Ga naar inhoud


Hulp bij overstap naar HD


wijmaar

Aanbevolen berichten

Hi All,

 

Ik ben mijn schoonouders even aan het helpen met de noodzakelijke overstap naar de HD versie van CD. Ik zie twee opties:

  1. Nieuwe ontvanger via CD (MZ-101) voor 59,95 incl verzendkosten. 
  2. Andere ontvanger kopen via marktplaats / winkel.

Ik ben zelf niet echt ingevoerd in het hele satelliet verhaal, en mijn schoonouders zijn gewoon basic TV kijkers, zonder verder wensen. Ik heb de volgende opties nu:

 

  1. MZ-101 --> Lees daar hier niet echt goede verhalen over, wat is de huidige status daarvan?
  2. Rebox RE4000 HD van marktplaats voor €40
    1. Is dit een redelijke prijs?
    2. Klopt het dat ik hier dan nog een CI module bij moet kopen? Zo ja, welke?
    3. Moet ik nog type schotel, etc. controleren om zeker te weten dat deze gaat werken?

Thanks!

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat betreft de schotel zul je behalve de Astra 19,2 ook de Astra 23,5 moeten kunnen ontvangen.
Welke schotel hebben ze nu? Is dat de standaard 60cm schotel van CanalDigitaal? Zoja dan kun je er een duo-lnb op zetten zodat je beide satellieten ontvangt. Het is wel verstandig de schotel op de Astra 23,5 uit te richten zodat je een optimale ontvangst op de Astra 23,5 hebt.
Hoeveel aansluitingen willen ze hebben? Willen ze ook op kunnen nemen van een andere zender dan waar ze naar kijken?
En staat de schotel in Nederland?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als ze een oranje smartcard hebben is een simpel Enigma2 ontvangertje voldoende. Al naar gelang de wensen een versie met 1 of 2 tuners en eventueel een harde schijf om op te kunnen nemen. De MZ-101 is de simpele versie met de nieuwe Viaccess kaart. Deze kaarten zijn prima als je echt alleen wil kijken. De provider kan met dit nieuwe systeem namelijk allerlei beperkingen opleggen die je als gebruiker niet wil. Persoonlijk zou ik die Viaccess boxen boycotten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Rebox 4000 is een Ci module noodzakelijk voor de CanalDigitaal zenders.

 

De prijs van de MZ 101 lijkt met nog geen € 60,- interesant maar ik zou er ver van weg blijven voorlopig.

Voor ongestoord Tv kijken heb je niets aan een decoder met kinderziektes.

 

Een goedkope Linux ontvanger in combinatie met een oranje seca 3 kaart is momenteel het meest stabiel.

Voor wat de schotel betreft... zie bericht #2.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor alle berichten!! Die Enigma2 ontvangers lijken mij wel een mooie oplossing. Ik heb het kaartje gecheckt, is de volgende:

 

image.jpg

 

Nu heb ik even de Enigma2 ontvangers nageplozen, ik kom op bijv de VU+ Zero uit. Heb ik hiermee een goede te pakken, of is deze te simpel / uitgebreid?

 

Groet!

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus sprietje! Had jouw antwoord even gemist tussen de andere antwoorden. Excuses als ik soms onzinnige vragen stel, ben niet zo thuis in de materie en erg dankbaar voor de hulp!

 

Ik ga even kijken of ik komende vrijdag kan achterhalen wat er op dit moment hangt. Schotel hangt in NL vlakbij Nijmegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

VU+ Zero is een prima instapper. Deze wordt echter verkocht als 'zapper'. Na installatie van OpenPli ook even de Plugin 'PAU' installeren. Dit stelt je in staat om ook met dit bakje te streamen en op te nemen (should the need arise)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels foto's opgevraagd van de schotel en LNB. Heb even gemeten met Photoshop op basis van de lengte van een baksteen, en kom dan op zo'n 64cm uit. Zie hieronder:

 

IMG_2222.jpg
 
IMG_2223.jpg
 
Op basis van jullie adviezen en inlezen denk ik dat de schotel het volgende kan gebruiken:
 
  1. Een poetsbeurt :D
  2. Een monoblock LNB voor een 60cm schotel (bijv. Inverto LNB Monoblock Twin Astra1/Astra3 60cm (4.3°))

Kloppen deze conclusies volgens jullie? 

 

Daarnaast heb ik nog wat zitten lezen over CI+ / Viaccess, op basis daarvan vraag ik mij af hoe toekomstbestendig de VU+ zero oplossing is aangezien deze geen CI slot heeft. Hoe zien jullie dit?

 

Groet!

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet in ieder geval een DUO-LNB op gezet worden met minstens 2 uitgangen en geen mono-block. En ik zou de schotel dan even opnieuw uitrichten op 23,5 oost zoals sprietje zegt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet in ieder geval een DUO-LNB op gezet worden met minstens 2 uitgangen en geen mono-block. En ik zou de schotel dan even opnieuw uitrichten op 23,5 oost zoals sprietje zegt.

 

Top! Dat ga ik dan doen! Ik moet dus niet de volgende hebben?

 

 

 

inverto-black-monoblock-twin-tp_59440423

 

Zou je mij kunnen uitleggen waarom?

 

Welke zou dan wel moeten werken? Deze bijv:

aangepast door ceesv
comerciële links verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De site waar je naar verwijst voor de duo-lnb is onduidelijk. Drie afbeeldingen gaan over een duo-lnb voor een schotel van 60cm, de laatste afbeelding gaat over een lnb voor een schotel van 80cm.
Deze is de beste: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=99&cat=36

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...