Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 Gaan signaal te vatten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Ik zit momenteel bij mijn schoonbroer in Frankrijk Chambon (30450). Na veel heen en weer gebel, eindelijk internet ok.

Daardoor eindelijk de mogelijkheid op het net te komen.

En mijn probleem te komen voorleggen.

Ik heb hier een prachtig mooie T90 van Wavefrontier.

Voorlopig op een ijzeren buis die perfect verticaal in de grond in gebracht.

Antenne is helemaal volgens schema gemonteerd, en ik krijg maar geen signaal.

Ik weet dat deze antennes een andere manier van kijken hebben, en las dat in de uitgebreide handleiding die ik via dit forum op het spoor kwam.

Maar, geen signaal.

Alles is nieuw, LNB's, kabel ( coax ), ik zag in de genoemde handleiding een afbeelding die mooi de hoek van de schotel tov een raamkozijn liet zien, en dus ook dat de schotel daar zelfs voorover "viel" tov van het genoemde kozijn.

Kan iemand me een richtlijn geven hoe de schotel tov van perfect verticaal hier zou moeten staan?

 

PS, Vrij zicht is geen probleem.

De woning staat in het midden van het beeld als je deze url ingeeft.

 

Uit de lucht:

Er is een witte wagen die klaar staat om de inrit van de bedoelde woning in te rijden.

Links van de bedoelde woning ziet men ook afvalcontainers staan, aan dezelfde zijde van de straat als de woning.

 

https://www.google.fr/maps/place/Palanquis,+30450/@44.3034395,4.0140077,110m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x12b461bb77be9d9f:0xe298b76c457c5a5d!8m2!3d44.302867!4d4.014092?hl=nl

 

 

Vooraanzicht:

 

https://www.google.fr/maps/place/Palanquis,+30450/@44.3033015,4.0139059,3a,60y,31.17h,74.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3w56ILwBmZf2gQaVJJP70g!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x12b461bb77be9d9f:0xe298b76c457c5a5d!8m2!3d44.302867!4d4.014092?hl=nl

Met dank,

 

Denis

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De schotel moet iets voorover neigen, alsof die de grond in kijkt.

Sluit de middelste lnb rechtstreeks aan op je ontvanger.

D|e paal hoeft niet verticaal te staan, de Wavefrontier kan je compenseren voor een scheef staande LNB.

 

Zit het gaatje op de sub reflector aan de onderkant?

Zitten de LNB houders op de juiste manier gemonteerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel moet iets voorover neigen, alsof die de grond in kijkt.

Sluit de middelste lnb rechtstreeks aan op je ontvanger.

D|e paal hoeft niet verticaal te staan, de Wavefrontier kan je compenseren voor een scheef staande LNB.

 

Zit het gaatje op de sub reflector aan de onderkant?

Zitten de LNB houders op de juiste manier gemonteerd?

subreflector inderdaad met het gaatje naar beneden.

Normaal de ganse zaak ok moeten zijn wat samenvoegen betreft.

Rail waarop de lnb's staan, loopt zeg maar ongeveer parallel aan de hoofdschotel.

De koppen van de (momenteel 1 LNB) wijst naar boven in de richting van de subreflector.

Gemonteerde en nog te monteren LNB's zijn ok.

Ik ga eens kijken wat satflex ( aangeven Sprietje ) zegt.

 

Alvast bedankt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de url van de Satlex calculatie ook even aangeven?

 

Zo moet je de lnb-houder monteren.

 

Voet LNB houden staat inderdaad zo.

 

Kun je de url van de Satlex calculatie ook even aangeven?

 

Zo moet je de lnb-houder monteren.

 

Houder(s) staan inderdaad zio.

URL is http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=44.302209&lo=4.018512&country_code=us

 

Al zag ik indien mogelijk liever Astra 3 in het midden met daarnaast Astra 1 (als dat kan zonder problemen te geven met de andere  te ontvangen sats.

De gewenste sats zijn Astra 1;2;3 en Hotbird.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor waarden heb je berekend voor de schotel?

schotel azimuth, schotel elevatie en schotel skew?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat wordt dan nog beter, wanneer je ze omdraait.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel de elevatie van de schotel opnieuw instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel moet iets voorover neigen, alsof die de grond in kijkt.

Sluit de middelste lnb rechtstreeks aan op je ontvanger.

D|e paal hoeft niet verticaal te staan, de Wavefrontier kan je compenseren voor een scheef staande LNB.

 

Zit het gaatje op de sub reflector aan de onderkant?

Zitten de LNB houders op de juiste manier gemonteerd?

Stel, Je plaatst een rechte vierkante of rechthoekige buis teven de hoofdschotel, bovenaan, onderaan, (dus verticaal tegen de schotel ) aan, wat zou dat hier de elevatie° moeten zijn?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...