uit lemmert na een half jaar. :wink:

aangepast door Tonskidutch

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is het dan verstandiger de beugel aan de muur ,of aan de achterzijde van de tafel te monteren.

,er zijn ontzettend veel beugels op de markt,,echter is het soms wel maat werk ,en moet je evt zelf wat fabriceeren .,,dan kun je het zo maken dat ook als er per ongeluk iemand er tegen aan loopt of vast grijpt alles vast blijft zitten en niet met plank en al naar beneden valt.,of afbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk

aan de muur mag ik niet komen (tenminste niet als ik de renovatiekosten bij verhuizen uit de woning niet wil dragen volgens huurcontract)

en het tekentafel blad is 40mm MDF met beuken houten randlijst en weegt een ton.

 

dat zelf fabriceren dat zou kunnen, maar dat kost vaak meer dan een standaardproduct (voor wie ook alle materieel en gereedschap mist).

 

al hoewel als ik de prijs van deze zie Innovative 5700-DC-SPM EVO II dan kun je nog wat laswerk laten doen

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor 196 $ gaan ik hem zelf niet maken ,want alleen met een paar scharnieren ben je er niet ,er zitten nl. Gaspost-40587-0-40381300-1461398201_thumb.png veren in de arm verwerkt als je monitor meer als 9 kg weegt blijt hij niet omhoog staan.,dit is het zelfde principe als in een arm van een lamp bij. Tandarts

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Marke	Eizo
Modell/Serie	EV2450-BK 60CM 23IN LED
Artikelgewicht	3,8 Kg
Produktabmessungen	53,8 x 4,8 x 31,8 cm
Modellnummer	EIZOEV2450BK

den deze is het geworden dus 3,8 kilo is niet teveel.

ook wegens de ergonomie mocht het wat waard zijn

 

per toeval was ik gisteren in zo'n winkel waar je allerlei elektrische en huishoudelijke dingen vindt dus ook voor PC

en per toeval stond daar die Brateck, deze wordt het zeker niet

ik zal wel pijn aan mijn portemonnee krijgen als ik voor mooi en ergonomisch ga (maar zo is dat nu eenmaal)

nog even sparen

post-30989-0-66040200-1461479064_thumb.jpg

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...