Ga naar inhoud


Geen geluid via IIyama monitor


Jürgen

Aanbevolen berichten


misschien had je dit ook gevonden > klik

 

men heeft het of over de instellingen voor audio (eventueel met een reset) of over een nieuwere kabel

ciao ciao

 

 

Nee, deze had ik nog niet gezien.

Ik heb beide opties die in deze link door Parker612 zijn aangedragen geprobeerd maar zonder succes.

Schijnbaar functioneren die niet meer met de huidige Versie 10.11.5 (Beta) maar dat zou best eens kunnen want het bericht is al meer dan 4 jaar oud.

Kabels had ik al verwisseld maar dat leverde ook niets op.

Ook genoemde configuratie gecontrolleerd maar ook geen verbetering. 

 

Wat wel vreemd blijft is dat als ik b.v. een Video d.m.v. VLC afspeel dan krijg ik weliswaar geluid uit de monitor maar dat is bij vol volume dermate zacht dat ik het nog net goed kan verstaan maar dat is het dan ook wel.

Ik heb dan de volumeregelaar van VLC en van de monitor voluit staan want de volumeregelaar van de Macbook is gedimd.

 

Ik ga binnenkort eens mijn Samsung LCD TV via HDMI op mijn Macbook aansluiten om te bekijken wat het geluid dan gaat doen.

 

Gelijk maar even geprobeerd en bij de Samsung TV wel volop geluid.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het probleem lijkt in de monitor....   Heb je de iiyama ook ter controle aangesloten waar normaal de Samsung staat? Dan weet je het zeker

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij niet helemaal duidelijk, bedoel jij dat ik de monitor op de locatie moet plaatsen waar mijn 40" Samsung LED TV staat en dan daar op de MacBook aansluiten.

Zou dat verschil kunnen uitmaken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

aardstralen :grin: misschien beter op de plek van samsung

 

heeft de ieyama misschien geleden tijdens transport en of verhuizen...?

HDMI-Ausgabe mit entsprechenden Mini-DisplayPort-Adaptern (separat erhältlich)

 

ik heb overigens sinds gisteren ook HDMI aan de eizo en dat werkt

de eizo heeft VGA / DVI / HDMI en displayport aansluiting en met HDMI dus ook geluid

 

test twee

hang eens de duo2 eraan

of

als je bij de buurman eens een HDMI weergave apparaat eraan hangt

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij niet helemaal duidelijk, bedoel jij dat ik de monitor op de locatie moet plaatsen waar mijn 40" Samsung LED TV staat en dan daar op de MacBook aansluiten.

Zou dat verschil kunnen uitmaken?

 

nee natuurlijk niet....

 

Ik neem aan dat je iets hebt aangesloten op je Samsung tv?  (satelliet) decoder / mediaspeler ???   hoe doen die het op de IIyama? 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, op die fiets.

 

Zo even mijn WD TV Live MP op de IIyama aangesloten en inderdaad, van hetzelfde laken een pak.

Net zoveel of zo weinig geluid zoals ik dat krijg als ik via de Macbook en VLC een video afspeel.

 

Dus ligt dit toch duidelijk aan de monitor, ik denk dat ik het maar voor garantie ga claimen.

 

Heeft Edmund toch wel gelijk ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...