Ga naar inhoud


Synchronisatie Thunderbird adressen.


Con

Aanbevolen berichten

Ik ben 6 weken terug over gegaan van POP3 naar IMAP.

Alles wordt redelijk netjes gesynchroniseerd maar de

adressen niet en dat is echt tobben.

 

Wie weet hoe je (als dat kan)  moet instellen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou in Thunderbird onder de account instellingen moeten staan maar dat kan ik bij mij ook niet vinden.

Even gezocht en op dit onderstaande voorbeeld geven ze het goed aan, in mijn versie niet te vinden.

post-51681-0-38129700-1461476695_thumb.png

post-51681-0-34029100-1461476712.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wel handig om te weten wat voor een email dienst je gebruikt. Gmail of Outlook.com is weer een heel ander verhaal.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel handig om te weten wat voor een email dienst je gebruikt. Gmail of Outlook.com is weer een heel ander verhaal.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hiermee bedoeld.

Ik gebruik in ieder geval geen van beiden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet wel eerst een directory server inrichten...

 

die kan op de ISP webspace staan of op je NAS

Mijn mijn komt bij mijn host binnen alwaar mijn domein ook zit.

Is dat een goed antwoord?

 

Bij zowel mijn host als in Thunderbird zijn nu verschillende adresboeken.

En dus totaal niet gesyncd. Als je gaat syncroniseren zal je waarschijnlijk

wel centraal dubbele adressen krijgen lijkt mij. Zodat er lokaal niets

verloren gaat?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hiermee bedoeld.

Ik gebruik in ieder geval geen van beiden.

Je kan Thunderbird ook gebruiken met gmail en hotmail. Maar dat doe jij dus niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Thunderbird ook gebruiken met gmail en hotmail. Maar dat doe jij dus niet.

Inderdaad, ik heb wel een gmail account maar dat gebruik ik nauwelijks

nadat ik 4 jaar gelden een eigen domein heb genomen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb wel een gmail account maar dat gebruik ik nauwelijks

nadat ik 4 jaar gelden een eigen domein heb genomen.

Één van de mogelijkheden is om in Thunderbird een adresboek aan te maken op je gmail account. Op dit manier heb je zowel in gmail en in Thunderbird dezelfde addressen. Deze kun je dan eventueel ook op Android of iOS gebruiken. Google heeft uitgebreide beschrijvingen staan hoe je dit moet doen.

 

Verder is het mogelijk om de mail van je eigen domein door te laten sturen naar gmail. Versturen kan dan ook vanuit gmail namens je eigen domein. Blijft natuurlijk de vraag of je je mail aan Google toe vertrouwd. Maar het heeft als voordeel dat gmail altijd goed beschikbaar is. Ik had met mijn eigen domein nog al eens dat mijn provider op de blacklist kwam te staan. Daar heb je bij Google niet veel kans op. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet wel eerst een directory server inrichten...

 

die kan op de ISP webspace staan of op je NAS

Heb je enig idee wat voor een gegevens hier in moet vullen?

Ik heb gezocht bij mijn host maar als ik de adressenlijst

bekijk heeft die geen expliciete url.

 

Zo ook de extensie die ik inmiddels heb voor Thunderbird

daarvan weet ik ook niet wat ik in moet vullen. Ik ben een nono

op dat gebied.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...