Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geacht forum,

Ik vond dit draadje https://www.sat4all.com/forums/topic/320815-kpn-experia-box-mounten/?hl=experia en dat is precies de vraag die ik nu ook heb maar het draadje geeft helaas geen oplossing daarom start ik het draadje maar weer even op.

Ik heb dus ook een Experia box van KPN (Arcadyan ARV7519). In de usb-poort zit een usb-stick die ik gebruik als simpele NAS die gewoon te benaderen is op het netwerk via de optie file-server. Het lukt echter niet om deze shared map te mounten met mijn VU+duo.  

De Experia box gebruikt het protocol NetBios/SMB. Ik heb de stick geformateerd als FAT32 en de stick is op alle computers in het netwerk ook netjes te zien en te benaderen voor zowel lezen als schrijven, geen probleem.

Ik wil die usb-stick ook graag kunnen mounten met de VU+duo. Ik heb al van alles geprobeerd, NFS, CIFS, met de options (rw), (rw, sec=ntlmv2), (rw, sec=ntlm), (rw,nolock,utf8), (rw,nolock,tcp). Bij onderstaande automount met de option (rw, sec=ntlmv2) en CIFS zie ik in de filemanager van de DUO wel de map (experia) maar als ik die selecteer dan loopt de ontvanger vast. Ik moet dan via een telnet commando (shutdown –r  now) de ontvanger een herstart commando geven want  de GUI zit vast.

Ik gebruik OpenPli 4 op een VU+DUO en VU+SOLO. Experia box, computers en ontvangers zitten allemaal in dezelfde werkgroep. Heeft iemand misschien nog een tip om de usb stick gemount te krijgen op de duo en solo.

Mijn automount.xml in /etc/enigma2 ziet er als volgt uit:

<?xml version="1.0" ?>

<mountmanager>

<cifs>

<mount>

<active>True</active>

<hdd_replacement>False</hdd_replacement>

<ip>(ip adres van experia box)</ip>

<sharename>experia</sharename>

<sharedir>sharenaam op usb stick</sharedir>

<options>rw,sec=ntlmv2</options>

<username>user</username>

<password>pasw</password>

</mount>

</cifs>

</mountmanager>

Geplaatst:

daar gaan we;

1 )

ik ben wars van teveel veiligheid in mijn eigen LAN

dus gebruik ik weinig users in het Thuisnetwerk

de Admin van de Router is dus dezelfde die zich aanmeld via de VU+

2 )

als het op een andere pC in mijn thuisnetwerk lukt moet het ook op de router USB stick lukken

dus om te zien of we aan alle eisen voldaan hebben

gaan we testen of we ook op de pC een gedeelde map kunnen benaderen vanuit de VU+

De Experia box gebruikt het protocol NetBios/SMB. Ik heb de stick geformateerd als FAT32 en de stick is op alle computers in het netwerk ook netjes te zien en te benaderen voor zowel lezen als schrijven, geen probleem

ja dat is niet helemaal correct maar daar kom je gaandeweg achter

in oudere firmware is het eigenlijk pure FTP

vandaar de test op een "moderne firmware" dus een gedeelde map op de pC nemen die windows draait

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

De VU+ kan prima een gedeelde map op een windows pc mounten in het netwerk. Die windows pc kan ook prima de router usb benaderen. Het is alleen de combinatie VU+ naar router usb die niet werkt. Ik heb in de experia box wel voor file server gekozen en niet voor de optie ftp server. Ook heb ik de beveiliging van die map op die stick uitgezet maar het helpt allemaal niet.
Ik heb ook met een linux pc geprobeerd om die experia usb stick te benaderen en dat lukt ook.

Geplaatst:

"rw, sec=ntlm". ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

dat had ie geprobeerd zie eerste bericht.

Ik heb al van alles geprobeerd, NFS, CIFS, met de options (rw), (rw, sec=ntlmv2), (rw, sec=ntlm), (rw,nolock,utf8), (rw,nolock,tcp).

die wil ik graag eens zien

ciao ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

die wil ik graag eens zien

Wat wil je graag zien? wat de sharenaam op de usb stick is? De echte naam is "testmap". Dus niet te lang, geen spaties en rare leestekens.

Geplaatst:

Aha,

Nietszeggend, maar op comandniveau kan dat anders uitzien

Probeer eerst op Linux pc

Dan Windows via telnet

Dan op de VU+

Type het commando mount

Je OS laat dan in de console zien wat en wie allemaal gemount is.

dan is tevens interessant het bevel / commando ls -lia

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...