Ga naar inhoud


Hulp bij overstap naar HD


wijmaar

Aanbevolen berichten

De site waar je naar verwijst voor de duo-lnb is onduidelijk. Drie afbeeldingen gaan over een duo-lnb voor een schotel van 60cm, de laatste afbeelding gaat over een lnb voor een schotel van 80cm.

Deze is de beste: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=99&cat=36

Thanks!! Dat is toch precies degene waarvan ik de Marktplaats link postte? Of zie ik nu iets over het hoofd? Voor de volledigheid, ik bedoel deze marktplaats link:

aangepast door ceesv
Link naar marktplaats verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan kijk je niet goed. De vierde afbeelding is deze: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36 

 

Nu mag jij uitzoeken welke wordt bedoeld.

 

Haha, sherlock style. Dank voor het kritische meekijken. De eerste 3 foto's lijken echter zelf gemaakt en bevatten het juiste typenummer wat eindigt op 6PP, de laatste foto lijkt erbij gegoogled. Ik ga even met de verkoper bellen om vast te stellen dat het inderdaad om de IDLB-TWNM22-DUO43-6PP gaat. 

 

Thanks voor de hulp, really appreciated!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola! Gisteren LNB opgehaald, was inderdaad degene voor 60CM. Vandaag bezig geweest om af te stellen, maar krijg het niet voor elkaar.

 

Ik heb de arm van de Astra 3 in de houden gezet en de LNB volgens mal waterpas gehangen. Vervolgens de schotel uitgericht voor optimale ontvangst van Astra 3. Ik kom op max 55% voor de Nederlandse HD zenders en bijv 88% voor Duitse zenders op Astra 3.

 

Probleem is echter dat Astra 1 op deze instellingen 0,0 signaal geeft. Heb alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

 

Schotel nog eens nagemeten, en deze heeft diameter van 60cm oost-west en 68 noord-zuid.

 

Wie heeft een idee waar het aan kan liggen?

 

Groet!

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker het probleem, bij een normale DUO LNB staat Astra1 19.2) altijd op poort A en Astra3 (23.5) op poort B.

 

Als je nu ook zeker weet dat je de LNB voor 23.5 in de LNB houder van de schotel hebt geplaatst en deze ook op 23.5 hebt uitgericht dan moet het nu wel lukken.

Wel voor alle zekerheid ook nog even de ontvanger opnieuw opstarten.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...