Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

Sinds 2 weken heb ik ineens op de HD zenders RTL4, SBS6, RTL7 en NET5 de melding 'gecodeerde zender'.

Ik heb het afgelopen half jaar niets gewijzigd en dit probleem is ineens ontstaan. Ik heb een signaal van 92% / sterkte 93%

 

NL1,2,3 RTL5, SBS9 doen het wel in HD evenals alle SD zenders.

 

Ik heb een Rebox 9000, laatste firmware, DuoLNB, 88 cm schotel, Oranje CD kaart welke ook tot 16 juni geactiveerd is.

 

Fastscan enkele malen gedaan, factory reset enkele malen gedaan, geheel van spanning af ..

 

Iemand een idee ?

 

Alvast bedankt.

 

John

 


  • Moderator
Geplaatst:

Hallo,

 

Sinds 2 weken heb ik ineens op de HD zenders RTL4, SBS6, RTL7 en NET5 de melding 'gecodeerde zender'.

 

NL1,2,3 RTL5, SBS9 doen het wel in HD evenals alle SD zenders.

Bijzonder is dat alle SD zenders het volgens jou doen.

 

Dat zijn namelijk de zenders die op dit moment afgeschakeld worden.

RTL 7 en NET5 zijn al afgeschakeld.

 

Vergis je je niet met HD en SD?

 

Een andere mogelijkheid is dat je LNB defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Misschien een nieuwe activatie signaal aanvragen?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Geplaatst:

Excuus, zapte door de SD zenders die het in HD niet deden en stopte idd bij RTL7, deze zijn idd afgesloten ;-)

 

Nieuwe activatie heb ik ook al aangevraagd.

  • Moderator
Geplaatst:

Dit is meer een probleem van de Rebox dan dat het een Canaldigitaal probleem is.

Daarom verplaats ik dit onderwerp naar het Rebox forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hoi Cees, begrijpelijk dat het onderwerp niet in het CanalDigitaal gedeelte hoort, echter lijkt mij de oorzaak ook niet in de Rebox te liggen. Je vermoede een defecte LNB, deze is nog geen jaar geleden vervangen .. vanwaar je vermoeden ?

 

Ik probeer zaken uit te sluiten om de oorzaak te vinden .. ;-)

Geplaatst:

NPO2 HD (wel) en SBS6 HD (niet) zitten op zelfde transponder

RTL4 HD (niet) en RTL5 HD (wel) zitten ook op zelfde transponder.

 

Lijkt mij dan geen LNB probleem

Geplaatst:

Dat dacht ik ook Boudeman, maar als iemand nog een andere ingeving heeft ?

 

Zojuist een andere Rebox-9000 aangesloten, precies hetzelfde probleem helaas....

  • Moderator
Geplaatst:

Met dezelfde smartcard?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

  • Moderator
Geplaatst:

Tja, wanneer je met een 2e ontvanger hetzelfde probleem hebt, lijkt het op een rechtenprobleem op je kaart.

 

Morgen even de klantenservice bellen en het probleem uitleggen.

Aangeven dat op 2 verschillende ontvangers deze zenders geen beeld geven.

Misschien kunnen ze de rechten op de kaar opnieuw schrijven, anders zal je aan een vervangende kaart moeten.

 

En daarmee is het dan toch weer een Canaldigitaal probleem geworden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Oke dank je voor je feedback Cees. Ik ga morgen even bellen met CanalDigitaal en laat het resultaat weten, mocht dit nog bij iemand anders voorkomen.

Geplaatst:

Probleem opgelost .. had 2 keer heractivatie van de CD kaart gedaan, zonder resultaat. Gister nog maar eens geprobeerd en we hebben weer beeld. Zelfde procedure aangehouden, dus vreemd dat 1e 2 keer niet lukte.

 

In ieder geval thnx voor de hulp !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...