Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hij is gemakkelijk te buigen (wordt ook wel gedaan in Duitsland), maar dat is iets anders dan finetunen. Daarom is het verstandiger een andere/betere oplossing te zoeken, zoals hierboven al aangegeven. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Als je de lnb voor de Astra 23,5 in het midden wilt hebben, dan moet de lnb voor de Astra 19,2 er rechts naast komen te staan.

Hoe wil je die strip buigen zodat de lnb van de Astra 19,2 lager komt te staan met de koppen tegen elkaar?

Geplaatst:

Als je de lnb voor de Astra 23,5 in het midden wilt hebben, dan moet de lnb voor de Astra 19,2 er rechts naast komen te staan.

Hoe wil je die strip buigen zodat de lnb van de Astra 19,2 lager komt te staan met de koppen tegen elkaar?

Precies, zat ik net aan te denken !

Sab houder GK3 op de huidige LNB houder wordt dan toch ook lastig, omdat de Astra 23.5 in het midden moet ?

Geplaatst: (aangepast)

Ja allemaal leuk hoor apachilevi, maar hoe zit het nu?
Geloof je mijn argumenten nu of wil je nog steeds aan het railtje van Fuba gaan zitten buigen wat niet werkt.

Of ken je de uitdrukking niet: Hij ziet overal beren!

Betekenis:

Door de dingen positief te bekijken en mogelijkheden te zien i.p.v. altijd maar problemen (beren) te zien scheelt  een hoop stress in je leven.

aangepast door Sprietje
Geplaatst: (aangepast)

Ik vind: voor veel geld koop je een kwaliteitsschotel. Daar moet je niet aan gaan lopen buigen. Gewoon mast iets kantelen naar het oosten als je echt deze combinatie wil gebruiken. Sprietje weet vast wel hoever je die moet kantelen. 

En nogmaals: ik zou een Cahors schotel aanschaffen. Die is er voor gemaakt om meerdere satellieten te ontvangen. Je hebt dan slechts 1 schotel nodig, de andere kun je gebruiken voor reserve of verkopen. Met gemak kun je dan Turksat tot en met Astra 1 ontvangen en geen gedoe met buigen (of barsten). Vind die railsystemen allemaal net niet.

Tegenwoordig al te koop voor 159 nieuw of anders vast wel een goede tweede hands. Ik praat uit eigen ervaring aangezien ik nu al een tijd zo'n schotel in gebruik heb. Kost wat, heb je ook wat.

aangepast door erwinnaar
Geplaatst:

En Sprietje weet, hoe ik met behulp van een eenvoudige, zelfgemaakte adapterplaat aan de achterkant mijn Fuba DAA 850 - de hele schotel - ietwat heb gekanteld.

De schotel is onverslijtbaar en de ontvangst op bijbehorende rail van 4 sats perfect!

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Of te laten maken. ;)  

Geplaatst:

Bedankt voor alle positieve reactie's.

Alle nuttige info's / adviezen wordt zéér gewardeerd !

Heb binnen paar dagen veel geleerd over samenstellen van een schotelset en mogelijkheden.

@ Eduard, @ Sprietje,

zou ik de maten mogen krijgen van die bracket ?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Goedendag,

Heb vorig week Fuba antenne met orginele houder gemonteerd.

2 LNB's gemonteerd voor Astra 1 en 3.

Heb verder niks aangedaan met de houder, en heb nu een goede (tot nu toe) ontvangst.

post-100704-0-86729500-1466002448.jpg

post-100704-0-20261900-1466002464.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...