Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 Gaan signaal te vatten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Ze hoeven niet perse in het center te staan.

Dat weet ik, en daar ben ik van uitgegaan, doch nadat het op niets uitdraaide toch maar een LNB op de nulpositie van de rail gezet.

Daarmee kwam ik op Astra 1 na wat draaien en her-regelen van de elevatie.

Dan de skew ingesteld zoals Sprietje aangaf.

Astra 1 bleef zonder ook maar 1 puntje sig en kwaliteit verschil perfect.

Van aan de achterzijde van de schotel gezien links van de eerste LNB een tweede geplaatst

Na even wat schuiven en zoeken,,,,, Hotbird(13°Oost was geplaatst)

Weer van aan de achterzijde van de schotel gezien rechts van de eerste LNB een derde geplaatst.

Na weer even wat friemelen Astra 3 floep op het scherm.

 

Hallo, roept gastvrouw, kom je even een lekker bord soep halen?

He, ja ik kom.

Even soep oplepelen, een vlugge hap naar binnen gewerkt.

Kom buiten, Hardware nog steeds daar, Astra 3 weg.  ????????

Niet meer te vinden.

Ben het zat joh.

 

Bedoeling is hier de 3 Astra's en HB binnen te halen.

Zou geen probleem mogen zijn, tot je er aan begint.

Zoals ik reeds tegen mijn satboer zei, wou ook voor mij zo'n speeltje bestellen, om thuis te plaatsten, KGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA't NI DOEN.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Dennisdaf

Het kan bij bepaalde lnb's inderdaad voorkomen dat de coaxaansluiting precies bij de draagarm uit komen. In dat geval plaats je eerst een haakse aansluiting.

Wil je de Astra 19,2 in het midden hebben, dan moet je de schotel zo afstellen:
http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=10.2&user_satlo_west_dir=E&location=&la=44.302209&lo=4.018512&country_code=us
 

post-60869-0-02710000-1462812225.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dennisdaf

 

Het kan bij bepaalde lnb's inderdaad voorkomen dat de coaxaansluiting precies bij de draagarm uit komen. In dat geval plaats je eerst een haakse aansluiting.

 

Wil je de Astra 19,2 in het midden hebben, dan moet je de schotel zo afstellen:

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=10.2&user_satlo_west_dir=E&location=&la=44.302209&lo=4.018512&country_code=us

 

Die heb ik ooit gebruikt hoor.

Heb er ooit eens eentje gekregen van Telenet. Is na 1000000 keer op en af monteren toch bezweken. Kwaliteit zoals die was nadien nergens meer gevonden. Steeds bagger die ergens gemaakt werd waar kwaliteit niet telde. Ook in België aangekocht hoor. Dus niet ff zelf alibaba wakker gemaakt.

Maar de kwaliteit zoals die ene van Telenet was subliem.

Ben zelf niet steeds tevreden klant van de genoemde provider, maar die right angle connector was toppie. Later nog geprobeerd er aan te komen, nope, nergens meer.

 

Beste Dennisdaf

 

Het kan bij bepaalde lnb's inderdaad voorkomen dat de coaxaansluiting precies bij de draagarm uit komen. In dat geval plaats je eerst een haakse aansluiting.

 

Wil je de Astra 19,2 in het midden hebben, dan moet je de schotel zo afstellen:

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=10.2&user_satlo_west_dir=E&location=&la=44.302209&lo=4.018512&country_code=us

 

ik keek en zag naar je link voor installatie voor astra 1 in het midden, en zag dat je astra 2 had ingegeven. maar geen prob. Ik heb zelf Astra 3 even ingegeven als alleenstaande LNB op de wavefrontier, en kreeg dit http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=23.5&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=23.5&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=44.302209&lo=4.018512&country_code=fr

Als ik Astra 3 zou ingeven hoeveel zou dan de elevatie moeten zijn volgens mijn waterpas en of afstand methode?

En, idem indien ik Astra 3 en Astra 1 tussen de de beugels zou zetten?

