Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een Asus laptop van een vriendin begint in rap tempo a's te produceren zodra je probeert iets in te tikken in het zoekveld van google. Het lijkt wel of de a-toets vastzit. Dit gebeurt in Internet Explorer en Chrome. De a's zijn niet te stoppen en treden ook op bij volgende tabbladen.

Bij het openen van taakbeheer loopt er een soort 'scrolling balk' verticaal naar beneden die stopt als je op een item klikt. Op de desktop lijkt er op de achtergrond ook iets te flitsen.

Vriendin zegt dat dit al langere tijd aan de hand is, maar dat ze tot nu toe de a's kon deleten. Dat lukt nu niet meer.

Ik kon op het laatst nog wel op een volgend tabblad malwarebytes downloaden. Dit heb ik gerund en er werden 897 bedreigingen gevonden die ik in quarantaine heb laten zetten. Laptop geherstart maar probleem niet verdwenen.

Het originele toetsenbord van de laptop werkt niet meer helemaal, de bediening gebeurt met een extern toetsenbord.

Iemand een suggestie?

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Geplaatst:

Het zal wel in het keybord zitten.Als daar iets aan mankeert dan gebeuren er dikwijls eigenaardige dingen.Ik heb dat bij mijn acer ook gehad.Ik heb een nieuw keybord geplaatst en de problemen waren opgelost.Voor 14€ was ik gesteld.

Geplaatst:

Wel interessant om te weten welke bedreigingen er allemaal gevonden zijn want die hebben niets met het toetsenbord te maken.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Zal inderdaad eerst eens naar het toetsenbord kijken. De a's waren overigens vanmorgen weer te deleten dus het probleem is minder urgent. De bedreigingen staan in een log van malwarebytes, zal eens kijken wat het allemaal is. Wat mij opviel is dat de heuristische analyse de meeste bedreigingen vond, de eerste keer dat ik dat zag.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Geplaatst:

Ik zou me eerst op de bedreigingen richten. Als daar key loggers tussen zitten kan dat het gedrag van je toetsenbord verklaren.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...