Ga naar inhoud


Edision OS Mini problemen


activate

Aanbevolen berichten

Nadat ik problemen had met een Mutant HD500C en deze retour heb gestuurd heb ik ipv de Mutant de Edision OS mini gekregen.

 

Deze heb ik geflashed met bootloader versie cfe-osmini-20160125.zip en openpli versie OpenPLi-4.0-beta-osmini-20160424_usb.zip.

Alles werkt, ik heb verbinding met mijn WIFI netwerk, de kanalen netjes gevonden en nu wil ik dus de softcam instellingen bekijken en de gebruiken met mijn Dreambox als master.

Als ik op de blauwe knop druk, en kies voor PPanel krijg ik een leeg scherm?

 

Ik kan de Edision ook niet zien in mijn netwerk onder windows8.1? ik heb de Firewall en virusscanner tijdelijk uitgezet maak echter geen verschil ook de router een keer opnieuw opgestart echter ook geen succes....

 

Wat doe ik vaut?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stukje verder!!

 

Ik kan hem nu bereiken (in verkenner rechtstreeks het IP adres ingeven) en heb de CCcam.cfg geplaatst onder /var/etc/CCcam.cfg en hij staat dus ook onder  /etc/CCcam.cfg.

 

Het vreemde is dat ik nog steeds bij softcam/CI nog steeds niet kan kiezen voor softcam of geen zoals bij de Dreambox, wel kan ik de softcam op nieuw opstarten , echter geeft dit ook geen verschil...

 

Nog 1 vautje dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok werkt nu weer..effe opnieuw gedownload en opgestart en voila het werkt!

 

Me happy!

 

Nog een dingetje, als ik de afstandsbediening van de Dreambox gebruik om mijn ontvanger uit te zetten gaat de TV ook gelijktijdig uit.

Dit lukt me echter niet met de AB van de Edision?

Ik moet dus de op de AB de knopTv indrukken dan de tv uitzetten met de AB dan drukken op STB en dat de ontvanger uit, weet iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet je zeker dat de AB de tv uitschakelde of ging dat via de HDMI CEC functie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...