Ik weet het, ik vraag veel, en ik vraag vaak, maar ja, jij weet ook veel, en antwoord vaak. LOL ;-)

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dennisdaf

Kijk nu eens goed. Ik heb niet de Astra 28,2 ingegeven want die had je zelf ook al ingegeven. Ik heb de fictieve satelliet 10,2 oost ingegeven naast de Hotbird 13 zodat de Astra 19,2 in het midden komt staan. Je vindt het blijkbaar makkelijker dat er een lnb precies in het midden staat zodat je de schotel daar precies op uit kunt richten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk gebeurt het uitrichten op de calculator.

 

Daag geef je de locatie en de gewenste satellieten in, evenals de uiterst posities.

Daarna stel je de schotel in op de opgegeven elevatie, azimut  en schotel skew.

Middelste lnb op maximaal signaal zetten door de schotel instellingen te optimaliseren, daarna de buitenst lnb op de opgegeven railspositie zetten, en de schotelskew optimaliseren.

Daarna de overige lnb's op de opgegeven railpositie zetten en klaar is Ceesv.

 

 

Is die lnb voor 23 niet gewoon defect of maakt de kabel geen contact meer?

Een T-90 is eigenlijk heel eenvoudig neer te zetten, ik heb er ondertussen 4 neergezet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dennisdaf

 

Kijk nu eens goed. Ik heb niet de Astra 28,2 ingegeven want die had je zelf ook al ingegeven. Ik heb de fictieve satelliet 10,2 oost ingegeven naast de Hotbird 13 zodat de Astra 19,2 in het midden komt staan. Je vindt het blijkbaar makkelijker dat er een lnb precies in het midden staat zodat je de schotel daar precies op uit kunt richten.

 

Sorry, ik heb namelijk de link van satlex geopend die ik inderdaad zelf doorgaf. Shame on me. Ik ga alles aan de kant zetten, en hopen dat het me morgen alsnog lukt. Anders heb ik menig honderden Euro's weggegooid aan reiskosten en voorlopig aan honderden Euro's van mijn schoonbroer aan materiaal.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even tijd hebt, spring ff binnen zou ik zeggen, in de eerste post ditaangaande staat de exacte positie.


 

Is die lnb voor 23 niet gewoon defect of maakt de kabel geen contact meer?

Een T-90 is eigenlijk heel eenvoudig neer te zetten, ik heb er ondertussen 4 neergezet.

 

Ik heb het echt niet getroffen, De LNB is zeker niet stuk, dat weet ik zeker.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal opnieuw begonnen.

Astra 3 LNB net naast beugel aan de binnenzijde tussen de 2 beugels kijkende vanaf de achterzijde van de schotel richting sats.

Daarmee opnieuw richting gezocht.

Dan rechts van die LNB 2e LNB geplaatst, even schuiven BOENK, Astra1.

Derde LNB links van de eerste, en dus ook links ondertussen van de linker beugel.

BAF, Hotbird. (Al lijkt me dat raar.)

Even wat komen eten, relax, en nu ff verder doen proberen voor Astra 2, ik hoop dat ik die ten volle ga kunnen binnenhalen.

En dat dat niet in hetzelfde straat gaat als in de Algarve in Portugal.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je even tijd hebt, spring ff binnen zou ik zeggen, in de eerste post ditaangaande staat de exacte positie.

Ik zit op dit moment op 400 km afstand, net iets te ver weg om even langs te komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit op dit moment op 400 km afstand, net iets te ver weg om even langs te komen.

Toch bedankt, en ja, elkaar tegemoet komen helpt in dit geval niet veel he LOL.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste update voor vandaag:

 

post-68712-0-53338100-1462830075_thumb.gif

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat de skew van de schotel dan wel goed?

 

Nogmaals, azimuth en elevatie op de centrale lnb optimeren, daarna een lnb op de buitenste positie op de berekende plaats op de rails plaatsen, dus Astra 2,  en dan de schotel skew optimeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de skew van de schotel dan wel goed?

 

Nogmaals, azimuth en elevatie op de centrale lnb optimeren, daarna een lnb op de buitenste positie op de berekende plaats op de rails plaatsen, dus Astra 2,  en dan de schotel skew optimeren.

Skew staat op 103,07 (aangegeven door Sprietje) via Satlex

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...